AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 Jeg har en storebror som opp gjennom hele livet har vært veldig selvopptatt. Han har brukt veldig mye tid foran speilet før han skulle på skolen og senere jobb, og da vi vokste opp flyttet han nesten inn på gjesterommet for der var det et eget bad som hørte til. Jeg måtte dele bad med foreldrene mine og fikk ikke lov omtrent til å gå på do engang på det badet han brukte. Jeg spurte en gang hvorfor han skulle ha eget bad, og da sa han at det var fordi han var så stygg og trengte så mange timer på å ordne seg. Etter hvert når han ble voksen og han begynte å få problemer i kjærlighetslivet eller helseutfordringer, ble han veldig gretten og i dårlig humør, og tok det ut på meg ved å kritisere, hakke og bestemme hva som var riktig og hva som var galt og gjøre narr av meg. Han er veldig hyggelig mot alle andre men baksnakker mye de han ikke liker, og blir oppfarende og sint mot meg og mine foreldre hvis de er uenige. Han kan skifte sinnsstemning fra det ene til det andre og vise to sider i løpet av et par minutter, og tar alltid offerollen og tåler ikke konstruktiv kritikk eller svar på tiltale. Han tåler ikke at noen andre rundt han har helseproblemer, han sier han er så dårlig men kan ikke sykemelde seg selv om han har lyst til å bli ufør, fordi hverken lege eller kolleger tror han er dårlig nok. I høst malte han hele bolighuset + 2 uthus i tillegg klipper han alle plenene en gang i uken som tar lang tid. Han jogger, går på ski, fjellturer og er med på alt som skjer, men klager og klager. Jeg fikk en skyvedør i hodet på jobb for 5 år siden, og har blitt ufør siden jeg ikke klarer å lese skikkelig, er svimmel, er lydsensitiv og lyssky, lite energi og smerter. Er overhodet ikke i stand til å gjøre det han gjør, men får så mye kjeft om å slutte å nave og komme meg i jobb! Er så sliten etter denne julen og han har nå sagt at han kutter kontakt med meg siden jeg er så jævlig mot han, dvs jeg sier han imot og ber han oppføre seg og det tåler han ikke! Har bare en bror og nå har jeg ingen😑 Anonymkode: 7478c...00d 3
Mizzy Skrevet 26. desember 2022 #2 Skrevet 26. desember 2022 Noen ganger er det helt innafor å kutte ut mennesker fra livet sitt selvom det er familie 4 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Skrevet 26. desember 2022 Jeg hadde beskrivd det som litt for selvopptat og ego. Treng nødvendigvis ikke og være ondskapsfull selv om han tenk mest på seg selv, for det går faktisk ann til og bli mere uselvisk. Anonymkode: 8dba5...57d 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #4 Skrevet 26. desember 2022 Mizzy skrev (Akkurat nå): Noen ganger er det helt innafor å kutte ut mennesker fra livet sitt selvom det er familie Han kutter ut meg fordi jeg er så jævlig sier han, men jeg har bare satt han på plass men det tåler han ikke. Ts Anonymkode: 7478c...00d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #5 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde beskrivd det som litt for selvopptat og ego. Treng nødvendigvis ikke og være ondskapsfull selv om han tenk mest på seg selv, for det går faktisk ann til og bli mere uselvisk. Anonymkode: 8dba5...57d Alltid når han ikke har det bra med seg selv, har han tatt det ut på meg og det takler jeg ikke lenger. Ts Anonymkode: 7478c...00d
Mizzy Skrevet 26. desember 2022 #6 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han kutter ut meg fordi jeg er så jævlig sier han, men jeg har bare satt han på plass men det tåler han ikke. Ts Anonymkode: 7478c...00d Du må kutte ut han også. Han høres ikke god ut 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #7 Skrevet 26. desember 2022 La ham kutte deg ut. Du har det nok mye bedre uten TS. Vet det er lettere sagt enn gjort men nå har han jo gjort jobben for deg egentlig. Anonymkode: 5e749...da0 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #8 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): La ham kutte deg ut. Du har det nok mye bedre uten TS. Vet det er lettere sagt enn gjort men nå har han jo gjort jobben for deg egentlig. Anonymkode: 5e749...da0 Jeg synes det er vanskelig siden han ikke forstår selv at han hakker på meg når han har det kjipt Ts Anonymkode: 7478c...00d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #9 Skrevet 26. desember 2022 Ingen her kan sette diagnose på ham. Anonymkode: 9895b...d71
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #10 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Alltid når han ikke har det bra med seg selv, har han tatt det ut på meg og det takler jeg ikke lenger. Ts Anonymkode: 7478c...00d Han lar ting gå utover deg når han ikkr har det bra??? Da hadde jeg sagt : slutt og skjeft på meg som om alt er min feil. Jeg hadde bed han om og gå og få seg hjelp. Også hadde jeg sluttet og svare han om han hadde skjeftet på meg. Hadde ikke orket og svart en gang. Anonymkode: 8dba5...57d 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #11 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ingen her kan sette diagnose på ham. Anonymkode: 9895b...d71 Han ser ingen feil med seg selv, men finner bare feil med meg og andre han ikke liker. Vennene sine snakker han ikke stygt om. Ts Anonymkode: 7478c...00d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #12 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han lar ting gå utover deg når han ikkr har det bra??? Da hadde jeg sagt : slutt og skjeft på meg som om alt er min feil. Jeg hadde bed han om og gå og få seg hjelp. Også hadde jeg sluttet og svare han om han hadde skjeftet på meg. Hadde ikke orket og svart en gang. Anonymkode: 8dba5...57d Det gjør jeg og da skriker han til meg og sier han har det vondt og vanskelig men må jobbe, mens jeg bare naver og er jævlig mot han. Ts Anonymkode: 7478c...00d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #13 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det gjør jeg og da skriker han til meg og sier han har det vondt og vanskelig men må jobbe, mens jeg bare naver og er jævlig mot han. Ts Anonymkode: 7478c...00d Da hadde jeg spurt han "hva ere jeg gjør som er så forferdelig ?" Anonymkode: 8dba5...57d 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #14 Skrevet 26. desember 2022 Jeg hadde tatt en pause ifra ham Anonymkode: 8dba5...57d 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #15 Skrevet 26. desember 2022 Det høres ut som han har store psykiske problemer. Anonymkode: 9eb34...0e6 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #16 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Han ser ingen feil med seg selv, men finner bare feil med meg og andre han ikke liker. Vennene sine snakker han ikke stygt om. Ts Anonymkode: 7478c...00d Vi kan fortsatt ikke sette diagnoser og hvis noen gjør det er de useriøse og kunnskapsløse. Anonymkode: 9895b...d71 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #17 Skrevet 26. desember 2022 Tror ikke han er narsissist eller ondskapsfull ut fra det du forteller. Men egoist og usympatisk med lite selvinnsikt det er han! Anonymkode: 9d4d5...723 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #18 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Da hadde jeg spurt han "hva ere jeg gjør som er så forferdelig ?" Anonymkode: 8dba5...57d Det gjør jeg og da sier han at jeg er så vanskelig mot han og jeg skulle bare visst hvor tøft han har det, mens jeg bare later meg. Han tåler ikke at jeg sier han imot, og blir bare mer rasende. Ts Anonymkode: 7478c...00d
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #19 Skrevet 26. desember 2022 Det er er fåtall av befolkningen som er narsissister, men man skulle tro minst halvparten av befolkningen var det om man sluker alt som står på KG. Broren din er garantert ikke narsissist. Selvopptatt kanskje, men det er ikke ensbetydende med å være ondskapsfull. Dere er kanskje bare ulike? Anonymkode: fa3ab...7c6 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #20 Skrevet 26. desember 2022 Hvorfor har foreldrene dine latt han få lov å holde på sånn? De er like mye skyld i dette som han Anonymkode: 4aff9...d66 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå