Gå til innhold

Liten dilemma med kjæresten angående nyttårs middag hos mine foreldre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg er 22  og kjæresten min er 25, vi bor ikke sammen enda. Og i år til nyttår har vi bestemt å ha en liten vorsj hos han før vi drar til byen med venner, vi skal først spise hos mine foreldre.

Nå er jo mine foreldre sånn som starter alltid sent på nyttårs middag da vil jeg si i 5-6 tiden. Jeg har sagt til mine folk at det starter 19:30, da mener han at vi må jo komme i 6 tiden da hans venner pleier alltid å være tidlig ute.. da mener jeg 30 min eller 1 time før avtalt tid, at hvorfor serverer ikke foreldrene mine middag 4 tiden? Jeg vil jo ikke mase på dem heller, men de vet at vi må dra 19:10 tiden da folk begynner å komme bort han bor bare 10 min fra foreldrene mine, er jeg urimelig som mener at han bør si til vennene sine at vi ikke er hjemme før den tid? Jeg vil ikke haste bare fordi kompisene hans kommer alltid før avtalt tid.. han mener vi må dra 18:20.. 

Anonymkode: 41411...05e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det bare voksne som skal spise hos dine foreldre? Hvis det, så synes jeg det er tidlig å spise i 17-18;00 tiden på nyttårsaften. Vi har aldri spist før i 19;00 tiden.

Anonymkode: bc5bd...516

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hei! Jeg er 22  og kjæresten min er 25, vi bor ikke sammen enda. Og i år til nyttår har vi bestemt å ha en liten vorsj hos han før vi drar til byen med venner, vi skal først spise hos mine foreldre.

Nå er jo mine foreldre sånn som starter alltid sent på nyttårs middag da vil jeg si i 5-6 tiden. Jeg har sagt til mine folk at det starter 19:30, da mener han at vi må jo komme i 6 tiden da hans venner pleier alltid å være tidlig ute.. da mener jeg 30 min eller 1 time før avtalt tid, at hvorfor serverer ikke foreldrene mine middag 4 tiden? Jeg vil jo ikke mase på dem heller, men de vet at vi må dra 19:10 tiden da folk begynner å komme bort han bor bare 10 min fra foreldrene mine, er jeg urimelig som mener at han bør si til vennene sine at vi ikke er hjemme før den tid? Jeg vil ikke haste bare fordi kompisene hans kommer alltid før avtalt tid.. han mener vi må dra 18:20.. 

Skulle tro dere var 15 år. Herlighet. Ordne dere mat selv eller innfinn dere etter når andre skal spise. 

Anonymkode: 7b92f...1e4

• Liker 21
  • Nyttig 10
Skrevet

Ville nok vært hjemme senest en halvtime før vorset starter, og jeg syns uansett at dere har planlagt litt dårlig her. Skal dere på middag til andre, bør dere jo ikke ha hastverk og være stresset med å komme hjem igjen. Ville utsatt voerset til ca. en time senere enn dere har planlagt.

Anonymkode: 9b8a7...a4f

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet

Si til vennene deres at dere er på middag og er ikke hjemme før (tidspunkt som passer dere). Det er dere som bestemmer når gjestene kan komme. Jeg hadde satt av minimum to timer til en middag. 

Anonymkode: affe9...b13

• Liker 12
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Man trenger ikke komme presis til vors, vors er en flytende greie. Si til de at dere kommer senere.

Takker dere ja til middagsinvitasjon så forholder dere dere til tidene som dere er bedt til. Ettersom det er dine foreldre så går det an å høre om dere kan spise tidligere, men jeg ser virkelig ikke poenget ettersom man som sagt ikke trenger komme på vorset når det starter.

Endret av Blåttvann
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes i det hele tatt det er litt merkelig å dra på nyttårsmiddag til noen, for så å dra videre. Hadde jeg først takket ja til en middagsinvitasjon julaften så hadde jeg også feiret nyttårsaften med vertskapet. Og ja, det gjelder også barndomshjemmet. Det å spise for så å dra på fest hører tenårene til. Og da hadde de gjerne også andre gjester som de feiret med. 

Anonymkode: b35ba...ee9

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
Blåttvann skrev (2 timer siden):

Man trenger ikke komme presis til vors, vors er en flytende greie. Si til de at dere kommer senere.

Takker dere ja til middagsinvitasjon så forholder dere dere til tidene som dere er bedt til. Ettersom det er dine foreldre så går det an å høre om dere kan spise tidligere, men jeg ser virkelig ikke poenget ettersom man som sagt ikke trenger komme på vorset når det starter.

🤣 greit invitasjon. Kanskje bedre og ha vorset hos noen andre. 

Anonymkode: 9b3d5...e0b

• Nyttig 1
Skrevet

Så tidlig dere spiser i din familie. Uansett, dette høres slitsomt, kaotisk og stressende ut for alle. Hadde bare droppet middagen. Dere ser jo bare på det som et hurtig tidlig gratis måltid? Spander på dere en pizza før det viktige tidlige vorset. Ikke sikkert dere blir fulle nok til midnatt om dere ikke starter 18.20

når det gjelder kommentarer om at fest og fors hører tenårene til er jeg uenig, jeg har dratt videre på vors og fest til langt opp i 40 årene. Riktignok etter middag, dessert, samtaler og kaffe. Så tørste og frekke som disse to var jeg ikke i min villeste tenåringsperiode heller. 

serverer virkelig familien til kjørsten din nyttårsmiddag klokka 16? Er det bare dere 4 hos foreldrene dine nyttårsaften? 

Anonymkode: 9b3d5...e0b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Er dere invitert et sted spiser dere når de serverer mat! Så enkelt. Passer ikke det takker dere nei.
Men hvem i alle dager kjører et så tett program nyttårsaften at man ikke kan dukke opp på vors/fest når det passer?? Aldri hørt om en nyttårsfest eller vors der man MÅ være på plass kl 18 f.eks. Bare tull. Men uanstett, dere må snakke om prioriteringene deres og bli enige. Vil dere tidlig på vors, så dropp middagen hos foreldrene dine og spis litt hjemme først. Enkelt og greit.

Anonymkode: 97dce...131

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er dere invitert et sted spiser dere når de serverer mat! Så enkelt. Passer ikke det takker dere nei.
Men hvem i alle dager kjører et så tett program nyttårsaften at man ikke kan dukke opp på vors/fest når det passer?? Aldri hørt om en nyttårsfest eller vors der man MÅ være på plass kl 18 f.eks. Bare tull. Men uanstett, dere må snakke om prioriteringene deres og bli enige. Vil dere tidlig på vors, så dropp middagen hos foreldrene dine og spis litt hjemme først. Enkelt og greit.

Anonymkode: 97dce...131

De skal jo ha det hos seg selv. Da er det jo greit at gjestene slipper å stå utenfor døren og vente

Anonymkode: c7bfe...99b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Her sender man naturligvis ut info til gjestene om at dere spiser borte, og ikke er hjemme før 1930. For vors så får man jo som regel en tid man kan komme fra, så kommer jo gjerne noen senere. Men å dukke opp tidligere gjør man da ikke.

Egentlig kunne dere vel fint sagt fra 20 på nyttårsaften. Folk i midten av 20 årene pleier vel å ville spise ordentlig den dagen de og? Men nå har dere jo sagt 1930.

Veldig enkelt, «gleder oss til nyttårsaften! Vil bare gi besøkes om at vi spiser middag borte, og er ikke hjemme før 1930. Men da gleder vi oss til å ta dere imot!». Evt «vi ser at vi bommet litt på tiden! Vi spiser først middag borte, og vi rekker ikke å være hjemme før 20! Men da er vi klare for vors!»

Man stresser ikke/tilpasser ikke dagen etter voksne folk som ikke kan klokka! Men om de er vant til å komme altfor tidlig, så kan de få en vennlig beskjed om at det ikke går denne gangen.

Anonymkode: 8a47f...e0c

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Nyttårsmiddag kl 20.00 her, selv med barn tilstede.

Anonymkode: 8fa45...d55

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bare dropp middag hos dine foreldre. Og så er problemet løst.

Anonymkode: 45c01...c40

Skrevet

Hvorfor dobbeltbooke? Dere er invitert i selskap, og skal vel være der utover kvelden? Men samtidig har dere invitert folk til å være hjemme hos dere? 

Anonymkode: 5495c...0f9

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her sender man naturligvis ut info til gjestene om at dere spiser borte, og ikke er hjemme før 1930. For vors så får man jo som regel en tid man kan komme fra, så kommer jo gjerne noen senere. Men å dukke opp tidligere gjør man da ikke.

Egentlig kunne dere vel fint sagt fra 20 på nyttårsaften. Folk i midten av 20 årene pleier vel å ville spise ordentlig den dagen de og? Men nå har dere jo sagt 1930.

Veldig enkelt, «gleder oss til nyttårsaften! Vil bare gi besøkes om at vi spiser middag borte, og er ikke hjemme før 1930. Men da gleder vi oss til å ta dere imot!». Evt «vi ser at vi bommet litt på tiden! Vi spiser først middag borte, og vi rekker ikke å være hjemme før 20! Men da er vi klare for vors!»

Man stresser ikke/tilpasser ikke dagen etter voksne folk som ikke kan klokka! Men om de er vant til å komme altfor tidlig, så kan de få en vennlig beskjed om at det ikke går denne gangen.

Anonymkode: 8a47f...e0c

Det er han som stresser med dette,

jeg vil ikke stresse og tilpasse tiden for kompisen hans som alltid er tidligere ute en avtalt tid. Jeg sa han må si fra til kompisen sin at vi ikke er hjemme før 19:30, og at vi skal ikke dra 18:10 fordi kompisen er på vei bort.. da får han faktisk vente, eller så får han dra. Synes bare det blir for dumt om vi skal spise 5 tiden og han skal sluge i seg maten så stikke pga kompisen..

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er han som stresser med dette,

jeg vil ikke stresse og tilpasse tiden for kompisen hans som alltid er tidligere ute en avtalt tid. Jeg sa han må si fra til kompisen sin at vi ikke er hjemme før 19:30, og at vi skal ikke dra 18:10 fordi kompisen er på vei bort.. da får han faktisk vente, eller så får han dra. Synes bare det blir for dumt om vi skal spise 5 tiden og han skal sluge i seg maten så stikke pga kompisen..

Mente at kjæresten får dra, og jeg blir litt til

• Nyttig 1
Skrevet

Vors med gutta er tydeligvis viktigere enn middag med familien din. Kan ikke han ta seg en Grandis hjemme hos seg, også koser du deg med deilig middag hos foreldre. Da kan du dra når det passer deg og dine

Anonymkode: 3af26...b40

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vors med gutta er tydeligvis viktigere enn middag med familien din. Kan ikke han ta seg en Grandis hjemme hos seg, også koser du deg med deilig middag hos foreldre. Da kan du dra når det passer deg og dine

Jeg vet han også vil ha middag her, men synes det blir for dumt.. å prioterer slikt når foreldrene mine står med god mat osv

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Selvsagt er venner viktigere enn slektningene til ens nåværende kjæreste? Hva slags prioriteringer ville det motsatte ha vært? Den dagen ts og typen avslutter forholdet har foreldrene hennes glemt hva han heter. Men kompisene er der også gjennom neste forhold.

Anonymkode: 45c01...c40

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...