Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den eneste måten du kan være sikker så tidlig er ved å ta NIPT test. Jeg har også inntrykk av at sykehusene er tilbakeholdne med å gjette kjønn på tidlig ultralyd, da er det bedre å dra privat men igjen: det er jo fortsatt litt gjetting så hvorfor ikke bare vente til OUL? ;) jeg turte ikke å spørre om kjønn på tidlig ultralyd på sykehuset, veninna mi hadde gjort det og hun ble nærmest kjeftet på og bjeffet til at «de fokuserte ikke på kjønn så tidlig!!😤»😂

Anonymkode: 73b73...2ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fikk ikke vite det i uke 12 nei. Bestilte privat i uke 14 og da så de det var en jente med 70% sikkerhet😄 Det var en jente da.

Anonymkode: b8cdb...d2a

Skrevet

Jeg fikk vite det 13+5, da var hun helt sikker på at det var jente :)

Skrevet

Hadde privat UL i uke 15. Vi spurte aldri om kjønn, men hun nevnte i forbifarten at hun kunne se hvilket kjønn det mest sannsynlig var, men at hun ikke kom til å si det fordi det var lett å bomme så tidlig.

Jeg klarer uansett ikke å stole på kjønnet på UL. Vi fikk vite at det var gutt i uke 18 og jente i uke 20, 28 og 34. Det var en gutt som kom ut. 😂

Anonymkode: a8d09...c8f

Skrevet

"Bioteknologilovens § 4-5 forbyr helsepersonell å opplyse om fosterets kjønn før utgangen av 12. uke med mindre kvinnen er bærer av alvorlig kjønnsbunden sykdom. Etter 12. uke kan det gis opplysning om fosterets kjønn. Det er en uskreven regel blant norske leger og jordmødre at man bare opplyser om fosterets kjønn dersom foreldreparet spør spontant, og når den som utfører ultralydundersøkelsen, føler seg helt sikker." - Tidsskrift for Den norske legeforening

Personlig fikk jeg ikke vite på OUL engang med nr1, baby ville ikke vise og vi hadde litt dårlig "sikt". Med nr2 så vi selv på OUL. Begge ganger var det ikke sikkert på TUL. 

• Liker 1
Skrevet

Fikk vite «med 95% sikkerhet» og at jordmoren «veddet huset sitt» på at dette var jente på privat ultralyd i uke 12. Ble bekreftet på ordinær i uke 18. 

Tror det har med vinkelen de kan se så tidlig, som er tilfeldig. 

Anonymkode: 1643c...8d4

Skrevet

hvorfor er det så viktig egentlig? er det ikke viktigere at det er en frisk baby?

Anonymkode: 839fd...f9e

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg fikk vite kjønnet uke 12+5 på offentlig sykehus. Legen spurte om jeg ville vite det :) ungen er fortsatt i magen, men har vært på 3 ultralyder etter det (pga risikosvangerskap) og alle har bekreftet at det er en jente. 

Anonymkode: afc4f...630

Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

hvorfor er det så viktig egentlig? er det ikke viktigere at det er en frisk baby?

Herregud, et hvilket som helst oppegående menneske skjønner jo at det kan være kjempe spennende for noen å å vite hvilket kjønn det er. Hun skriver jo til og med «g er førstegangsgravid, og er så klart veldig spent på kjønnet. Ikke fordi det er  nøye hvilket kjønn,» 

for meg var det heller ikke så farlig hvilket kjønn det var, men var SÅÅÅ spent!

Anonymkode: f3612...394

Skrevet

Fikk vite det i uke 10 med begge to, nipt-test via Danmark. 

Med nr. 2 var jeg også på privat tidlig ul, og da ville hun gjerne prøve å se siden jeg allerede visste det. Hun gjettet riktig, så det er mulig å se ganske tidlig om de får riktig vinkel. 

Anonymkode: 089b0...615

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Herregud, et hvilket som helst oppegående menneske skjønner jo at det kan være kjempe spennende for noen å å vite hvilket kjønn det er. Hun skriver jo til og med «g er førstegangsgravid, og er så klart veldig spent på kjønnet. Ikke fordi det er  nøye hvilket kjønn,» 

for meg var det heller ikke så farlig hvilket kjønn det var, men var SÅÅÅ spent!

Anonymkode: f3612...394

for meg var det aldri viktig, og heller ikke de jeg kjenner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...