Gå til innhold

Bare du får festet fra deg, så vil du ha barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 34 og barnfri. Har hørt folk som ikke kjenner meg si ting som:

«Det å ikke ville ha barn er jo bare en unnskyldning til å drikke og feste». 

«Jeg var akkurat som deg, men etter at jeg fikk festet fra meg, fikk jeg lyst på barn». 

Hallo?! Jeg «festet fra meg» for lenge siden! Sist gang jeg var på en fest og var full var vel i 2010. 
Ønsket om barn har ikke blitt større med årene. Har bare blitt mer sikker på at barn ikke er noe for meg!!!

Jeg levde ikke opp til stereotypiene deres. Hvordan vil de med barn forholde seg til at jeg ikke liker å feste, hater store samlinger med folk og synes det er dritkjedelig å være full? 
Foretrekker å sitte alene og lese en bok. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
Gjest Lykkedykker
Skrevet

Javel, jeg festet aldri, men endte opp med barn. Fordi jeg hadde lyst på barn.

Folk som bryr seg om andre får barn eller ikke må være tette i pappen.

Skrevet

Folk som har barn kommer med mange rare kommentarer til oss som er frivillige barnløse.

Den beste er fortsatt "du kommer aldri til å oppleve ekte kjærlighet om du ikke vil ha barn"

Jajaj..

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
anon01 skrev (1 minutt siden):

Folk som har barn kommer med mange rare kommentarer til oss som er frivillige barnløse.

Den beste er fortsatt "du kommer aldri til å oppleve ekte kjærlighet om du ikke vil ha barn"

Jajaj..

Her om dagen ble venninna mi kalt "jævla fittekjerring" av sønnen sin fordi han ikke fikk ha på dongeri bukse dagen, hver gang hunden min ser meg så har den stjerner i øynene og er alltid lykkelig. Så vet ikke jeg assa

Anonymkode: a32ce...59e

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
anon01 skrev (2 minutter siden):

Jajaj..

Strengt tatt er det bare de som har barn som har opplevd begge deler. Altså å være barnløs og det å ha barn.

Vanskelig for oss  barnløse å vite hvordan det føles å ha barn.

• Liker 2
Skrevet

Har brukt 3 timer på å legge den jævla ungen og enda sover den ikke. Så. Nyt friheten og freden, sier jeg bare! På kvelder som dette så angrer jeg noe så intenst.

Anonymkode: e8498...cac

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet
Just now, Anonymburker said:

Strengt tatt er det bare de som har barn som har opplevd begge deler. Altså å være barnløs og det å ha barn.

Jeg var reservemor for yngre søsken da jeg selv skulle vært barn. Måtte skifte bleier, leke med dem, gå tur med dem, hente dem i barnehage/skole, hjelpe dem med lekser, lage mat til dem, lese til dem, lære dem nye saker. 
Hver dag etter skolen. 

Dette fra jeg var 9 til jeg var 16. Og dette er ingenting jeg ønsker å gjøre igjen. Vil si det var et eneste stort slit! Ingen gleder! 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kunne vært meg som skrev det! Er så lei av at alle tror jeg er ensom og desperat etter mann og barn fordi jeg er 35. Har ikke lyst på barn noen gang og har det veldig godt uten en partner også! 

Anonymkode: 697d1...538

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Gjest Lykkedykker
Skrevet
Zeruda skrev (1 minutt siden):

Dette fra jeg var 9 til jeg var 16. Og dette er ingenting jeg ønsker å gjøre igjen. Vil si det var et eneste stort slit! Ingen gleder! 

Tja, du var da selv et barn, så ikke så rart.

Skrevet
Anonymburker skrev (11 minutter siden):

Joda, men vi har bare opplevd det for egen del. Jeg vet hvordan det er for meg både å ha barn og å ikke ha det, men jeg har likevel ikke fasiten på hvordan det føles å ha barn. 

Jeg vil til og med driste meg til å si at da jeg var barnløs, visste jeg litt mer om hvordan det ville føles for meg å ha barn enn venninnen min med to barn gjorde. 

Anonymkode: 1745e...43b

• Liker 1
Skrevet
26 minutter siden, Zeruda said:

«Jeg var akkurat som deg, men etter at jeg fikk festet fra meg, fikk jeg lyst på barn». 

Hallo?! Jeg «festet fra meg» for lenge siden! Sist gang jeg var på en fest og var full var vel i 2010. 
Ønsket om barn har ikke blitt større med årene. Har bare blitt mer sikker på at barn ikke er noe for meg!!!

Jeg levde ikke opp til stereotypiene deres. Hvordan vil de med barn forholde seg til at jeg ikke liker å feste, hater store samlinger med folk og synes det er dritkjedelig å være full? 

Jeg er 33 år. Alenemor. Fester masse ennå jeg 😁 er bare et par dager siden jeg var på fylla og la meg skrekkelig sent! Er det en greia at man skal slutte å feste når man får barn? Jeg fester 1-2 ganger i måneden 😆 shaaaame on me 🤣

Anonymkode: 60e1a...cb5

• Liker 3
Skrevet
Zeruda skrev (27 minutter siden):

Høres ut som meg, bortsett fra at jeg nå er 42, egentlig aldri begynte å feste og fortsatt er strålende fornøyd med de livsvalgene jeg har tatt.

Og vennene mine med barn vet faktisk ikke så mye mer om hvordan livet mitt er enn jeg vet om deres - de var single og barnløse som student midt i 20-årene,  det er noe helt annet enn å være det 20 år senere når både omgangskretsen og samfunnets forventninger har endret seg.

• Liker 3
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker said:

Har brukt 3 timer på å legge den jævla ungen og enda sover den ikke. Så. Nyt friheten og freden, sier jeg bare! På kvelder som dette så angrer jeg noe så intenst.

Ouch. Barnehagebarn? Veldig deilig når den fasen er over. 

Skrevet
Zeruda skrev (42 minutter siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor folk sier det. Hverken dette eller annet. Har man ikke lyst på barn, er det HELT GREIT. Jeg var lenge frivillig barnløs, og har nå fått barn - men jeg fester fortsatt. Drikker fortsatt. Sitter på kvelden og ser serier fortsatt. Leser fortsatt. Man er da seg selv, selv om man får barn. Man blir ikke en annen fordi man får barn. 

Anonymkode: 16e17...a2f

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Ouch. Barnehagebarn? Veldig deilig når den fasen er over. 

Yup! Straks 2 år. Blitt for mye rot med sovetidene i jula, antar jeg. Holder på å bli sprø🤯

Skrevet

Folk som har barn ser for seg å ikke lenger ha de barna de allerede har født. En umulig sammenligning.

Jeg savner da ingen som jeg aldri har kjent.

Anonymkode: 3bf66...5f0

• Liker 4
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker said:

Yup! Straks 2 år. Blitt for mye rot med sovetidene i jula, antar jeg. Holder på å bli sprø🤯

Føler med deg. ❤️ Den alderen er et sant mareritt på sånn der 😅

Skrevet
Anonymburker skrev (1 time siden):

Vi som har fått barn vet som regel ikke hvordan det er å være barnefri/barnløs hele livet. Det er noe helt annet å ikke ha barn i 40-årene enn i 20-årene for eksempel.

Anonymkode: 5f42d...7fb

• Liker 6
Skrevet

Blir bekymret for barna til de som kommer med slike kommentarer. Håper de vokser opp og blir mindre «enkle sjeler» enn sine foreldre!

Anonymkode: 3f6ea...76b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Merkelig kommentar. Å bli lei av festing handler vel mer om alder. Og personlighet, noen blir jo aldri lei det uansett hvor gamle de er. 

Jeg hadde det kjempegøy med studier og venner i 20årene, men merket etterhvert at livet ble litt monotont. Jobb og restauranter, satt på spissen. Barn ga mitt liv en ny dimensjon og innhold, men alle er jo forskjellige. Ikke alt som passer for alle 

Anonymkode: 7acf5...218

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...