Gå til innhold

Lovt å være skuffet over julegaver?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg kjøper julegaver så tenker jeg alltid på noe mottaker vil sette pris på å like. 

i år kjøpte jeg noen ting fra ønskelisten som min søster ønsket seg som er 150 og oppover, uansett om det ikke trengte å være fra ønskelisten jeg tenker bedre å kjøpe noe hun ønsker seg hun fikk 2 av de tingene i ønskelista som kostet meg i totalt 468kr

og tilbake får jeg? Bare En middels tolberone sjokoade.. som sikkert ikke kostet 60kr engang, ikke at jeg bryr meg så mye av prisen men når det er veldig forskjell på gavene.. og lite gjennomtenkt.. så må jeg si jeg blir skuffa og får lite lyst å gi gode gaver til neste år. Eller at vi dropper å gi til hverandre

andre som føler på den?

Anonymkode: 259f7...4cb

• Liker 8
  • Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når jeg kjøper julegaver så tenker jeg alltid på noe mottaker vil sette pris på å like. 

i år kjøpte jeg noen ting fra ønskelisten som min søster ønsket seg som er 150 og oppover, uansett om det ikke trengte å være fra ønskelisten jeg tenker bedre å kjøpe noe hun ønsker seg hun fikk 2 av de tingene i ønskelista som kostet meg i totalt 468kr

og tilbake får jeg? Bare En middels tolberone sjokoade.. som sikkert ikke kostet 60kr engang, ikke at jeg bryr meg så mye av prisen men når det er veldig forskjell på gavene.. og lite gjennomtenkt.. så må jeg si jeg blir skuffa og får lite lyst å gi gode gaver til neste år. Eller at vi dropper å gi til hverandre

andre som føler på den?

Føler med deg, det samme skjedde med meg i år. Ble irritert i starten men fra og med neste år så blir det bare søppel gaver fra meg

Anonymkode: fc9a9...271

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Jeg føler det ikke slik. Men skriver du ønskeliste? Hvis ikke, så kan du gjøre det neste år. Hun vet du gir fra listen, så kanskje hun da vil føle at hun bør gi deg noe fra din liste.

Men det er selvsagt greit å være skuffet over julegaver. 

Endret av MyMichelle
La til siste setning pga tittelen på tråden.
  • Liker 3
Skrevet
MyMichelle skrev (2 minutter siden):

Jeg føler det ikke slik. Men skriver du ønskeliste? Hvis ikke, så kan du gjøre det neste år. Hun vet du gir fra listen, så kanskje hun da vil føle at hun bør gi deg noe fra din liste. 

Jeg tror hun vet mye av det jeg liker men den var bare lite gjennomtenkt.

Skrevet

Se det lyse i det. Du fikk i det minste noe bedre enn en boks mais.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet

Kanskje avtale en sum neste år.. 

Anonymkode: dc1a6...b71

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har aldri i mitt liv skrevet noen ønskeliste. 
Det hører vel barndommen til for de som har gjort det ? 
En kjøper etter lommebok og hjertet. 
Mange som har justert ned pengebruken sin, og ærlig talt så bør en fokusere på at en kan være sammen og nyte god mat i hyggelig selskap. 
Det er vel barna som får de fleste gavene ? 

Anonymkode: dcb05...20a

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føler med deg, det samme skjedde med meg i år. Ble irritert i starten men fra og med neste år så blir det bare søppel gaver fra meg

Anonymkode: fc9a9...271

Tenker dette og, nå har hun gitt meg slike søppelgave i år så da får hun neste år søppelgave.

blir lei meg av og gi mer en det jeg får

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror hun vet mye av det jeg liker men den var bare lite gjennomtenkt.

Enig i at den var det ja.

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tenker dette og, nå har hun gitt meg slike søppelgave i år så da får hun neste år søppelgave.

blir lei meg av og gi mer en det jeg får

Da jeg kunne spart meg for pengene

Skrevet

Jeg gir gaver for å glede andre, ikke for å få gaver tilbake. Så det er lov å være skuffet, men du kan tenke gjennom hvorfor du bruker tid og energi på å gi henne en fin gave, og om det gir deg noe. :) 

Anonymkode: ecbd8...1bd

• Liker 13
Skrevet

Jeg blir litt skuffet når gaven er marsipan eller noe annet med nøtter og mandel. Da kjenner man ikke meg veldig godt, tross alt. Men for all del, det er jo gode gaver og gjerne har det kostet litt.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg gir gaver for å glede andre, ikke for å få gaver tilbake. Så det er lov å være skuffet, men du kan tenke gjennom hvorfor du bruker tid og energi på å gi henne en fin gave, og om det gir deg noe. :) 

Anonymkode: ecbd8...1bd

Jeg tenker på det for at personen skal føle seg sett, så blir jeg lei meg når de ikke kan gjøre det tilbake.

jeg liker ikke tolberone sjoklade så godt engang..

• Liker 1
Skrevet
Hansehan skrev (7 minutter siden):

Se det lyse i det. Du fikk i det minste noe bedre enn en boks mais.

Det er jo som en boks mais når gaven var så lite gjennomtenkt..

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Kanskje avtale en sum neste år.. 

Anonymkode: dc1a6...b71

Her er det ikke så vanlig å avtale sum til hverandre men trodde i det minste set var 150kr oppover

Skrevet

Jeg og mine søsken har avtalt at vi ikke gir gave til hverandre og at alle gavene som blir kjøpt inn til våre foreldre, er fra oss i fellesskap, 

Anonymkode: 13317...5f9

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har aldri i mitt liv skrevet noen ønskeliste. 
Det hører vel barndommen til for de som har gjort det ? 
En kjøper etter lommebok og hjertet. 
Mange som har justert ned pengebruken sin, og ærlig talt så bør en fokusere på at en kan være sammen og nyte god mat i hyggelig selskap. 
Det er vel barna som får de fleste gavene ? 

Anonymkode: dcb05...20a

Vi derimot bruker alltid ønskeliste. Jeg hadde virkelig ikke ant hva mine søsken ønsket seg om det ikke var for gifster. Greit at man kjøper etter hjertet, men legger du virkelig merke til hva dine søsken mangler hjemme som de kanskje kan ønske seg?  Og hvordan vet du at de ikke har kjøpt seg det selv siden sist? Nei, tommel opp for ønskelister. Man kjøper jo fortsatt etter lommeboken og hjertet. 

Anonymkode: cfbdd...8d5

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Å lage dårlig stemning pga at en presang var billig og lite gjennomtenkt, hevne deg med surskap og dårlig gave neste gang synes jeg er dumt. Det er søsteren din! Har dere et dårlig forhold utenom? Er det virkelig verdt å ødelegge noe fordi du synes gaven kostet 100 kr for lite?

Og hvor gammel er søsteren din?

Anonymkode: 2b2ff...f75

• Liker 11
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi derimot bruker alltid ønskeliste. Jeg hadde virkelig ikke ant hva mine søsken ønsket seg om det ikke var for gifster. Greit at man kjøper etter hjertet, men legger du virkelig merke til hva dine søsken mangler hjemme som de kanskje kan ønske seg?  Og hvordan vet du at de ikke har kjøpt seg det selv siden sist? Nei, tommel opp for ønskelister. Man kjøper jo fortsatt etter lommeboken og hjertet. 

Anonymkode: cfbdd...8d5

Jeg kommer også fra en familie med ønskelister. Ønskelistene skal leveres før black friday og de skal inneholde ønsker i ulike prisklasser.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Å lage dårlig stemning pga at en presang var billig og lite gjennomtenkt, hevne deg med surskap og dårlig gave neste gang synes jeg er dumt. Det er søsteren din! Har dere et dårlig forhold utenom? Er det virkelig verdt å ødelegge noe fordi du synes gaven kostet 100 kr for lite?

Og hvor gammel er søsteren din?

Anonymkode: 2b2ff...f75

Jeg har ikke sagt noe men såklart gir man opp etterhvert  med flotte og gjennomtenkte gaver når man bare får billig crap tilbake som ikke var gjennomtenkt engang. 

Hun er 26 år. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...