Gå til innhold

Han blir sur pga unødvendige ting😤

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på med en mann som blir sur pga nesten alt, han sa noe på tull hjemme hos meg, så sa jeg til han: duuu din lille tulling hehe, gjett hans reaksjon. Han overreagerte, begynte å klype meg i armen og lugge litt i hestehalen, utbrøt: "hva søren kalte du meg? Tulling? Sånt sier du ikke mere igjen" , 

han så på meg med forskrekkede øyne og jeg så sinnen i øynene hans, sånn sinne har jeg aldri opplevd før hos en mann, jeg kjente igjen de psykopat øynene med en gang, i det han stirret med et kjempe intenst blikk. Ene gangen sa jeg på spøk siden han sykler en god del: hadde vært gøy å ta en sykkeltur sammen gjennom hele byen, han svar var: neii!! Det aksepteres ikke. Han er veldig snill når han først er snill, men på sekundet skifter han humør... fra lykke til sinne. Han kysse meg og alt sånt og har det bra sammen, så fort jeg sier noe på tull, da overreagerer han. Men når han f.eks kaller meg flere ganger lille tøysekopp, så reagerer jeg ikke på det.eller han sier: se på det krøllete håret ser ut som en liten bamse. Jeg bare ler. 
 Jeg kan ikke være med en sånn person, synd for likte han så godt. Og nå ødelegger han alt mellom oss pga sinne.😊jeg syns alt var bra mellom oss til han nå reagerer på den måten. Har spurt om det går bra med han, men han svarer ja det går bra, sier ingenting mere. Så kan ikke vite om hva som foregår i hans liv og i jobbsituasjon. Jeg liker å tulle litt så lenge det ikke er alvorlige ting, men han tar seg så sykt nær av ting.😫 

Anonymkode: 3838a...13f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke pent eller morsomt å kalle folk 'tulling'. Det ble brukt for å beskrive folk som ikke passet inn i samfunnet pga psykisk uhelse, for eksempel 'tullingene på galehuset'. 

Det sagt, denne relasjonen bør du avslutte like godt først som sist, ikke nødvendigvis fordi det er noe galt med ham, men fordi dere helt klart ikke har væremåter som matcher.

Anonymkode: cad4d...156

• Liker 2
Skrevet

Det der er ikke greit, det er overaksjon på hans side, og  klyping og lugging av hestehalen er så å si voldelig. Pass på deg selv nå, ikke aksepter det han driver med og dump han om det fortsetter.

• Liker 8
  • Nyttig 3
Skrevet
Sitat

Sånn sinne har jeg aldri opplevd før hos en mann, jeg kjente igjen de psykopat øynene med en gang

Denne setningen lurer jeg på hva du mener med.

Ingen lugging eller klyping, om det ikke er med ekstremt liten kraft og åpenbart tøys er ok.

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er ikke pent eller morsomt å kalle folk 'tulling'. Det ble brukt for å beskrive folk som ikke passet inn i samfunnet pga psykisk uhelse, for eksempel 'tullingene på galehuset'. 

Det sagt, denne relasjonen bør du avslutte like godt først som sist, ikke nødvendigvis fordi det er noe galt med ham, men fordi dere helt klart ikke har væremåter som matcher.

Kjære vene, det finnes ingen grenser for krenkorama.. jeg kaller både barn, mann, venner og kolleger for tulling, og de kaller meg det, og ingen blir såra og krenket av det. For oss betyr tulling og tøysekopp nøyaktig det samme.

Anonymkode: 9acba...800

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet
Helene1982 skrev (3 timer siden):

Denne setningen lurer jeg på hva du mener med

Hun har tidligere bare kjent kvinnelige psykopater? 

Anonymkode: c7af6...d7f

Skrevet

Bytt ut ordet 'tulling' med 'tøysekopp' da. Han foretrekker visst det.

Du bør informere han om hvordan det får deg til å føle når han blir så sint, også bør du forklare hva du mente, at det bare var tull, og at du kan bruke andre ord om han tar seg nær av de ordene du bruker, også bør du fortelle han at du ikke liker reaksjonene hans og vurderer å bryte med han om det ikke endrer seg eller han kan forklare hvorfor han er så nærtagen. Dere må snakke sammen for å forstå hverandre. 

Anonymkode: df55c...70b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Han er aggressiv og bruker fysisk makt. Det der kan bli farlig! Jeg hadde dumpa han lett

Anonymkode: f13f6...ce7

• Liker 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Trodde aldri jeg skulle skrive dette på KG, men: jeg ville dumpa.

Anonymkode: 82b82...4e4

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjære vene, det finnes ingen grenser for krenkorama.. jeg kaller både barn, mann, venner og kolleger for tulling, og de kaller meg det, og ingen blir såra og krenket av det. For oss betyr tulling og tøysekopp nøyaktig det samme.

Anonymkode: 9acba...800

Krenkorama? Sier du det samme om folk som insisterer på å bruke 'mongo', 'neger' eller 'retard'?

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Krenkorama? Sier du det samme om folk som insisterer på å bruke 'mongo', 'neger' eller 'retard'?

Nå tuller du fælt. Altså er du en tulling. Du greier ikke å se ting i kontekst, og det er ikke sammenlignbart, med dine eksempler. 

Anonymkode: c7af6...d7f

• Liker 9
Skrevet

Ville unngått å bruke ordet "tulling", det er jo ikke alle som liker det, og forstår kanskje ikke humoren. Når det er sagt rettferdiggjør det på ingen måte hans reaksjon med å lugge/klype, så jeg tror nok ikke jeg ville fortsatt denne relasjonen. Når noen viser den siden av seg selv så tidlig i datinga, så betyr det som regel mer trøbbel lengre ut i forholdet. 

Anonymkode: 21bbc...46b

• Nyttig 1
Skrevet

Han viser deg hvem han er, jeg hadde løpt og aldri sett meg tilbake.

Anonymkode: a4c1b...2ba

• Liker 4
Skrevet
Helene1982 skrev (På 27.12.2022 den 9.05):

Denne setningen lurer jeg på hva du mener med.

Ingen lugging eller klyping, om det ikke er med ekstremt liten kraft og åpenbart tøys er ok.

, han virket så psykopat..... ikke at jeg kjenner noen psykopater. Fikk ekkel magefølelse, og sinnen i øynene hans. Sånn ekstrem sinne. Han ble ekstremt sur, hevet stemmen til meg

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2022 den 13.19):

Han viser deg hvem han er, jeg hadde løpt og aldri sett meg tilbake.

Anonymkode: a4c1b...2ba

Dumpet han ja

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2022 den 12.43):

Han er aggressiv og bruker fysisk makt. Det der kan bli farlig! Jeg hadde dumpa han lett

Anonymkode: f13f6...ce7

Ja, han er en type som man bør holde seg langt unna fra

• Liker 1
Skrevet

høres ut som dere fremdeles er bare fem år gamle, begge to.  

Anonymkode: 3ad49...eda

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2022 den 8.50):

Jeg har faktisk aldri hørt om noen som blir krenket av ordet tulling. Fra tidligere av, så betydde det en ting, men i dag blir det jo brukt på en annen måte? Her i huset er det en kjærlig måte å kommentere til hverandre om man sier/gjør noe. Altså når vi tuller og tøyser. 

AnonymBruker skrev (På 27.12.2022 den 12.49):

Jeg syns det er langt forbi å sammenligne de ordene med tulling.

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

, han virket så psykopat..... ikke at jeg kjenner noen psykopater. Fikk ekkel magefølelse, og sinnen i øynene hans. Sånn ekstrem sinne. Han ble ekstremt sur, hevet stemmen til meg

Tenk at dette er i begynnelsen av et evt forhold, det er lett å forestille seg hvordan det hadde blitt senere ut i forholdet. Men det er jo bra at han viste dette såpass tidlig.

Anonymkode: 823a6...558

• Liker 3
Skrevet

Skjønner ikke at noen kan ta seg nær av tulling. Hvorfor skal ikke du da ta deg nær av tøysekopp? Han sammenligner deg med en kopp, som atpåtill er tøysete. Er ikke det mer alvorlig? En kopp som ikke kan brukes til noe. Da kan du jo bare kastes. Han er vel utro siden du tydeligvis bare er en bruk og kast artikkel som han ikke bryr seg så mye om. 

Nei, huff. Du burde gå fra det her. Hadde også en eks som tok seg nær av de rareste ting. Holdt det gående mye lenger enn vi burde. 

Anonymkode: 4cab2...9b2

• Liker 1
Skrevet

Han minner meg om min ex-kjæreste. Skummelt rasende for ingenting. En gang kastet jeg to tomflasker i en søppelbøtte på hotellrommet. Han ble fullstendig rasende og så ut som han kunne fly på meg! Det var fordi han skulle pante dem, men det kunne jo ikke jeg vite. Det var jo også snakk om småpenger uansett. Men det var skremmende, og jeg redd han. Han fikk flere sånne plutselige raserianfall senere også, alltid uten forvarsel. Han viste seg å være en skikkelig fæl og grusom mann. Jeg kom meg heldigvis ut av forholdet etter en stund. Aldri mer en sånn mann! Og les om narsissistisk personlighetsforstyrrelse. Der finner mye av forklaringen på en sånn oppførsel. Gjør det slutt og kom deg unna han! Dette er bare starten!

Anonymkode: 653d0...b05

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...