Gå til innhold

19 uker gravid med nummer to - enda ikke kjent liv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med nummer 1 kjente jeg tydelige spark fra uke 16/17. denne gangen har jeg ikke kjent noe som helst, enda det sies at andregangsgravide gjerne kjenner spark tidligere. Skjønner at det har mye med hvor morkaken ligger etc., men når bør jeg begynne å bekymre meg? Var på ultralyd i uke 12 og alt så normalt ut🥶

Anonymkode: 08448...9b2

Skrevet

Uke 24-25.

Anonymkode: 8f055...d3f

Skrevet

Hvis du er veldig bekymret kan du kjøpe en doppler for å lytte etter hjertelyd. Det hjalp meg når jeg var redd det ikke var liv. Ellers kan du kontakte jordmor og be henne lytte. Er ikke unormalt at det er ulikt når en kjenner liv fra svangerskap til svangerskap.

Anonymkode: 30e08...182

• Liker 2
Skrevet

Rundt 19 veker skal du vel snart på OUL? Ville ikkje venta å kjenne noko før veke 22-24 uansett. Er så mange faktorar som spelar inn på kor tidlig ein kjenner liv.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Hvis du er veldig bekymret kan du kjøpe en doppler for å lytte etter hjertelyd. Det hjalp meg når jeg var redd det ikke var liv. Ellers kan du kontakte jordmor og be henne lytte. Er ikke unormalt at det er ulikt når en kjenner liv fra svangerskap til svangerskap.

Anonymkode: 30e08...182

jeg ville ikke rådet dette. Du kan bare bli enda mer bekymret. De fraråder å drive med doppler hjemme for det kan være vanskelig å finne lyd selv som helsepersonell. Ring jordmor og be om en ekstra kontroll :) 

Anonymkode: 37c97...d54

• Liker 3
Skrevet

Kjente ikke noe før uke 22 med tvillinger, alt var bra :)

Anonymkode: b3a7c...8c8

Skrevet

Mulig morkaken ligger foran, det tar mye av sparkene og man kjenner senere liv. Opplevd det selv. 

Anonymkode: 22088...960

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

jeg ville ikke rådet dette. Du kan bare bli enda mer bekymret. De fraråder å drive med doppler hjemme for det kan være vanskelig å finne lyd selv som helsepersonell. Ring jordmor og be om en ekstra kontroll :) 

Einig i dette! Eg hadde sjølv doppler og brukte det, spesielt på første, men visste godt på forhånd at eg ikkje kom til å stresse dersom eg ikkje fann det. Difor eg ikkje anbefalte til ts, for verka kanskje ut som ho ville stressa litt meir om ho ikkje fann hjartelyden? ❤️

• Nyttig 1
Skrevet
RockyRose skrev (Akkurat nå):

Einig i dette! Eg hadde sjølv doppler og brukte det, spesielt på første, men visste godt på forhånd at eg ikkje kom til å stresse dersom eg ikkje fann det. Difor eg ikkje anbefalte til ts, for verka kanskje ut som ho ville stressa litt meir om ho ikkje fann hjartelyden? ❤️

Det var flere kontroller hvor jordmor ikke fant hjertelyden engang, selv om jeg kjente babyen, så det kan oppleves skummelt for en som er bekymret for det fra før :) 

Skrevet

Er også annengangs. Her ble det plutselig veldig tydelig i uke 21 og nå kjenner jeg det daglig 🙂 Er helt normalt om det tar litt mer tid også. Har morkaken foran så jeg kjenner bare noen steder enda og da må jo babyen tilfeldigvis sparke der.

Anonymkode: 25b91...726

Skrevet

Jeg hadde morkaka foran med begge to. Liv uke 16-17 med første og 13-14 med andremann. Men tror ikke det du opplever er unormalt 

Anonymkode: db847...bc5

Skrevet

Takk for svar dere :) jeg skal på OUL snart ja, blir litt sent pga. jula men får forhåpentligvis høre at alt fortsatt står bra til den 3. januar🥰 ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 26.12.2022 den 20.13):

Med nummer 1 kjente jeg tydelige spark fra uke 16/17. denne gangen har jeg ikke kjent noe som helst, enda det sies at andregangsgravide gjerne kjenner spark tidligere. Skjønner at det har mye med hvor morkaken ligger etc., men når bør jeg begynne å bekymre meg? Var på ultralyd i uke 12 og alt så normalt ut🥶

Kjente mye senere med nummer to. Morkaken var plassert foran,.

Anonymkode: 7027e...f80

Skrevet

Du kan slappe helt av! Er førstegangs-gravid nå og jeg kjente ingenting før uke 26/27! Var også ganske bekymret, da alle rundt meg sa at de kjente det tidligere i sin graviditet. Men hvert svangerskap er forskjellig, det er det vi må huske på😘 Jordmor sa jeg ikke kjente noe før så sent pga av at morkaken min lå foran fosteret. Hun sa også at noen kvinner ikke kjenner noe i det hele tatt igjennom hele svangerskapet, og fortsatt føder de et friskt og fint barn🥰

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.12.2022 den 12.49):

Jeg hadde morkaka foran med begge to. Liv uke 16-17 med første og 13-14 med andremann. Men tror ikke det du opplever er unormalt 

Anonymkode: db847...bc5

Jeg hadde morkake foran og kjente liv i uke 23 for første gang :)

Anonymkode: 36162...f03

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Takk dere❤️ har såvidt begynt å kjenne liv nå, så nå tar jeg livet med ro :) ts

• Hjerte 1
Skrevet

Er som om jeg skulle skrevet denne selv!! Ringte tilogmed sykehuset fordi jeg var så bekymret. Men begynte å kjenne små spark for tre dager siden! Er 19+3

yeey for våre små som gir oss etterlengtede livstegn ❤️

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...