AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #1 Skrevet 27. desember 2022 Hva er det med menn på sjekkern i sosiale medier egentlig? Sender meldinger og venneforespørsler til helt fremmede kvinner. Bare i desember har jeg fått 26 meldinger i innboksen fra menn jeg ikke vet hvem er. Antall venneforespørsler vet jeg ikke da disse slettes fortløpende. Ikke er jeg medlem av singelgrupper, ikke står det på profilen min at jeg er singel (jeg er singel, men er ikke interessert i å date da jeg allerede dater en fast) og ikke har jeg noe dristige profilbilder. Og dette gjelder selvfølgelig ikke bare meg, mange venninner og kvinnelige kolleger opplever det samme. Jeg svarer selvfølgelig ikke og meldingene står da som at jeg ikke har lest dem for avsender. Noen fortsetter likevel å spamme. En fyr i går sendte melding for sjette gang, alle meldingene står som ulest. Hva skriver disse mennene? Noen skriver bare Hei, noen at de vil bli kjent med meg, noen kommenterer på noe jeg har lagt ut i en gruppe, noen gir komplimenter, noen sender bilder, noen inviterer på date. Utseendemessig er det menn i alle former og fasonger, alle aldre og alt fra de minst attraktive til de ordentlig kjekke. En del er åpenbart i forhold, da det enten står på profilen deres eller de har profilbilde med dama. Jeg tenker at menn som tar kontakt med fremmede kvinner på denne måten er sosialt tilbakestående. Sjansen for at de får napp på denne måten, enten de ønsker date, sex eller forhold, er minimal, vil jeg tro. Og jeg regner med at de sender til mange kvinner. Når få eller ingen svarer, burde det gi et hint. Og så er det disse mennene som et ekstremt fulle av seg selv. Måtte svare på en slik melding, siden han som tok kontakt er venn av en bekjent av meg. Typisk ønkonomisk vellykket mann i midten av 50-årene, velkledd, holder seg åpenbart i form, antagelig vant til å få det som han vil på alle områder, sånn bossy type som bare bestemmer og overhodetikke lytter til andres behovog ønsker, er inntrykket jeg har (muligens feil). Min bekjente sa fra at jeg måtte sjekke innboksen, for en kamerat av han hadde sendte meg melding. Står der at denne mannen hadde fått meg opp som venneforslag pga vår felles bekjente, at han synes jeg er veldig vakker, at vår felles bekjente har sagt at jeg er ei super dame og at han ønsker en date med meg. Han mener vi vil bli et pent par. Jeg svarer at at det er hyggelig med fine ord og at det er hyggelig å bli spurt, men at jeg allerede dater en annen. Sier ikke noe om at jeg finner han lite attraktiv. Han svarer igjen at det er synd, synd for oss begge, fordi han burde oppleves. Muligens ment humoristisk, men han la ikke til noen smiley som antydet humor eller at det ble sagt med et glimt i øyet. Jeg svarer med en lattersmiley. Han svarer da at "Jeg mener det, du burde prøve meg ut." Jeg svarer ikke. To uker senere kommer ny melding fra han, han spør om det går fint og om jeg er klar for date med han. Jeg svarer kort at jeg fortsatt ikke er interessert, med et smil. Han spør hvorfor ikke. Fordi jeg dater en annen, svarer jeg. Han skriver igjen at han er en bra mann jeg burde oppleve og at siden jeg kun dater han andre, har jeg muligheten til å prøve ut han også. Han vil spandere middag. Jeg svarer, irritert må jeg innrømme, at jeg uansett om jeg dater en annen eller ikke, er jeg ikke interessert i å date han. Hvorfor i all verden er jeg ikke det? spør han. Sikkert ufint av meg, men jeg svarer nå helt ærlig at jeg generelt ikke er interessert i menn som er vesentlig eldre enn meg (han er minst 15 år eldre enn meg), at jeg faktisk gjerne foretrekker litt yngre menn (eksen er 6 år yngre, daten fem år yngre) og at jeg ikke synes han er noe attraktiv. Han spør hvem faen jeg tror jeg er. 😔 Anonymkode: f33d8...853 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #2 Skrevet 27. desember 2022 Aldri opplevd. Men nå har jeg lukket profil og deler aldri bilder av meg selv i SoMe... Anonymkode: 76a75...151 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #3 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hva er det med menn på sjekkern i sosiale medier egentlig? Sender meldinger og venneforespørsler til helt fremmede kvinner. Bare i desember har jeg fått 26 meldinger i innboksen fra menn jeg ikke vet hvem er. Antall venneforespørsler vet jeg ikke da disse slettes fortløpende. Ikke er jeg medlem av singelgrupper, ikke står det på profilen min at jeg er singel (jeg er singel, men er ikke interessert i å date da jeg allerede dater en fast) og ikke har jeg noe dristige profilbilder. Og dette gjelder selvfølgelig ikke bare meg, mange venninner og kvinnelige kolleger opplever det samme. Jeg svarer selvfølgelig ikke og meldingene står da som at jeg ikke har lest dem for avsender. Noen fortsetter likevel å spamme. En fyr i går sendte melding for sjette gang, alle meldingene står som ulest. Hva skriver disse mennene? Noen skriver bare Hei, noen at de vil bli kjent med meg, noen kommenterer på noe jeg har lagt ut i en gruppe, noen gir komplimenter, noen sender bilder, noen inviterer på date. Utseendemessig er det menn i alle former og fasonger, alle aldre og alt fra de minst attraktive til de ordentlig kjekke. En del er åpenbart i forhold, da det enten står på profilen deres eller de har profilbilde med dama. Jeg tenker at menn som tar kontakt med fremmede kvinner på denne måten er sosialt tilbakestående. Sjansen for at de får napp på denne måten, enten de ønsker date, sex eller forhold, er minimal, vil jeg tro. Og jeg regner med at de sender til mange kvinner. Når få eller ingen svarer, burde det gi et hint. Og så er det disse mennene som et ekstremt fulle av seg selv. Måtte svare på en slik melding, siden han som tok kontakt er venn av en bekjent av meg. Typisk ønkonomisk vellykket mann i midten av 50-årene, velkledd, holder seg åpenbart i form, antagelig vant til å få det som han vil på alle områder, sånn bossy type som bare bestemmer og overhodetikke lytter til andres behovog ønsker, er inntrykket jeg har (muligens feil). Min bekjente sa fra at jeg måtte sjekke innboksen, for en kamerat av han hadde sendte meg melding. Står der at denne mannen hadde fått meg opp som venneforslag pga vår felles bekjente, at han synes jeg er veldig vakker, at vår felles bekjente har sagt at jeg er ei super dame og at han ønsker en date med meg. Han mener vi vil bli et pent par. Jeg svarer at at det er hyggelig med fine ord og at det er hyggelig å bli spurt, men at jeg allerede dater en annen. Sier ikke noe om at jeg finner han lite attraktiv. Han svarer igjen at det er synd, synd for oss begge, fordi han burde oppleves. Muligens ment humoristisk, men han la ikke til noen smiley som antydet humor eller at det ble sagt med et glimt i øyet. Jeg svarer med en lattersmiley. Han svarer da at "Jeg mener det, du burde prøve meg ut." Jeg svarer ikke. To uker senere kommer ny melding fra han, han spør om det går fint og om jeg er klar for date med han. Jeg svarer kort at jeg fortsatt ikke er interessert, med et smil. Han spør hvorfor ikke. Fordi jeg dater en annen, svarer jeg. Han skriver igjen at han er en bra mann jeg burde oppleve og at siden jeg kun dater han andre, har jeg muligheten til å prøve ut han også. Han vil spandere middag. Jeg svarer, irritert må jeg innrømme, at jeg uansett om jeg dater en annen eller ikke, er jeg ikke interessert i å date han. Hvorfor i all verden er jeg ikke det? spør han. Sikkert ufint av meg, men jeg svarer nå helt ærlig at jeg generelt ikke er interessert i menn som er vesentlig eldre enn meg (han er minst 15 år eldre enn meg), at jeg faktisk gjerne foretrekker litt yngre menn (eksen er 6 år yngre, daten fem år yngre) og at jeg ikke synes han er noe attraktiv. Han spør hvem faen jeg tror jeg er. 😔 Anonymkode: f33d8...853 Lukk profilene dine overalt. Det er ikke akkurat Prince Charming som banker på døren. Han opererer ALDRI slik, han har et liv og gnomer ikke etter kvinnfolk på nett på den måten. Anonymkode: 2fd4c...dbd 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #4 Skrevet 27. desember 2022 Har ikke åpen profil jeg heller. Kun profilbildene som ligger synlig. Litt typisk holdning at jeg som kvinne må ta grep selv for å ikke bli trakassert. Jeg mener hellet det er menn som får lære seg å oppføre seg. Anonymkode: f33d8...853 4 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #5 Skrevet 27. desember 2022 Driver du å kommenterer på artikler ol på facebook da? Isåfall slutt med det Anonymkode: b0c13...bc4
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #6 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Driver du å kommenterer på artikler ol på facebook da? Isåfall slutt med det Anonymkode: b0c13...bc4 HELT uenig. Det er en uting at rådene alltid handler om at kvinner skal begrense sin livsutfoldelse for å unngå å bli trakassert. Når det er sagt er nok det beste rådet å fortsette som du gjør: total ignorering. Ikke engang be dem kutte ut, for noen menn er er all oppmerksomhet, også negativ, bare et påskudd til å fortsette. Anonymkode: 1a9d5...937 7 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #7 Skrevet 27. desember 2022 Hvilken aldersgruppe er du? Fikk mye sånt da jeg var 20 og yngre men aldri nå som 30+. Sier mye om disse semi-pedo mennene (som alltid var 20 år eldre enn meg) Anonymkode: a0d8c...269
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #8 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Hvilken aldersgruppe er du? Fikk mye sånt da jeg var 20 og yngre men aldri nå som 30+. Sier mye om disse semi-pedo mennene (som alltid var 20 år eldre enn meg) Anonymkode: a0d8c...269 Jeg er 41. Anonymkode: f33d8...853
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #9 Skrevet 27. desember 2022 Disse desperate mennene burde lete i singelgrupper eller på Tinder, hvor de finner likesinnede. Vi som ikke er ute etter å bli sjekket opp er ikke der, av en grunn. Anonymkode: f33d8...853 1 1
Mamajune11 Skrevet 27. desember 2022 #10 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Har ikke åpen profil jeg heller. Kun profilbildene som ligger synlig. Litt typisk holdning at jeg som kvinne må ta grep selv for å ikke bli trakassert. Jeg mener hellet det er menn som får lære seg å oppføre seg. Anonymkode: f33d8...853 Men menn kommer aldri til å lære det. Gå inn på innstillinger, der kan du velge at kun vennene dine kan skrive til deg. Problem løst. Og foresten, du må aldri svare dem. Aldri.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #11 Skrevet 27. desember 2022 Jeg har lukket profil på alle mine sosiale medier. Får en del venneforespørsler, men de sletter jeg bare, og meldingsforespørsler av folk jeg ikke kjenner godtar jeg ikke. Det er klart at det er mye merkelige folk på nett. De aller fleste har jo tilgang på nett, og da finner vi også mennesker som blant annet er kognitiv svake, psykisk utviklingshemmet eller har alvorlige psykiske problemer. Jeg blir derfor litt matt over at folk klager over meldinger de får, og da særlig influensere og «vanlige» mennesker som har åpen profil der folk kan kommentere under bilder osv. Jeg hadde forøvrig ikke turt å ha åpen profil. Anonymkode: 03e4b...ef0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #12 Skrevet 27. desember 2022 Jeg er kvinne på 38 år, har åpen profil på Instagram, og det TS skriver er svært gjenkjennelig. Eneste forskjellen er at jeg er gift, og drøssevis av gifte menn har prøvd å sjekke meg opp der inne. Får gjerne meldinger hvor ordlyden er "kjerringa mi er så kjedelig, hadde vært gøy å treffe deg en gang". En del inviterer også seg selv med på tur, siden det er fjellturer jeg driver med, og presiserer at "det er jo lurt å ha med en stor og sterk mann når du går alene i fjellet". Det er kvalmt alt sammen, og jeg synes fryktelig synd på konene til disse mennene. Jeg har også oppegående menn i kretsen min (naboer, ferdre til klassevenner av mine barn osv) som kontanter meg på IG. Gjerne for å spørre om noe som de liksom lurer på (men da kunne jo egentlig bare kona spurt). Gjetter at det ofte er pikken som snakker, og ikke hjernen. Anonymkode: 4f52a...013 1
NiceOrNothing Skrevet 27. desember 2022 #13 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Lukk profilene dine overalt. Det er ikke akkurat Prince Charming som banker på døren. Han opererer ALDRI slik, han har et liv og gnomer ikke etter kvinnfolk på nett på den måten. Anonymkode: 2fd4c...dbd Word . Menn som er så desperate at de sender fremmede kvinner melding / venneforespørsel , er creepy-alarm 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #14 Skrevet 27. desember 2022 Mamajune11 skrev (2 timer siden): Men menn kommer aldri til å lære det. Gå inn på innstillinger, der kan du velge at kun vennene dine kan skrive til deg. Problem løst. Og foresten, du må aldri svare dem. Aldri. Jeg må være tilgjengelig på Messenger for flere enn venner fordi jeg har et par verv som gjør at folk jeg ikke kjenner av og til har behov for å kontakte meg. Jeg svarer definitivt ikke. Anonymkode: f33d8...853 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #15 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er kvinne på 38 år, har åpen profil på Instagram, og det TS skriver er svært gjenkjennelig. Eneste forskjellen er at jeg er gift, og drøssevis av gifte menn har prøvd å sjekke meg opp der inne. Får gjerne meldinger hvor ordlyden er "kjerringa mi er så kjedelig, hadde vært gøy å treffe deg en gang". En del inviterer også seg selv med på tur, siden det er fjellturer jeg driver med, og presiserer at "det er jo lurt å ha med en stor og sterk mann når du går alene i fjellet". Det er kvalmt alt sammen, og jeg synes fryktelig synd på konene til disse mennene. Jeg har også oppegående menn i kretsen min (naboer, ferdre til klassevenner av mine barn osv) som kontanter meg på IG. Gjerne for å spørre om noe som de liksom lurer på (men da kunne jo egentlig bare kona spurt). Gjetter at det ofte er pikken som snakker, og ikke hjernen. Anonymkode: 4f52a...013 Jepp, faktisk, bekjente menn lokalt og i forhold tar kontakt. Tragisk og trist. Anonymkode: f33d8...853 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå