Gå til innhold

Hva er mest lønsomt når det gjelder å koble opp en mill ovn mot en wifi socket?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en mill ovn og en mill wifi socket. Hva setter jeg ovnen på? Dvs hva er mest lønnsomt og økonomisk? Lavest effekt 1 eller høyest effekt 3? Wifi socketen styrer varmen så leste meg frem til at selve ovnen skulle settes litt høyere en max temperatur. Har vel ingen innvirkning på effekten? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du mill ovnen tilkoblet mill wifi socket? Eller er en vanlig dum panelovn koblet til wifi socket, så har du en mill ovn i tillegg?

Jeg setter ovn koblet til wifi socket litt høyt ja, ellers vil den bruke veldig lang tid potensielt. 

Usikker på hva som lønner seg mest

Anonymkode: 76392...1d4

Skrevet

Husk at en watt er en watt, og en kWh er en kWh uansett hva du gjør. Ovnen bruker altså like mye strøm for å produsere samme mengde varme som en gammel, enkel panelovn gjør.

Det som er avgjørende er om du kan få den til å varme opp mest på de mer gunstige tidspunktene når strømmen er billig, eller programmere den til å senke seg f.eks. om natten og på tidspunkt der man ikke er hjemme.

Jeg har ikke Mill eller noe wifisystem på mine ovner, så jeg vet ikke hvilke muligheter de systemene gir. Det kan jo være alt fra appstyring til at de kan følge med på spotprisene.

image.png.3c3ad6d7b40229f50ddffbb553e1c007.png

Som du ser så er strømmen billigst om natten, og dyrest på ettermiddagen i 17-18-tiden. Men ting varierer jo fra dag til dag og pleier å være mer ujevn på vanlige hverdagen utenom julen.

Anonymkode: e7024...b75

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har du mill ovnen tilkoblet mill wifi socket? Eller er en vanlig dum panelovn koblet til wifi socket, så har du en mill ovn i tillegg?

Jeg setter ovn koblet til wifi socket litt høyt ja, ellers vil den bruke veldig lang tid potensielt. 

Har en Mill SG2000MEC frittstående gulvovn, 2000 W uten wifi funksjon koblet til en socket med app. Vurderer å kjøpe en  oljeovn. Ovnen står i stuen. I tillegg en adax panelovn på kjøkken som gir varme på kjøkken litt i stua.🫣

Endret av Cecilie82
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Kanskje effekt 2. fant ikke noe info på nette om dette.🤷🏻‍♀️

Endret av Cecilie82
Skrevet (endret)

Feil tråd

Endret av Cecilie82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...