Gå til innhold

Noen som er alene med tre barn her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor gamle er barna?

Hvordan bor dere? Leilighet, hus?

Hvordan er fordelingen med barnefar? Samarbeidet?

Går det greit økonomisk?

Selv er jeg i ferd med å gå fra mannen gjennom 14 år. Det blir antageligvis jeg som beholder huset. Vi tenker 50/50 fordeling. Hvordan går det med dere? Er du og barna fordøyde? 

Anonymkode: 8ac9d...cae

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna er 9,12,15. bor i enebolig. Dårlig kommunikasjon med far. Men har fast samværsavtale, og holder oss til den. Ok økonomi. Jobber deltid. Har høyere utd. Mottat barnebidrag, da far tjener tre ganger så mye som meg. Meg og barna er fornøyde, vi fikk det veldig fint etter vi skilte oss, trass stygt brudd. Lykke til! Det blir kun bedre🥰

Anonymkode: 2d657...882

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Hvor gamle er barna?

Går det greit økonomisk?

Selv er jeg i ferd med å gå fra mannen gjennom 14 år. Det blir antageligvis jeg som beholder huset. Vi tenker 50/50 fordeling. Hvordan går det med dere? Er du og barna fordøyde? 

Barna er 5,6 og snart 15

vi har hus

samarbeider godt med far og han har største 50/50 og de minste 40/60

Økonomien er ok, vi klarer oss fint

Jeg har vert skilt i snart 4 år nå. Fordelene her går veldig fint og barna er glade

Anonymkode: d8c3f...2a7

Skrevet

Har vært alene ca 3.5 år nå, barna er 9,12 og 13. Vi har 50/50 en uke hver, med litt fleksibilitet begge veier.

Jeg bor i leilighet mens far fortsatt bor i rekkehuset vi bodde i sammen. Vi samarbeider ok, men har noen uenigheter innimellom ( man må svelge noen kameler for barnas del).

Økonomisk går det ok, merker det nå når alt øker i pris, det kan være trangt innimellom, og det blir litt mindre penger til «morro». Far er veldig opptatt av at alt skal deles likt økonomisk, selv om han tjener mye mer enn meg, men jeg har ikke orket å lage noe styr rundt det.

Ukene barna er hos meg er hektiske, ettermiddager går ofte til kjøring hit og dit, lekser og raske middager. Jeg koser meg med barna når de er her, men nyter også «friukene» der jeg kan gjøre minst mulig eller akkurat det jeg vil etter jobb.

Anonymkode: ca70e...69a

Skrevet

Her er barna 7, 4 og 3 mnd. Det har vært et heftig år siden vi gikk fra hverandre. Men tror kanskje det begynner å roe seg nå. Jeg ble boende i huset (med litt hjelp fra mine foreldre). Har de største ca 70% som oftest. Kan ikke skryte veldig av samarbeidet og kommunikasjonen til eksen. Men jeg har det bedre hvertfall 😊

Skrevet

Mine er 7,9 og 16.

vi leier enda, men nesten ryddet opp i det økonomiske uføret barnefar satte meg i. Håper å kunne kjøpe dette året. 
far flyttet langt unna og kontakten er deretter, far vil gjerne ha mer men er ikke kapabel til å ivareta.

vi har en mye roligere og stabil hverdag uten barnas far, ønsker fortsette slik!

Anonymkode: 3a9e6...bda

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2022 den 9.26):

Hvor gamle er barna?

Går det greit økonomisk?

Kjenner ei. Far har barna annen hver fredag til søndag. Alle 3 barna går i barnehage. Det går greit økonomisk, men fysisk og psykisk er hun veldig sliten. Hun jobber fulltid i tillegg, så det er mye for henne. 

Anonymkode: 91718...e3e

Skrevet

Jeg har vært alene med 3 stykker i 11 år nå. I dag er de 13, 16 og 19 år. De har kun hatt sporadisk samvær med far hele tida. De to eldste startet med annenhver helg, men det har blitt sjeldnere og sjeldnere. Pr i dag er de så og si aldri der. Yngste er der ca en helg i mnd, siden han ønsker det selv. Det er veldig synd at det har blitt slik, men far er ikke veldig engasjert, så er ikke så mye jeg får gjort.  Jeg jobber fulltid og har enebolig. Bor landlig, og har generelt måttet hatt et lavt pengeforbruk. Jeg jobbet noe redusert da barna var yngre, og mottar litt bidrag fra far. Det har gått fint, men har også vært slitsomt. Heldigvis har ingen av dem hatt spesielle behov, og har vært helt "vanlige" og velfungerende barn. Vi har ikke vært på dyre ferier eller hatt flott bil og merkeklær. Men; vi har hatt mye tid sammen, de har besteforeldre, onkler, tanter, søskenbarn og gode venner, samt fritidsaktiviteter her vi bor. Personlig har jeg hatt det mye bedre etter bruddet, og har aldri angret! Slik jeg ser det, hadde heller ikke barna hatt godt av å vokse opp i det som hadde vært situasjonen hvis vi ikke skilte lag. I dag er barna harmoniske og glade, men de savner selvsagt en far som er interessert og engasjert. Man skal uansett ikke holde sammen for enhver pris! 

Anonymkode: c40fe...015

Skrevet

Er alene med barn på 6, 11 og 13. familien min har kjøpt meg hus så har ikke økonomisk bekymring, jeg jobber 100% å tjener greit. Far er lite i bildet da han ikke ønsker å ha barna hos seg, men hverdagen går til kjøring og oppfølging av barna, så lite tid til egenpleie

AnonymBruker
Skrevet
On 12/27/2022 at 10:09 AM, AnonymBruker said:

Barna er 9,12,15. bor i enebolig. Dårlig kommunikasjon med far. Men har fast samværsavtale, og holder oss til den. Ok økonomi. Jobber deltid. Har høyere utd. Mottat barnebidrag, da far tjener tre ganger så mye som meg. Meg og barna er fornøyde, vi fikk det veldig fint etter vi skilte oss, trass stygt brudd. Lykke til! Det blir kun bedre🥰

Anonymkode: 2d657...882

Barnebidrag 💸 8===D:gravid:

Anonymkode: 98f38...f42

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for ødelegge;kuppe tråden, men blir så nysgjerrig. Etter så mange år og valget om å få hele 3 barn sammen, hva er det da som plutselig ikke fungerer likevel?  Jeg var på nippet til å forlate mannen min etter 3 år og med en 2 åring i hus. Nå har vi to barn og tredje på vei. Ting blir bare bedre og bedre. 8 år sammen. Klarer liksom ikke så for meg hva som skulle vært så ille at det nå plutselig måtte brytes etter så mange år? Sånn rent utenom store svik, utroskap o.l da.

Anonymkode: 86b0e...f2c

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Barnebidrag 💸 8===D:gravid:

Anonymkode: 98f38...f42

Vet ikke om du prøver å være morsom…men det der ble bare vemmelig.

AnonymBruker
Skrevet

Er man alene med 3 barn hvis pappaen har opp til 50% samvær? 

Anonymkode: 8263a...2cc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er man alene med 3 barn hvis pappaen har opp til 50% samvær? 

Anonymkode: 8263a...2cc

Ja, da er man alenemor.

Anonymkode: cd73b...452

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, da er man alenemor.

Anonymkode: cd73b...452

Nei, da har man delt omsorg! 

Folk må slutte å slenge rundt seg at de er aleneforelder når de deler ansvaret med den andre forelderen. 

Anonymkode: 315a3...ebd

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ikke for ødelegge;kuppe tråden, men blir så nysgjerrig. Etter så mange år og valget om å få hele 3 barn sammen, hva er det da som plutselig ikke fungerer likevel?  Jeg var på nippet til å forlate mannen min etter 3 år og med en 2 åring i hus. Nå har vi to barn og tredje på vei. Ting blir bare bedre og bedre. 8 år sammen. Klarer liksom ikke så for meg hva som skulle vært så ille at det nå plutselig måtte brytes etter så mange år? Sånn rent utenom store svik, utroskap o.l da.

Det kan være du synes alt er tipp topp, hva mannen din mener kan være noe helt annet. Jeg følte som deg at ekteskapet mitt var flott, vi var til og med på feire alene og storkoste oss. 1 Mnd etter ville han skilles. Det kom som lyn fra klar himmel og enda større var sjokket at han skulle flytte rett hjem til ei vi begge kjente.

Noen ganger så bare skjer en skilsmisse helt ut av det blå fordi den som vil ut tenker over dette lenge. Da personen endelig har bestemt seg så hjelper det ikke hva den andre parten sier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...