AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 Går det an å angre og gjøre det om? Har satt fri på barnet hele julen, frem til nyttår. Må på jobb torsdag og fredag plutselig. Går det an å melde til barnehagen at barnet må gå disse dagene? Eller er det skrevet i stein? Anonymkode: 2ab0c...d75
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 26. desember 2022 De har bemannet etter hvor mange barn som skal komme. Du kan ringe og høre, men vær forberedt på at det ikke er plass Anonymkode: db52c...931 48 7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Skrevet 26. desember 2022 Da må du ringe og spørre først. For de beregner personale etter antall unger. Anonymkode: 97b7c...26f 12 1
Sofakona Skrevet 26. desember 2022 #4 Skrevet 26. desember 2022 Egentlig ikke. Du kan ringe barnehagen å høre. Men ofte har de satt opp ansatte i forhold til hvor mange barn som kommer ( og tatt fri) 4 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #5 Skrevet 26. desember 2022 Ikke i utgangspunktet nei. Du kan ringe og spørre om det er nok bemanning for en til. Anonymkode: 7f4b7...9ba 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #6 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Går det an å angre og gjøre det om? Har satt fri på barnet hele julen, frem til nyttår. Må på jobb torsdag og fredag plutselig. Går det an å melde til barnehagen at barnet må gå disse dagene? Eller er det skrevet i stein? Anonymkode: 2ab0c...d75 er jo bare ringe og høre om barnet kan komme,men de bruker jo bare ha ansatte for de som er påmeldt Anonymkode: 922f3...b59 3
Sensi Skrevet 26. desember 2022 #7 Skrevet 26. desember 2022 Jeg forstår veldig godt at de bemanner etter antall barn og at de ikke kan flekse. Men det gjør også at jeg ikke melder inn fri uten at jeg er 100% sikker på at barnet skal ha fri. Sa fra til barnehagen at det var vanskelig for oss å planlegge. Så da måtte det dessverre bli slik. Men sa fra Feks at barnet kommer tirsdag og kanskje onsdag. Tipper det heller ikke var så populært. Men det var bonus for meg om der var rom for ekstra fri. Barnet var aldri i barnehagen for at jeg skulle slappe av hjemme. Nå hjelper ikke dette deg nå TS, men kanskje noe å ta med til neste gang? 7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #8 Skrevet 26. desember 2022 Det kan nok ingen andre enn barnehagen svare på. Jeg har en gang endret i siste liten fordi jeg ble syk og ikke kunne reise bort(og trengte dagene på å sove å bli frisk). Ungene fikk komme, men det var ikke i jula, men høstferie og sannsynligvis færre barn og ansatte dom hadde fri. Men med mindre det er mange som har ombestemt seg er det nok mulig. Anonymkode: b5368...df1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #9 Skrevet 26. desember 2022 Jeg spurte engang når det var krise, men da hadde de ikke nok folk. Anonymkode: b7365...648 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #10 Skrevet 26. desember 2022 Du kan jo alltid ringe å spørre. Men det synes jeg er veldig frekt. Anonymkode: e7ca5...9c9 14
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #11 Skrevet 26. desember 2022 Grunnen til at man må melde på barna er jo at det er ferieavvikling for personalet også og de bemanner etter antall barn som er påmeldt. Hvis alle bare skulle holdt på sånn så kan du jo selv tenke deg Anonymkode: 0a6d2...d93 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #12 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du kan jo alltid ringe å spørre. Men det synes jeg er veldig frekt. Anonymkode: e7ca5...9c9 Hva er frekt med å ringe og spørre? Har de ikke nok ansatte så går det selvsagt ikke. Men med så mye sykdom kan det være Ola har vannkopper eller Kari norovirus. Anonymkode: b52f4...7cc 27 1
Gjest Chroma Skrevet 26. desember 2022 #13 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Du kan jo alltid ringe å spørre. Men det synes jeg er veldig frekt. Anonymkode: e7ca5...9c9 Det er selvsagt ikke frekt å ringe og spørre. Frekt er det å bare dukke opp med barna og forvente at det kan være der.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #14 Skrevet 26. desember 2022 Jeg tenker det er helt innenfor å ringe og forklare situasjonen og spørre. Å angre, og bare levere, eller forvente at barnet skal kunne komme, tenker jeg er frekt. Eller sannsynligvis et resultat av at en ikke har forstått hvorfor det er påmelding. Men det har i hvert fall skjedd der jeg jobber at vi har kapasitet til å ta imot 1-2 barn utover de påmeldte. Og vi har forståelse for det når det f.eks. er krise pga. sykdom på jobben til barnets foreldre eller andre plutselig oppståtte reelle behov for barnehage de dagene. Anonymkode: 44147...ff7 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #15 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Du kan jo alltid ringe å spørre. Men det synes jeg er veldig frekt. Anonymkode: e7ca5...9c9 Det er ikke frekt å spørre når det er pga jobb. Det som er lite greit er å møte opp uten å spørre dagen i forveien om det passer. Vi hadde alltid nok voksne til at det kunne komme ett eller to ekstra barn med mindre noen av de voksne var blitt syke. Anonymkode: bcfe9...0df 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #16 Skrevet 26. desember 2022 Ring og hør! Og til neste gang så sier du barnet kommer i barnehagen fordi du er usikker på om du får fri. Vi har måttet sende barn i bhg pga uforutsette ting, men har da alltid ringt og avklart i forkant. De vet også at vi har jobber hvor vi kan bli beordret. Kommunikasjon er viktig Anonymkode: a0674...55d 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #17 Skrevet 26. desember 2022 Har ikke ungen en far eller annen familie? Anonymkode: 09194...3b1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #18 Skrevet 26. desember 2022 38 minutter siden, AnonymBruker said: Går det an å angre og gjøre det om? Har satt fri på barnet hele julen, frem til nyttår. Må på jobb torsdag og fredag plutselig. Går det an å melde til barnehagen at barnet må gå disse dagene? Eller er det skrevet i stein? Anonymkode: 2ab0c...d75 Jeg har ringt og spurt når sånt har skjedd. Lagt meg paddeflat og sagt beklager, beklager, men kunne han være så snill å komme fordi det har skjedd xxxx? Vet jeg har egentlig meldt fri, men det er litt krise nå! Syns barnehagen har vært veldig fleksible og hyggelige. Ville aldri møtt opp og bare levert - det tenker jeg er ekstremt respektløst. Anonymkode: 2d657...012 12 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #19 Skrevet 26. desember 2022 19 minutter siden, AnonymBruker said: Grunnen til at man må melde på barna er jo at det er ferieavvikling for personalet også og de bemanner etter antall barn som er påmeldt. Hvis alle bare skulle holdt på sånn så kan du jo selv tenke deg Anonymkode: 0a6d2...d93 Det er derfor man ringer på forhånd for å høre om det får bra! Plutselig så tar Lise og Fredrik noen dager fri ekstra i julen, Jens har fått omgangssyken. Ja, ting skjer. TS, ring dem i morgen og spør. Anonymkode: 2d657...012 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #20 Skrevet 26. desember 2022 Sensi skrev (37 minutter siden): Jeg forstår veldig godt at de bemanner etter antall barn og at de ikke kan flekse. Men det gjør også at jeg ikke melder inn fri uten at jeg er 100% sikker på at barnet skal ha fri. Sa fra til barnehagen at det var vanskelig for oss å planlegge. Så da måtte det dessverre bli slik. Men sa fra Feks at barnet kommer tirsdag og kanskje onsdag. Tipper det heller ikke var så populært. Men det var bonus for meg om der var rom for ekstra fri. Barnet var aldri i barnehagen for at jeg skulle slappe av hjemme. Nå hjelper ikke dette deg nå TS, men kanskje noe å ta med til neste gang? Nwi å sette opp i tilfelle er ikke greit Anonymkode: 52181...cf3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå