AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Del Skrevet 26. desember 2022 Reiser snart til varmere strøk med en 3 åring og har bestilt buss fra flyplass til hotellet. Tenker det er sikrest, men ble litt usikker. De andre i reisefølget skal ta taxi og satser på at det er bilstoler der. De mener jeg er noe overhysterisk som helst ville tatt med egen bilstol nedover. Hva gjør dere andre på utenlandsreiser? Anonymkode: 5550e...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #2 Del Skrevet 26. desember 2022 Har alltid leiebil slik at vi kan ta med egen bilstol. På buss ville jeg ikke tatt sjansen på, for der kan man møte vrange sjåfører som ikke har noen kunnskap og sikkerhet eller driter i det. Anonymkode: b3915...900 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snedig Skrevet 26. desember 2022 #3 Del Skrevet 26. desember 2022 Hvis det er charter bestiller jeg alltid buss. De har ikke bilstoler på bussene, men har veldig sjeldent opplevd at taxiene har bilstoler i heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snedig Skrevet 26. desember 2022 #4 Del Skrevet 26. desember 2022 Og enig med hun over at sikreste er å leie bil. Har hatt god erfaring med bilseter fra utleiefirmaene. Men de har sjelden bakovervendte stoler da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #5 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Har alltid leiebil slik at vi kan ta med egen bilstol. På buss ville jeg ikke tatt sjansen på, for der kan man møte vrange sjåfører som ikke har noen kunnskap og sikkerhet eller driter i det. Anonymkode: b3915...900 Leiebil er ikke et alternativ. Tenkte ikke å ta med bilstol på buss, men bruke vanlig setebelte slik vi gjør her hjemme på buss. Snedig skrev (7 minutter siden): Hvis det er charter bestiller jeg alltid buss. De har ikke bilstoler på bussene, men har veldig sjeldent opplevd at taxiene har bilstoler i heller. Er charter. Tenker også det er så som så med bilstol i taxi der nede, og at buss da blir sikrere. Men jeg kan ta helt feil. Ts Anonymkode: 5550e...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #6 Del Skrevet 26. desember 2022 Ta med en Nachfolger hy5? Anonymkode: 98b5c...2b0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hensatt Skrevet 26. desember 2022 #7 Del Skrevet 26. desember 2022 Hvilket land/by? Tenker det sikreste uansett er offentlig transport. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
always Skrevet 26. desember 2022 #8 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Reiser snart til varmere strøk med en 3 åring og har bestilt buss fra flyplass til hotellet. Tenker det er sikrest, men ble litt usikker. De andre i reisefølget skal ta taxi og satser på at det er bilstoler der. De mener jeg er noe overhysterisk som helst ville tatt med egen bilstol nedover. Hva gjør dere andre på utenlandsreiser? Anonymkode: 5550e...f0a Hehe, jeg er vel ikke akkurat standardeksemplet på hva man gjør når man reiser til Syden, siden jeg drar nedover med egen bil fra Norge 😅 Men hvorfor ikke sjekke ut taxiselskapet og høre om de har bilstoler? Å ta med bilstol fra Norge høres veldig lite praktisk ut. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #9 Del Skrevet 26. desember 2022 Blizz1 skrev (1 minutt siden): Hvilket land/by? Tenker det sikreste uansett er offentlig transport. Gran Canaria. Ts. Anonymkode: 5550e...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #10 Del Skrevet 26. desember 2022 3 åring burde jo sitte bakovervendt..men hva jeg har hørt finnes der ikke bakovervendt i syden. Og dessverre blir disse stolene ikke godt tatt vare på. ( Bilstol gruppe Facebook) Men....nå skal det sies at vi har reist med våre barn på charter buss... uten bilstol. Der de har sittet på fanget/ ved siden av eller i bære sele . Vi har aldri tatt med bilstolen våres nedover. Vært nedover syden i over 10 år og aldri sett noen har tatt med bilstol på fly eller buss. Anonymkode: 96831...0c9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 26. desember 2022 #11 Del Skrevet 26. desember 2022 3-åringen må uansett ha eget sete på flyet, ta med bilstol 😊 Hadde med britax twoway på sydentur tidligere i år, genialt! Ungen satt langt bedre og tryggere på flyet, var sikret i alt av busser og leiebiler, og setet er lett og kan enkelt fraktes med rundt 😊 Erfaringen fra taxi med bilstoler (i Spania, både fastland og div øyer) er at man kan få nesten hva som helst. 1-åring i framovervendt beltestol og 3-åring i babystol osv.. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #12 Del Skrevet 26. desember 2022 Hadde aldri reist nedover uten å ta med egen bilstol😳 barnet bør jo sitte bakovervendt. Ville sett om jeg kunne lånt en Two way eller nachfolger (den siste er enklest å ta med da den er oppblåsbar) Anonymkode: 98b5c...2b0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #13 Del Skrevet 26. desember 2022 Ginny skrev (1 minutt siden): 3-åringen må uansett ha eget sete på flyet, ta med bilstol 😊 Hadde med britax twoway på sydentur tidligere i år, genialt! Ungen satt langt bedre og tryggere på flyet, var sikret i alt av busser og leiebiler, og setet er lett og kan enkelt fraktes med rundt 😊 Erfaringen fra taxi med bilstoler (i Spania, både fastland og div øyer) er at man kan få nesten hva som helst. 1-åring i framovervendt beltestol og 3-åring i babystol osv.. Har fått tilbakemelding om at vi ikke får ta bilstol med inn på flyet. 😞 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hadde aldri reist nedover uten å ta med egen bilstol😳 barnet bør jo sitte bakovervendt. Ville sett om jeg kunne lånt en Two way eller nachfolger (den siste er enklest å ta med da den er oppblåsbar) Anonymkode: 98b5c...2b0 Nachfolger kunne kanskje vært noe. Skal sjekke om det er mulig å leie. Anonymkode: 5550e...f0a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ginny Skrevet 26. desember 2022 #14 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har fått tilbakemelding om at vi ikke får ta bilstol med inn på flyet. 😞 Anonymkode: 5550e...f0a Britax twoway er så smal at den passer i setet, og er godkjent hos både SAS og Norwegian. Vi hadde ikke noe problem med den, fikk faktisk skryt av en flyvertinne 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #15 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): 3 åring burde jo sitte bakovervendt..men hva jeg har hørt finnes der ikke bakovervendt i syden. Og dessverre blir disse stolene ikke godt tatt vare på. ( Bilstol gruppe Facebook) Men....nå skal det sies at vi har reist med våre barn på charter buss... uten bilstol. Der de har sittet på fanget/ ved siden av eller i bære sele . Vi har aldri tatt med bilstolen våres nedover. Vært nedover syden i over 10 år og aldri sett noen har tatt med bilstol på fly eller buss. Anonymkode: 96831...0c9 Har heller aldri sett noen som tar med seg bilstol, så føler på at jeg kanskje er litt hysterisk. Det er jo mange barnefamilier som reiser til utlandet. Synes det kan bli vel styrete med bilstol da jeg reiser alene. Ikke lett å håndtere koffert, en unge og i tillegg en bilstol 🙈 Ts. Anonymkode: 5550e...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #16 Del Skrevet 26. desember 2022 22 minutter siden, AnonymBruker said: Leiebil er ikke et alternativ. Tenkte ikke å ta med bilstol på buss, men bruke vanlig setebelte slik vi gjør her hjemme på buss. Er charter. Tenker også det er så som så med bilstol i taxi der nede, og at buss da blir sikrere. Men jeg kan ta helt feil. Ts Anonymkode: 5550e...f0a Du vet du risikerer å måtte ha tre-åringen på fanget i bussen? Og at de ofte ikke har seler? Leiebil med medbrakt sete er eneste alternativ for meg Anonymkode: f0d03...6f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #17 Del Skrevet 26. desember 2022 Det er ingen som reiser på charter med bilstol. Anonymkode: d3cd3...cc2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #18 Del Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har heller aldri sett noen som tar med seg bilstol, så føler på at jeg kanskje er litt hysterisk. Det er jo mange barnefamilier som reiser til utlandet. Synes det kan bli vel styrete med bilstol da jeg reiser alene. Ikke lett å håndtere koffert, en unge og i tillegg en bilstol 🙈 Ts. Anonymkode: 5550e...f0a Vi reiser alltid med bilstol, til og med innenlands pga dårlig erfaring med taxi og bilstoler… Har en 2 åring Nå skal vi ut og reise etter nyttår og hun nekter å bruke babystol mer så da blir det enten minikid med på tur eller nachfolger (den pakkes ned i egen pose som medfølger, enkel å frakte med seg når den er tømt for luft) Anonymkode: 98b5c...2b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #19 Del Skrevet 26. desember 2022 Hadde heller dratt med meg en bilstol enn å risikere en skadet eller i værste fall død unge… Anonymkode: 98b5c...2b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #20 Del Skrevet 26. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du vet du risikerer å måtte ha tre-åringen på fanget i bussen? Og at de ofte ikke har seler? Leiebil med medbrakt sete er eneste alternativ for meg Anonymkode: f0d03...6f3 Kjører leiebil uten bilstol eller sitter på fanget på bussen ja. Anonymkode: d3cd3...cc2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå