Gå til innhold

Barn i bil, syden.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjører leiebil uten bilstol eller sitter på fanget på bussen ja. 

Anonymkode: d3cd3...cc2

😳

Anonymkode: 98b5c...2b0

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

😳

Livet må være sinnsykt slitsomt om det er nok til å bli satt ut. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du vet du risikerer å måtte ha tre-åringen på fanget i bussen? Og at de ofte ikke har seler? Leiebil med medbrakt sete er eneste alternativ for meg

Anonymkode: f0d03...6f3

Han har eget sete på bussen.

Ts

Anonymkode: 5550e...f0a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Livet må være sinnsykt slitsomt om det er nok til å bli satt ut. 

Med et barn som har vært innlagt til sammen 4 uker det siste året , og hatt 6 runder med narkose så har det vært slitsomt ja. Ulykker skjer, og sikring i bil er så viktig (og enkelt). Den sjansen tar jeg ikke, fatter ikke at man som foreldre tar så lett på det og gir blanke f. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har heller aldri sett noen som tar med seg bilstol, så føler på at jeg kanskje er litt hysterisk. Det er jo mange barnefamilier som reiser til utlandet. Synes det kan bli vel styrete med bilstol da jeg reiser alene. Ikke lett å håndtere koffert, en unge og i tillegg en bilstol 🙈

Ts.

Jeg har aldri reist på chartertur, men har vært mye i utlandet og har alltid tatt med egen bilstol. Det har ikke vært noen protester fra kabinpersonalet og barnet sitter mye bedre og er roligere når hn sitter fastspent i bilstol enn uten. 

Anonymkode: b3915...900

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Med et barn som har vært innlagt til sammen 4 uker det siste året , og hatt 6 runder med narkose så har det vært slitsomt ja. Ulykker skjer, og sikring i bil er så viktig (og enkelt). Den sjansen tar jeg ikke, fatter ikke at man som foreldre tar så lett på det og gir blanke f. 

Vi har nok minst samme antall narkoser og innleggelser selv om det er noen år siden den siste av dem. Hva astma og dren operasjoner har med bilsikring å gjøre sliter jeg mer med å se. Men jeg er helt ærlig på at vi gjør ting på ferie vi ikke gjør hjemme. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vi har nok minst samme antall narkoser og innleggelser selv om det er noen år siden den siste av dem. Hva astma og dren operasjoner har med bilsikring å gjøre sliter jeg mer med å se. Men jeg er helt ærlig på at vi gjør ting på ferie vi ikke gjør hjemme. 

Nå er dette en tråd om sikring av barn i bil, så astma og sykdommer har vel igrunn ingenting med diskusjonen å gjøre - jeg trodde vi diskuterte bilstoler og sikkerhets bil 🙄 Bilulykker skjer hver dag, i hele verden. Å ikke sikre barna i bil fordi man syns det er strevsomt, men heller utsetter barnet for den risikoen og konsekvensene det kan få, det fatter jeg ikke… 

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå er dette en tråd om sikring av barn i bil, så astma og sykdommer har vel igrunn ingenting med diskusjonen å gjøre - jeg trodde vi diskuterte bilstoler og sikkerhets bil 🙄 Bilulykker skjer hver dag, i hele verden. Å ikke sikre barna i bil fordi man syns det er strevsomt, men heller utsetter barnet for den risikoen og konsekvensene det kan få, det fatter jeg ikke… 

Nei det er sikkert mye som er vanskelig å skjønne. 

Skrevet

Jeg er fra sør-europa, og med den kjøringen nedover der ville jeg aldri tatt sjansen på å droppe bilstol. Veldig mange kjører i beruset tilstand! Både nachfolger og two-way er gode tips. 

Anonymkode: 2731f...a2e

• Liker 5
Skrevet

Vi var i Italia med 10mnd baby tidligere i år. Satset på bestilling av taxi med bilstol, men dette fantes ikke! Taxi selskapet på flyplassen prøvde å få oss inn i en 9-seter. Visstnok ikke krav med bilstol til babyer i de bilene🫣 Det ble et stort nei fra min side!

Endte med tog fra flyplass til sentrum, gå 2km med vogn og bagasje i 30 grader til hotellet…. Leide bil dagen etter for å få ordentlig bilstol(ikke det billigste leiebilselskapet heller). Bilstolen var idiotisk(dårlig). Dro tilbake til leiebilselskapet og sa jeg måtte ha et annet, noe de ikke hadde. De hadde bare disse som var minstekravet…. Endte med å leie bilstol fra denne nettsiden www.babonbo.com 

Beste avgjørelsen. Sikre det mest dyrebare vi har. Håper alle ender med en avgjørelse man er trygg på. 

Anonymkode: 77d2b...b06

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Har fått tilbakemelding om at vi ikke får ta bilstol med inn på flyet. 😞

Nachfolger kunne kanskje vært noe. Skal sjekke om det er mulig å leie.

Hvilket selskap reiser du med? Vi reiser med SAS på lørdag og jente på 8 mnd for lov å ha med både vogn og bilstol gratis med som spesial baggasje.

Anonymkode: 2efdf...f78

• Liker 1
Skrevet

Vi droppet lenge å dra til utlandet nettopp fordi sikring under transport ble vanskelig. Så brukte vi two-way når vi oppdaget den. Genial til flyet også, men lurt å tørrtrene i forkant. 

Jeg aksepterer risiko i livet til barna mine, noen ganger høy risiko. Jeg kan ikke våke over dem eller beskytte dem mot alt. Men jeg kan sikre dem i trafikken og ha på redningsvest i båt. Jeg ville aldri tilgitt meg selv om noe skjedde, når jeg så enkelt kunne forhindret det. 

Anonymkode: 83370...319

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er ingen som reiser på charter med bilstol.  

Fordi de som bryr seg dropper charter om man ikke kan sikre barna trygt.

Anonymkode: 612d3...8d1

• Liker 3
Skrevet

when in Rome, do as the Romans.

I Thailand satt vi bak på pickup planet med babyen i bæresjal. Beste ferien ever, ungen gråt ikke en eneste gang hele ferien.

Anonymkode: 6c417...9a2

• Liker 1
Skrevet

Leier bil og tar med sete.

Det er jo ikke slik at bilkjøring/buss plutselig er sikrere enn her hjemme, tvert i mot. Eller er eneste grunnen til at du sikrer hjemme fordi du er redd for bot? 

Anonymkode: 9fee0...f44

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Du vet du risikerer å måtte ha tre-åringen på fanget i bussen? Og at de ofte ikke har seler? Leiebil med medbrakt sete er eneste alternativ for meg

Anonymkode: f0d03...6f3

Må du gi deg. Er eget sete på bussen for 3 åringer. En betaler nesten full pris for barn over 1 år på chartertur pga fly og buss etc

TS det er høyst sannsynlig belter på bussen. Velg et hotell som ikke er SÅ langt unna. 

Anonymkode: d2c3d...700

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Vi var i Italia med 10mnd baby tidligere i år. Satset på bestilling av taxi med bilstol, men dette fantes ikke! Taxi selskapet på flyplassen prøvde å få oss inn i en 9-seter. Visstnok ikke krav med bilstol til babyer i de bilene🫣 Det ble et stort nei fra min side!

Endte med tog fra flyplass til sentrum, gå 2km med vogn og bagasje i 30 grader til hotellet…. Leide bil dagen etter for å få ordentlig bilstol(ikke det billigste leiebilselskapet heller). Bilstolen var idiotisk(dårlig). Dro tilbake til leiebilselskapet og sa jeg måtte ha et annet, noe de ikke hadde. De hadde bare disse som var minstekravet…. Endte med å leie bilstol fra denne nettsiden www.babonbo.com 

Beste avgjørelsen. Sikre det mest dyrebare vi har. Håper alle ender med en avgjørelse man er trygg på. 

Anonymkode: 77d2b...b06

Dette er sånt man finner ut av på forhånd. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Leier bil og tar med sete.

Det er jo ikke slik at bilkjøring/buss plutselig er sikrere enn her hjemme, tvert i mot. Eller er eneste grunnen til at du sikrer hjemme fordi du er redd for bot? 

Anonymkode: 9fee0...f44

Det er ikke mulig å leie bil. Vi kjører jo buss her hjemme også. Ville aldri satt usikret i en taxi, derfor utgår taxi.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Må du gi deg. Er eget sete på bussen for 3 åringer. En betaler nesten full pris for barn over 1 år på chartertur pga fly og buss etc

TS det er høyst sannsynlig belter på bussen. Velg et hotell som ikke er SÅ langt unna. 

Er bare 15 minutter unna. Og ja, det skal være seler i bussen i følge selskapet vi reiser med.

Ts 

Skrevet
Ginny skrev (12 timer siden):

3-åringen må uansett ha eget sete på flyet, ta med bilstol 😊 Hadde med britax twoway på sydentur tidligere i år, genialt! Ungen satt langt bedre og tryggere på flyet, var sikret i alt av busser og leiebiler, og setet er lett og kan enkelt fraktes med rundt 😊

Erfaringen fra taxi med bilstoler (i Spania, både fastland og div øyer) er at man kan få nesten hva som helst. 1-åring i framovervendt beltestol og 3-åring i babystol osv.. 

hvilket charterfly får man ta med en stor bilstol inn på flyet? Vi har spurt flere ganger og alltid fått nei.

Anonymkode: 47f97...213

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...