AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 Hei! Jeg er 22 og bor og kjæresten min er 25, vi bor ikke sammen enda. Og i år til nyttår har vi bestemt å ha en liten vorsj hos han før vi drar til byen med venner, vi skal først spise hos mine foreldre. Nå er jo mine foreldre sånn som starter alltid sent på nyttårs middag da vil jeg si i 5-6 tiden. Jeg har sagt til mine folk at det starter 19:30, da mener han at vi må jo komme i 6 tiden da hans venner pleier alltid å være tidlig ute.. da mener jeg 30 min eller 1 time før avtalt tid, at hvorfor serverer ikke foreldrene mine middag 4 tiden? Jeg vil jo ikke mase på dem heller, men de vet at vi må dra 19:10 tiden da folk begynner å komme bort han bor bare 10 min fra foreldrene mine, er jeg urimelig som mener at han bør si til vennene sine at vi ikke er hjemme før den tid? Jeg vil ikke haste bare fordi kompisene hans kommer alltid før avtalt tid.. han mener vi må dra 18:20.. Anonymkode: 6ead1...ee9
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #2 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hei! Jeg er 22 og bor og kjæresten min er 25, vi bor ikke sammen enda. Og i år til nyttår har vi bestemt å ha en liten vorsj hos han før vi drar til byen med venner, vi skal først spise hos mine foreldre. Nå er jo mine foreldre sånn som starter alltid sent på nyttårs middag da vil jeg si i 5-6 tiden. Jeg har sagt til mine folk at det starter 19:30, da mener han at vi må jo komme i 6 tiden da hans venner pleier alltid å være tidlig ute.. da mener jeg 30 min eller 1 time før avtalt tid, at hvorfor serverer ikke foreldrene mine middag 4 tiden? Jeg vil jo ikke mase på dem heller, men de vet at vi må dra 19:10 tiden da folk begynner å komme bort han bor bare 10 min fra foreldrene mine, er jeg urimelig som mener at han bør si til vennene sine at vi ikke er hjemme før den tid? Jeg vil ikke haste bare fordi kompisene hans kommer alltid før avtalt tid.. han mener vi må dra 18:20.. Anonymkode: 6ead1...ee9 Ups se vekk fra *og bor* Anonymkode: 6ead1...ee9
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Skrevet 26. desember 2022 Er virkelig kl 17-18 sent på nyttårsaften? Vi pleide alltid spise med foreldre først, men det var kl 18. Fest startet stort sett 20-tiden. Og jeg tenker: hvis dere oppgitt at venner skal komme kl 19, fordi dere skal i middag, så er det ingen som er så tidlig ute at de kommer en time før. Da får de vente. Anonymkode: 6d33c...75d 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #4 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er virkelig kl 17-18 sent på nyttårsaften? Vi pleide alltid spise med foreldre først, men det var kl 18. Fest startet stort sett 20-tiden. Og jeg tenker: hvis dere oppgitt at venner skal komme kl 19, fordi dere skal i middag, så er det ingen som er så tidlig ute at de kommer en time før. Da får de vente. Anonymkode: 6d33c...75d Det er dette jeg også tenker at folk skal nok spise selvfølgelig før de kommer da vil de nok være der etter 19:30 og 8 tiden Anonymkode: 6ead1...ee9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #5 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er dette jeg også tenker at folk skal nok spise selvfølgelig før de kommer da vil de nok være der etter 19:30 og 8 tiden Anonymkode: 6ead1...ee9 Tipper dere blir sittende alene med en eller to personer kl 18 om dere drar så tidlig. De fleste spiser middag før om det er et vors. Annerledes om man skal spise middag og ha hele kvelden sammen. Anonymkode: 6d33c...75d 2
tangent Skrevet 27. desember 2022 #6 Skrevet 27. desember 2022 Da må dere bare gi tydelig beskjed om at folk ikke kan komme tidligere enn tidspunktet dere har satt, fordi dere er borte. Er ikke sent å spise i seks-tiden på nyttårsaften. 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #7 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tipper dere blir sittende alene med en eller to personer kl 18 om dere drar så tidlig. De fleste spiser middag før om det er et vors. Annerledes om man skal spise middag og ha hele kvelden sammen. Anonymkode: 6d33c...75d Jeg vil ikke dra så tidlig bare fordi en av kompisene hans kommer nok 6 tiden, og dyppe i meg maten er neppe noe jeg vil, jeg har sakt til han om han kan si at vi ikke er hjemme før 19:30 da vi skal spise borte. Anonymkode: 6ead1...ee9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #8 Skrevet 27. desember 2022 tangent skrev (4 minutter siden): Da må dere bare gi tydelig beskjed om at folk ikke kan komme tidligere enn tidspunktet dere har satt, fordi dere er borte. Er ikke sent å spise i seks-tiden på nyttårsaften. Er dette jeg også tenker, mine venner er alltid der i tidspunkt eller 20 min eller 1 time senere før avtalt tidspunkt som er greit nok, vil bare ikke haste fordi kompsiene hans er på vei i 5 tiden.. Anonymkode: 6ead1...ee9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #9 Skrevet 27. desember 2022 Kan han ikke si at det starter 20.30, da? Så kommer de 19.30? Eller så får han haste hjem og ta i mot kompisen sin som ikke klarer å ta i mot en beskjed, og så kommer du etter. Kanskje kompisen er ensom, at dere skulle invitert han med på middagen? 😀 Anonymkode: 000f6...5a0
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #10 Skrevet 27. desember 2022 Dere får bare si til vennene at de ikke kan komme før tida. PS. et dilemma et vors (fra vorspiel) Anonymkode: 0336d...3f9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #11 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan han ikke si at det starter 20.30, da? Så kommer de 19.30? Eller så får han haste hjem og ta i mot kompisen sin som ikke klarer å ta i mot en beskjed, og så kommer du etter. Kanskje kompisen er ensom, at dere skulle invitert han med på middagen? 😀 Anonymkode: 000f6...5a0 Jeg kan ikke bare invitere flere folk hjem til mine foreldres middag🙈 tror de har kjøpt nok til oss som skal der. jeg har sakt at han må si til kompisen sin at vi ikke er hjemme før 19:30 da er jo det kompisen sitt problem om han må vente en stund.. Anonymkode: 6ead1...ee9
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #12 Skrevet 27. desember 2022 Da hadde jeg latt han sitte hjemme (alene), så hadde jeg spist hos foreldrene mine. Kl 18.00 er tidlig middag. (Kl 16.00 er mer sen lunsj og ikke middagstid) Ikke normalt å dukke opp kl 18.00 for unge folk på fest heller... Anonymkode: 07805...e88
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #13 Skrevet 27. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kan ikke bare invitere flere folk hjem til mine foreldres middag🙈 tror de har kjøpt nok til oss som skal der. jeg har sakt at han må si til kompisen sin at vi ikke er hjemme før 19:30 da er jo det kompisen sitt problem om han må vente en stund.. Anonymkode: 6ead1...ee9 Jeg forventer at folk som kommer har spist hjemme Anonymkode: 6ead1...ee9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå