AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 Jeg er førstegangsgravid, og er så klart veldig spent på kjønnet. Ikke fordi det er så nøye hvilket kjønn, men det er jo en del av spenningen. Så hører man jo alt mulig rart. Når jeg googler leser jeg at man kan se kjønnet i uke 12, men når jeg snakker med folk som faktisk har vært gravide, er det ingen som sier de har fått vite noe før OUL i uke 18-20. Nå er det jo innført tidlig ultralyd i uke 12-14, og lurer på om jeg skal spørre om kjønn da? Vi skal ha gender reveal, så vi må sørge for at de ikke sier det direkte til oss 🙈 Er det noen som har fått vite kjønn før OUL? Eventuelt gjennom privat UL? Anonymkode: a664e...a08
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #2 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg er førstegangsgravid, og er så klart veldig spent på kjønnet. Ikke fordi det er så nøye hvilket kjønn, men det er jo en del av spenningen. Så hører man jo alt mulig rart. Når jeg googler leser jeg at man kan se kjønnet i uke 12, men når jeg snakker med folk som faktisk har vært gravide, er det ingen som sier de har fått vite noe før OUL i uke 18-20. Nå er det jo innført tidlig ultralyd i uke 12-14, og lurer på om jeg skal spørre om kjønn da? Vi skal ha gender reveal, så vi må sørge for at de ikke sier det direkte til oss 🙈 Er det noen som har fått vite kjønn før OUL? Eventuelt gjennom privat UL? Anonymkode: a664e...a08 Vi fikk ikke vite det på tidlig ultralyd i uke 12 gjennom sykehuset. hadde vi gått privat kunne vi kanskje fått vite det. Anonymkode: f3612...394
Tbag Skrevet 26. desember 2022 #3 Skrevet 26. desember 2022 Vi fikk beskjed på tidlig UL på sykehuset at de ikke kom til å si noe rundt kjønn før den ordinære. De jeg kjenner som har fått vite kjønn tidlig har fått det privat.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #4 Skrevet 26. desember 2022 I uke 12 på sykehuset fikk vi ikke vite noe. Fikk klar beskjed om at de ikke sier noe om kjønn med en gang vi kom inn døra. Vi dro på privat ultralyd i uke 15 og fikk vite at det var en gutt, men det viste seg å være feil. 😅 På ordinær ultralyd i uke 20 var det en jente. 👶 Anonymkode: 8b4d1...275
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #5 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg er førstegangsgravid, og er så klart veldig spent på kjønnet. Ikke fordi det er så nøye hvilket kjønn, men det er jo en del av spenningen. Så hører man jo alt mulig rart. Når jeg googler leser jeg at man kan se kjønnet i uke 12, men når jeg snakker med folk som faktisk har vært gravide, er det ingen som sier de har fått vite noe før OUL i uke 18-20. Nå er det jo innført tidlig ultralyd i uke 12-14, og lurer på om jeg skal spørre om kjønn da? Vi skal ha gender reveal, så vi må sørge for at de ikke sier det direkte til oss 🙈 Er det noen som har fått vite kjønn før OUL? Eventuelt gjennom privat UL? Anonymkode: a664e...a08 Fikk en kvalifisert gjetning privat i uke 13. var rett det Anonymkode: 9da98...529
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #6 Skrevet 26. desember 2022 Fikk vite i uke 11(?) pga. tok NIPT i Danmark. Anonymkode: 27895...bcf 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #7 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Vi fikk ikke vite det på tidlig ultralyd i uke 12 gjennom sykehuset. hadde vi gått privat kunne vi kanskje fått vite det. Anonymkode: f3612...394 Samme her, når vi fikk TUL på sykehuset så var ikke kjønn et tema og de ville heller ikke sjekke. Dro privat noen uker senere og fikk vite da. Hadde ventet til OUL, men far kunne ikke være med på den og han ville så gjerne være der når vi fikk vite det. Anonymkode: 76ba8...149
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #8 Skrevet 26. desember 2022 Regnet med det var sånn… Hva tror dere er årsaken til at offentlig sykehus ikke vil si det, men privat kan? For selv om det ikke er 100% sikkert så tidlig, så skulle man jo i teorien tro de var ok med iallfall gjette ut i fra UL? Anonymkode: a664e...a08
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #10 Skrevet 26. desember 2022 Rucula skrev (8 minutter siden): Fikk vite på tidlig ul 12 uker På sykehuset? Anonymkode: a664e...a08
Rucula Skrevet 26. desember 2022 #11 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): På sykehuset? Anonymkode: a664e...a08 Nei, privat hos en spesialist
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #12 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Regnet med det var sånn… Hva tror dere er årsaken til at offentlig sykehus ikke vil si det, men privat kan? For selv om det ikke er 100% sikkert så tidlig, så skulle man jo i teorien tro de var ok med iallfall gjette ut i fra UL? Anonymkode: a664e...a08 Jeg vil tippe det handler om ressursbruk og hva man skal bruke tid på når resultatet uansett er så vanskelig å se/usikkert så tidlig samt at jeg våger meg på en wild guess om at det kan handle om det etiske, altså at det faktisk finnes mennesker som kan finne på å ta abort pga "feil kjønn". Og hvor mye et offentlig tilbud skal være en del av det. For nei, det er ikke veldig vanskelig å få innvilget senabort, og jeg tipper at det ikke er statistikk de ønsker å bidra med å teste. (Klart, svakheter i den teorien mtp at de som er så koko bare kan gå privat uansett, men) Anonymkode: 76ba8...149 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #13 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg vil tippe det handler om ressursbruk og hva man skal bruke tid på når resultatet uansett er så vanskelig å se/usikkert så tidlig samt at jeg våger meg på en wild guess om at det kan handle om det etiske, altså at det faktisk finnes mennesker som kan finne på å ta abort pga "feil kjønn". Og hvor mye et offentlig tilbud skal være en del av det. For nei, det er ikke veldig vanskelig å få innvilget senabort, og jeg tipper at det ikke er statistikk de ønsker å bidra med å teste. (Klart, svakheter i den teorien mtp at de som er så koko bare kan gå privat uansett, men) Anonymkode: 76ba8...149 Ja, var akkurat det jeg også mistenkte - at det finnes folk som kan komme på å ta abort pga uønsket kjønn. For vil jo tro de er like gode på å gjette kjønn på offentlig sykehus som på privat. Helt sinnssykt om folk gjør det, men ingenting overrasker i denne verden lengre🤪 Anonymkode: a664e...a08 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #14 Skrevet 26. desember 2022 Vi fikk vite det i uke 11, tok det privat. Vi fikk beskjed om at de i utgangspunktet ikke skal si kjønn, da enkelte velger abort pga "feil" kjønn. Anonymkode: d8aa6...6b5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #15 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Regnet med det var sånn… Hva tror dere er årsaken til at offentlig sykehus ikke vil si det, men privat kan? For selv om det ikke er 100% sikkert så tidlig, så skulle man jo i teorien tro de var ok med iallfall gjette ut i fra UL? Anonymkode: a664e...a08 Jeg fikk beskjed om de ikke sa noe pga noen dessverre velger abort dersom de ikke får ønsket kjønn Anonymkode: a1941...d11 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #16 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er førstegangsgravid, og er så klart veldig spent på kjønnet. Ikke fordi det er så nøye hvilket kjønn, men det er jo en del av spenningen. Så hører man jo alt mulig rart. Når jeg googler leser jeg at man kan se kjønnet i uke 12, men når jeg snakker med folk som faktisk har vært gravide, er det ingen som sier de har fått vite noe før OUL i uke 18-20. Nå er det jo innført tidlig ultralyd i uke 12-14, og lurer på om jeg skal spørre om kjønn da? Vi skal ha gender reveal, så vi må sørge for at de ikke sier det direkte til oss 🙈 Er det noen som har fått vite kjønn før OUL? Eventuelt gjennom privat UL? Anonymkode: a664e...a08 jeg fikk beskjed at det var jente både uke 14 og 19 ( OUL ) ,men var så sikker på gutt at jeg nok 3D og gutt var det Anonymkode: 839fd...f9e 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #17 Skrevet 26. desember 2022 Nub theory uke 12. Privat ul men de kunne ikke si noe så fikk bilder i rett vinkel for å finne det ut selv. Stemte 2 ganger Anonymkode: 38e88...428
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #19 Skrevet 26. desember 2022 En venninne fikk vite kjønn på tidlig ultralyd på offentlig sykehus forrige uke. Sikkert litt tilfeldig Anonymkode: 1ef6d...08f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #20 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er førstegangsgravid, og er så klart veldig spent på kjønnet. Ikke fordi det er så nøye hvilket kjønn, men det er jo en del av spenningen. Så hører man jo alt mulig rart. Når jeg googler leser jeg at man kan se kjønnet i uke 12, men når jeg snakker med folk som faktisk har vært gravide, er det ingen som sier de har fått vite noe før OUL i uke 18-20. Nå er det jo innført tidlig ultralyd i uke 12-14, og lurer på om jeg skal spørre om kjønn da? Vi skal ha gender reveal, så vi må sørge for at de ikke sier det direkte til oss 🙈 Er det noen som har fått vite kjønn før OUL? Eventuelt gjennom privat UL? Anonymkode: a664e...a08 Tok nipt test i Danmark i uke 9. Fikk resultatet i uke 10 og fikk da vite kjønnet ☺️ Anonymkode: f4ff3...ac5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå