AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #1 Skrevet 27. desember 2022 Jeg har en venninne som bor i Kina, og hun er redd. Det skrives veldig lite om marerittsystemet i Kina i norske medier, så mange vet lite om det. Er det noen som har informasjon om social credit-systemet enn det som har kommet frem i Vg og Dagbladet? Venninnen min tør ikke gi meg for mye informasjon online, da kinesiske myndigheter sensurerer mye. Jeg trodde hun overdrev, men ser nå at det stemmer det hun forteller. Fikk helt sjokk. Hvorfor har ikke norske aviser skrevet mer om dette? Anonymkode: c99e0...e94
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #2 Skrevet 27. desember 2022 Norske medier har skrevet om dette. Men med mindre norske idiotvelgere stemmer inn enda flere kommunistiske Rødt-folk på tinget, så er det ingen fare for at Norge innfører det sammen. Anonymkode: 97fb7...5ba 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #3 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Norske medier har skrevet om dette. Men med mindre norske idiotvelgere stemmer inn enda flere kommunistiske Rødt-folk på tinget, så er det ingen fare for at Norge innfører det sammen. Anonymkode: 97fb7...5ba De har skrevet så lite at mange rundt meg aldri har fått det med seg. Handler det kun om hvilke politiske partier vi velger inn? Tviler på at Norge vil få lignende system men kjenner likevel jeg grøsser!🥶 De har allerede startet med at man kan betale med fingeravtrykk på enkelte butikker i Norge. Jeg Kina systemet blir tatt opp i flere andre tråder og så ikke bare jeg som er småredd. Anonymkode: c99e0...e94 1
Reign Skrevet 27. desember 2022 #4 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Norske medier har skrevet om dette. Men med mindre norske idiotvelgere stemmer inn enda flere kommunistiske Rødt-folk på tinget, så er det ingen fare for at Norge innfører det sammen. Anonymkode: 97fb7...5ba Slutt med slikt tøv. Styret i Kina er fascistisk, og det er ikke noe fascistisk ved det moderne politiske partiet Rødt. Ja, det har en kommunistisk grunnideologi, men det går ut på at det er viktigere at fellesskapet har det godt enn at noen har det jævlig godt på bekostning av andre. De siste årene er landet styrt av Ap og Høyre. Friheten vår blir bare mer og mer innskrenket år for år likevel. 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #5 Skrevet 27. desember 2022 Reign skrev (6 minutter siden): vår blir bare mer og mer innskrenket år for år likevel Kan du utdype? Friheten min er den samme. Ts Anonymkode: c99e0...e94
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #6 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Norske medier har skrevet om dette. Men med mindre norske idiotvelgere stemmer inn enda flere kommunistiske Rødt-folk på tinget, så er det ingen fare for at Norge innfører det sammen. Anonymkode: 97fb7...5ba jo det er fare for det. Digitale sentralbankpenger (cbdc’s) som alle partier er tilhengere av vil være første steg. Anonymkode: 32589...571 4 1
Reign Skrevet 27. desember 2022 #7 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan du utdype? Friheten min er den samme. Ts Anonymkode: c99e0...e94 https://www.aftenposten.no/norge/politikk/i/lVoe1A/amerikanske-soldater-vil-holde-paa-i-norge-som-om-de-var-i-usa-fredag-sa-stortinget-ja https://rett24.no/articles/regjeringen-gar-videre-med-den-kontroversielle-delen-av-e-tjenesteloven To nylige eksempler. 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #8 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): jo det er fare for det. Digitale sentralbankpenger (cbdc’s) som alle partier er tilhengere av vil være første steg. Anonymkode: 32589...571 Faen sier jeg bare. Ser nesten ut som om alle konspifolka får rett. Jeg har levd under en stein og trodde ikke dette kom til å skje. Anonymkode: c99e0...e94 3
ltfutt Skrevet 27. desember 2022 #9 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Norske medier har skrevet om dette. Men med mindre norske idiotvelgere stemmer inn enda flere kommunistiske Rødt-folk på tinget, så er det ingen fare for at Norge innfører det sammen. Nå er autoritære høyre en mye større fare for folks frihet i vesten. Bare se til USA. Hvis de vinner er det et legitimt valg, hvis de taper er det pga. valgfusk. 6 1
Gjest vilkåret Skrevet 27. desember 2022 #10 Skrevet 27. desember 2022 (endret) Systemet er misforstått og feilrepresentert. Indeed, many measures introduced as part of the social trust system are intended to curb official corruption, tackle official dereliction and improve efficiency in enforcing court decisions, as well as punish unethical behaviors of professionals such as lawyers, doctors and teachers. Even local governments can make the nationwide blacklist. More than 480 city- and district-level governments are named. Senior officials from those governments suffer the consequences and can be barred from certain activities, especially high-end consumption like flights or staying in prestigious hotels, which is similar to travel restrictions for those who have filed for bankruptcy in countries like Australia or Singapore. Restrictions like these, however, are meant to apply only to people who have defaulted on penalty payments or who have refused to comply with court decisions. Such penalties are meted out according to Supreme Court regulations — that is to say, no private scoring company or government agency (besides law enforcement institutions) are able to hand out such penalties. Second, many Western media stories overstate the level of public and government consensus over the pilot programs, especially when applying scoring systems to social affairs. Right now, there are over two dozen local government pilot scoring programs, each with different types of grading systems, and a few commercial programs as well. The point of pilot programs is to explore boundaries. These programs have thus been revised or revoked at times, depending on public reception. https://www.washingtonpost.com/news/theworldpost/wp/2018/11/29/social-credit/ https://www.chinatalk.nl/five-misconceptions-about-chinas-social-credit-system/ Endret 27. desember 2022 av vilkåret
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #11 Skrevet 27. desember 2022 Reign skrev (30 minutter siden): Slutt med slikt tøv. Styret i Kina er fascistisk, og det er ikke noe fascistisk ved det moderne politiske partiet Rødt. Ja, det har en kommunistisk grunnideologi, men det går ut på at det er viktigere at fellesskapet har det godt enn at noen har det jævlig godt på bekostning av andre. De siste årene er landet styrt av Ap og Høyre. Friheten vår blir bare mer og mer innskrenket år for år likevel. Helt riktig! Høyre og Ap går i bresjen for at folket skal få minst mulig makt. Anonymkode: 41d05...0c1 3
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #12 Skrevet 27. desember 2022 vilkåret skrev (3 minutter siden): Systemet er misforstått og feilrepresentert. Indeed, many measures introduced as part of the social trust system are intended to curb official corruption, tackle official dereliction and improve efficiency in enforcing court decisions, as well as punish unethical behaviors of professionals such as lawyers, doctors and teachers. Even local governments can make the nationwide blacklist. More than 480 city- and district-level governments are named. Senior officials from those governments suffer the consequences and can be barred from certain activities, especially high-end consumption like flights or staying in prestigious hotels, which is similar to travel restrictions for those who have filed for bankruptcy in countries like Australia or Singapore. Restrictions like these, however, are meant to apply only to people who have defaulted on penalty payments or who have refused to comply with court decisions. Such penalties are meted out according to Supreme Court regulations — that is to say, no private scoring company or government agency (besides law enforcement institutions) are able to hand out such penalties. Second, many Western media stories overstate the level of public and government consensus over the pilot programs, especially when applying scoring systems to social affairs. Right now, there are over two dozen local government pilot scoring programs, each with different types of grading systems, and a few commercial programs as well. The point of pilot programs is to explore boundaries. These programs have thus been revised or revoked at times, depending on public reception. https://www.washingtonpost.com/news/theworldpost/wp/2018/11/29/social-credit/ https://www.chinatalk.nl/five-misconceptions-about-chinas-social-credit-system/ De har allerede et ganske ille system slik jeg forsto det på hun jeg kjenner. Men takk for linker! Hun vil ut av Kina nå. Kina har blitt mye mer diktatorisk siste årene. Mye av "faktaene" som kinesiske myndigheter lekker ut er løgner så det tar tid før vestlige medier greier få riktig info. Venninnen min tør ikke engang skrive noe på sosiale medier, helt sykt kontrollsamfunn. Anonymkode: c99e0...e94 2 1
Gjest vilkåret Skrevet 27. desember 2022 #13 Skrevet 27. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: De har allerede et ganske ille system slik jeg forsto det på hun jeg kjenner. Men takk for linker! Hun vil ut av Kina nå. Kina har blitt mye mer diktatorisk siste årene. Mye av "faktaene" som kinesiske myndigheter lekker ut er løgner så det tar tid før vestlige medier greier få riktig info. Venninnen min tør ikke engang skrive noe på sosiale medier, helt sykt kontrollsamfunn. Anonymkode: c99e0...e94 Er du sikker på at du ikke snakker med et troll? Kina er ikke spesielt verre enn Norge når det gjelder for eks overvåkning. Og PST ønsker overvåke oss enda mer. Enten snakker du med et troll, eller så lider nok person av paranoia. https://www.nrk.no/norge/pst-med-utvidede-fullmakter_-_-far-et-intimt-innblikk-i-folks-liv-advarer-datatilsynet.-1.16204390 PST har også blitt tatt i ulovlig overvåking https://www.aftenposten.no/norge/i/pWmKpR/spesialenheten-pst-brukte-ulovlig-overvaakingsmetode Vi burde nok være mye mer bekymret for hvordan overvåkingen utvikler seg i Norge, enn hva de driver med i Kina. Feie for egen dør først
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #14 Skrevet 27. desember 2022 vilkåret skrev (5 minutter siden): Er du sikker på at du ikke snakker med et troll? Kina er ikke spesielt verre enn Norge når det gjelder for eks overvåkning. Og PST ønsker overvåke oss enda mer. Enten snakker du med et troll, eller så lider nok person av paranoia. https://www.nrk.no/norge/pst-med-utvidede-fullmakter_-_-far-et-intimt-innblikk-i-folks-liv-advarer-datatilsynet.-1.16204390 PST har også blitt tatt i ulovlig overvåking https://www.aftenposten.no/norge/i/pWmKpR/spesialenheten-pst-brukte-ulovlig-overvaakingsmetode Vi burde nok være mye mer bekymret for hvordan overvåkingen utvikler seg i Norge, enn hva de driver med i Kina. Feie for egen dør først Nei vi kjenner hverandre fra studietiden og hun er ressurssterk og ikke typen til å overdrive. I Kina er flere sosiale medier innskrenket og sensurert så vil ikke sammenligne det med overvåkingen i Norge. Er ikke bekymret for PTS din overvåking altså, de har nok med å fokusere på terror. Det er ikke overvåking i seg selv jeg er redd for, men at Europa etterhvert kan innføre lignende social system som i Kina. Anonymkode: c99e0...e94 1
Gjest vilkåret Skrevet 27. desember 2022 #15 Skrevet 27. desember 2022 Just now, AnonymBruker said: Nei vi kjenner hverandre fra studietiden og hun er ressurssterk og ikke typen til å overdrive. I Kina er flere sosiale medier innskrenket og sensurert så vil ikke sammenligne det med overvåkingen i Norge. Er ikke bekymret for PTS din overvåking altså, de har nok med å fokusere på terror. Det er ikke overvåking i seg selv jeg er redd for, men at Europa etterhvert kan innføre lignende social system som i Kina. Anonymkode: c99e0...e94 Det er..... ganske naivt. Leste du artikkelene? De har allerede blitt tatt i å overvåke nordmenn ulovlig og ble ikke straffet. Og det sosiale systemet i Kina fungerer ikke slik som du tror, det er hovedsaklig rettet mot å redusere korrupsjon o.l. Systemet i Kina er rene paradis i forhold til det PST driver med i Norge.... Du er redd de skal innføre det i Europa? Du blir allerede overvåket i Norge. Om du blir en offentlig person i Norge en dag, så vil de ha mye dritt på deg på hva du har gjort og sagt på internett de kan bruke til å true deg med. Og det vil være enkelt for de å få tak i
Pippi Lotta Skrevet 27. desember 2022 #16 Skrevet 27. desember 2022 vilkåret skrev (14 minutter siden): Er du sikker på at du ikke snakker med et troll? Kina er ikke spesielt verre enn Norge når det gjelder for eks overvåkning. Og PST ønsker overvåke oss enda mer. Enten snakker du med et troll, eller så lider nok person av paranoia. https://www.nrk.no/norge/pst-med-utvidede-fullmakter_-_-far-et-intimt-innblikk-i-folks-liv-advarer-datatilsynet.-1.16204390 PST har også blitt tatt i ulovlig overvåking https://www.aftenposten.no/norge/i/pWmKpR/spesialenheten-pst-brukte-ulovlig-overvaakingsmetode Vi burde nok være mye mer bekymret for hvordan overvåkingen utvikler seg i Norge, enn hva de driver med i Kina. Feie for egen dør først Synes det er du som høres trollete ut her. Kina sensurerer media og internet. De gikk så langt som å sensurerer publikum i fotball VM, det sier noe om hvor mye makt diktaturet har…. Kan ikke sammenlignes med et demokrati som Norge. 6
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #17 Skrevet 27. desember 2022 4 minutter siden, Pippi Lotta said: Synes det er du som høres trollete ut her. Kina sensurerer media og internet. De gikk så langt som å sensurerer publikum i fotball VM, det sier noe om hvor mye makt diktaturet har…. Kan ikke sammenlignes med et demokrati som Norge. Ærlig talt - hvis demokratiet i Norge er så flott, så hvorfor i all verden blir folks strømregninger så dyre på grunn av utenlandskabler de aldri har samtykket i, og hvorfor må man akseptere så mange EØS-direktiver uten å noen sinne ha hatt mulighet til å avgjøre om Norge skal være med der ...? 11 minutter siden, vilkåret said: Det er..... ganske naivt. Leste du artikkelene? De har allerede blitt tatt i å overvåke nordmenn ulovlig og ble ikke straffet. Og det sosiale systemet i Kina fungerer ikke slik som du tror, det er hovedsaklig rettet mot å redusere korrupsjon o.l. Systemet i Kina er rene paradis i forhold til det PST driver med i Norge.... Du er redd de skal innføre det i Europa? Du blir allerede overvåket i Norge. Om du blir en offentlig person i Norge en dag, så vil de ha mye dritt på deg på hva du har gjort og sagt på internett de kan bruke til å true deg med. Og det vil være enkelt for de å få tak i Glem heller ikke at all nettkommunikasjonen din blir nå lagret i 1 år. Dette blir naturligvis gjort i beste mening - "for barnas skyld". Gjett hvordan lagringen kommer til å bli i framtiden, når man finner ut at 1 år likevel ikke er tilstrekkelig. Anonymkode: dc925...efe 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #18 Skrevet 27. desember 2022 vilkåret skrev (9 minutter siden): Det er..... ganske naivt. Leste du artikkelene? De har allerede blitt tatt i å overvåke nordmenn ulovlig og ble ikke straffet. Og det sosiale systemet i Kina fungerer ikke slik som du tror, det er hovedsaklig rettet mot å redusere korrupsjon o.l. Systemet i Kina er rene paradis i forhold til det PST driver med i Norge.... Du er redd de skal innføre det i Europa? Du blir allerede overvåket i Norge. Om du blir en offentlig person i Norge en dag, så vil de ha mye dritt på deg på hva du har gjort og sagt på internett de kan bruke til å true deg med. Og det vil være enkelt for de å få tak i Du hintet til at venninnen min i Kina er paranoid og mulig troll men mener jeg er naiv. Samtidig skriver du at Kina er rene paradis i forhold til Norge med overvåking? Jeg vet at Norge har ulovlig overvåking. Men ikke slik Kina holder på. Du synes ikke det er ille at kinesere ikke har tilgang til fri informasjon? At de ikke kan skrive fritt på sosiale medier? At informasjon blir sensurert? At myndighetene tracker rebelsk ungdom via gps på mob?(var på tv2 nyhetene). Vi har det mye friere her. At norske myndigheter overvåker internett vet vi. Men langt fra samme skala som i Kina. Det var nå social credit-systemet jeg er mest bekymret for. Selv om det henger sterkt sammen med overvåking. Anonymkode: c99e0...e94 4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #19 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Glem heller ikke at all nettkommunikasjonen din blir nå lagret i 1 år. Når ble dette bestemt? Anonymkode: c99e0...e94
Pippi Lotta Skrevet 27. desember 2022 #20 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ærlig talt - hvis demokratiet i Norge er så flott, så hvorfor i all verden blir folks strømregninger så dyre på grunn av utenlandskabler de aldri har samtykket i, og hvorfor må man akseptere så mange EØS-direktiver uten å noen sinne ha hatt mulighet til å avgjøre om Norge skal være med der ...? Glem heller ikke at all nettkommunikasjonen din blir nå lagret i 1 år. Dette blir naturligvis gjort i beste mening - "for barnas skyld". Gjett hvordan lagringen kommer til å bli i framtiden, når man finner ut at 1 år likevel ikke er tilstrekkelig. Anonymkode: dc925...efe Alt i Norge er ikke perfekt, men det å sammenligne Norges høye strømpriser med Kina hvor staten høster organene til innbyggerne (altså henretter sine egne borgere for å selle kroppsdeler) blir bare trollete. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå