Gå til innhold

Mannen min skulle ønske at jeg var dum

Anbefalte innlegg

Skrevet

Spurte mannen min om det var noe han ville endret på ved meg. Ja, sa han, det var én ting. Hvis han kunne endret meg, så ville det være å tatt bort de egne meningene mine. Da ville jeg vært helt perfekt, sa han, bare langt hår og store pupper, og uten egne meninger.

Han sa også at han ville sett mye bedre ut selv også da, hvis jeg var litt dummere. For jeg vet visst svaret på alt, og kan mange fremmedord og sånn, sier han.

Det er jo interessant å lære. Trodde hjernen min var en god kvalitet, jeg. Er alle menn sånn? 

Anonymkode: 0ca2e...275

• Hjerte 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville dumpet ham med en gang!

Han høres ut som en manipulerende drittsekk av en mannssjåvinist. 

• Liker 25
  • Nyttig 12
Skrevet
Zeruda skrev (Akkurat nå):

Jeg ville dumpet ham med en gang!

Han høres ut som en manipulerende drittsekk av en mannssjåvinist. 

Ja det stemmer nok, men jeg har blitt så vant til ham etter alle disse årene. Så det får bare gå. 

• Hjerte 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Ja det stemmer nok, men jeg har blitt så vant til ham etter alle disse årene. Så det får bare gå. 

Bare gå? 
Hvorfor det? Fortjener du ikke bedre? 

• Liker 6
  • Nyttig 11
Skrevet
Zeruda skrev (Akkurat nå):

Bare gå? 
Hvorfor det? Fortjener du ikke bedre? 

Hadde aldri orket å venne meg til en ny en. Det er jo noe galt med alle sammen. Han her har mange andre gode kvaliteter. Og så er han mye borte, og mye stille. Så det går veldig greit. De dype samtalene får man ha med noen andre. 

Og når jeg tenker tilbake på dating i gamle dager, så var det som regel den samme tilbakemeldingen jeg fikk av gutter den gang:

"Hvis du bare smilte litt mer, og snakket litt mindre, så ville du være skikkelig fin." 

De er sånn, alle sammen. Menn respekterer jo ikke kvinner for meningene våre, ikke egentlig. De holder ut kaklinga, slik de ser det. De er for dumme til å evne å sette pris på god refleksjon, tror jeg. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hadde aldri orket å venne meg til en ny en. Det er jo noe galt med alle sammen. Han her har mange andre gode kvaliteter. Og så er han mye borte, og mye stille. Så det går veldig greit. De dype samtalene får man ha med noen andre. 

Og når jeg tenker tilbake på dating i gamle dager, så var det som regel den samme tilbakemeldingen jeg fikk av gutter den gang:

"Hvis du bare smilte litt mer, og snakket litt mindre, så ville du være skikkelig fin." 

De er sånn, alle sammen. Menn respekterer jo ikke kvinner for meningene våre, ikke egentlig. De holder ut kaklinga, slik de ser det. De er for dumme til å evne å sette pris på god refleksjon, tror jeg. 

Ingen mann har sagt det til meg, å jeg prater og diskuterer til tidenes morgen. Tror du har vært uheldig 

Nei trekker det tilbake, litt! har en uheldig uvane med å virke som om jeg er enig nok med det de sier for å holde ro. Sånn fysisk med andre, hvor jeg aner at det ikke er trygt å være ærlig.

Men har absolutt bablet ivei også, å blitt akseptert for det, med de snillere mennene.

Endret av Rosakatt
  • Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Spurte mannen min om det var noe han ville endret på ved meg. Ja, sa han, det var én ting. Hvis han kunne endret meg, så ville det være å tatt bort de egne meningene mine. Da ville jeg vært helt perfekt, sa han, bare langt hår og store pupper, og uten egne meninger.

Han sa også at han ville sett mye bedre ut selv også da, hvis jeg var litt dummere. For jeg vet visst svaret på alt, og kan mange fremmedord og sånn, sier han.

Det er jo interessant å lære. Trodde hjernen min var en god kvalitet, jeg. Er alle menn sånn? 

Sånn var eksen min også. Han følte seg truet og mindre mandig, fordi jeg var smartere enn ham. Han knakk psykisk når jeg hadde svar på ting og han kom til kort. Så kort,ja.. 

Ellers får jeg ofte høre at menn ikke liker selvhjulpne kvinner, fordi de føler at kvinnen ikke trenger menn, da. Og menn generelt trenger å føle at de vet best og mest.

Kvinner skal helst være litt dumme, pene å se på, flinke til å lage mat, og pliktoppfyllende med husarbeidet. 

Er det rart jeg er singel? Jeg har høyere iq og eq enn de fleste😂 

Anonymkode: e140b...4bd

• Liker 11
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet

"Og kan mest"..

Anonymkode: e140b...4bd

• Liker 1
Skrevet

Takk for svarene her. Tror det er helt riktig at menn føler seg truet av kvinner med høyere iq, kvinner som tjener mer, kvinner som får mer oppmerksomhet og så videre. Menn føler seg generelt ofte truet av kvinner, tror jeg. Sensitiv manndom og mindreverdighetskomplekser, antagelig. 

Jeg syns det er så godt gjort å prestere å si: "..og så kan du så mange fremmedord og sånn." Helt utrolig. 

Ts. 

• Liker 8
  • Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Menn respekterer jo ikke kvinner for meningene våre, ikke egentlig. De holder ut kaklinga, slik de ser det. De er for dumme til å evne å sette pris på god refleksjon, tror jeg. 

Kvinner er ikke stort bedre. Folk konkurrerer generelt for mye i forhold, framfor å sette pris på den andres gode kvaliteter. 

Anonymkode: bffd6...daa

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Takk for svarene her. Tror det er helt riktig at menn føler seg truet av kvinner med høyere iq, kvinner som tjener mer, kvinner som får mer oppmerksomhet og så videre. Menn føler seg generelt ofte truet av kvinner, tror jeg. Sensitiv manndom og mindreverdighetskomplekser, antagelig. 

Jeg syns det er så godt gjort å prestere å si: "..og så kan du så mange fremmedord og sånn." Helt utrolig. 

Ts. 

Tøys

Anonymkode: 71564...65b

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

De er sånn, alle sammen.

Nei, TS, de er ikke sånn alle sammen. De mennene du foretrekker er sånn, det får du ta på egen kappe.

Jeg har aldri vært sammen med en sånn mann, en sånn mann hadde ikke hatt noe å tilføre mitt liv. Men jeg respekterer at du velger å være sammen med en sånn.

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts. 

Mistenker at dette er en trolletråd hvor TS kan få utløp for mannshatet sitt og høste sympati for det. Normale menn er selvsagt ikke sånn.

Anonymkode: c4ee3...eec

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, alle menn er ikke slik! Bare drittsekker, og de som ønsker å dominere og undertrykke kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Er alle menn sånn? 

Nei.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Nå er du jo like sjåvinisktisk tilbake😄

Enig i at noen føler at «de holder ut kaklinga», men det gjelder absolutt ikke alle sammen. Bare mannsjåvinistene. Jeg har møtt mange som ikke er det og aldri giddet å hatt et forhold med en av sjåvinistene.

Men det kan jo hende mannen din ikke mente det sånn, bare at han føler seg litt underlegen hvis du har sterke meninger og er bedre enn han til å argumentere. Ikke heller så gøy å tape hver gang bare fordi du f eks er mer høylytt. Jeg aner jo ikke hvordan du er, men det er faktisk ikke sikkert han ønsker at du var dum og deilig, men tok litt mer hensyn? Kverulerer du mye? Det kan være slitsomt, og helt kjønnsnøytralt.

Jeg kjenner en som jeg så for meg da jeg leste innlegget ditt, og hun kjører over de fleste med bedreviten sin, kan jo hende du er sånn uten å tenke over det.

Evnt er han mannsjåvinist.

Endret av Ulla Ullsokk
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Her lukter det troll, men om TS faktisk er seriøs:

Du er sammen med en idiot. Vi lever i 2022. I omgangskretsen vår er de fleste par oppegående mennesker og høyt utdannet på begge sider. Ingen menn jeg kjenner kunne tenkt seg å være sammen med ei utstillingsdukke.

For min del har jeg samboer som er langt høyere utdannet enn meg og sannsynligvis smartere. Det lever jeg utrolig godt med ❤️ Det et faktisk noe jeg ser opp til og som inspirer meg til å bli bedre.

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mistenker at dette er en trolletråd hvor TS kan få utløp for mannshatet sitt og høste sympati for det. Normale menn er selvsagt ikke sånn.

Anonymkode: c4ee3...eec

Og jeg mistenker at TS er en mann som prøver å få kvinner til å miste håpe om en bra mann, får å få dem til å heller ta til takke med en stut fordi "alle menn er sånn". Omtrent som utro menn som påstår at alle er sånn (for å ta seg bedre ut selv).

• Liker 6
Skrevet

Første jeg tenkte var at TS har dårlig selvbilde og at han forsøker å gi ett svar som skal bygge opp selvbildet om at hun er smart. Han er nok tryggere enn TS og tør å fremstille seg selv som dum for henne. 

TS, ikke ta alt du hører serriøst.

Anonymkode: 4d5d9...16d

• Liker 1
Skrevet

Kanskje du kan virke litt belærende og selvgod?

Anonymkode: 71564...65b

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...