AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 Vet ærlig talt ikke hvor denne tråden hører hjemme, men siden dette gjelder en jeg har datet en stund, lander den her. Vi kjenner vel alle noen som kommer med slike kommentarer. Jeg har aldri helt skjønt med han jeg treffer om han mener det ironisk eller ikke. Men det er i perioder mye prat om at han er "best", og gjerne da som individ, men også fordi han er MANN (og menn er bedre enn kvinner). At han er sterkest, raskest, tøffest, osv. Jeg antar at det er ment som humor, men det kan bli litt overdrevent iblant. Det stammer kanskje fra usikkerhet og/eller en tillært væremåte som barn. Spørsmålet mitt er: i perioder blir det litt mye. Bør jeg da anta at han da er usikker og trenger bekreftelse og trygghet? Eller kan det lile gjerne være at han er høy på seg selv/har narsissistiske trekk? Begge forklaringene stemmer godt med hvordan han er ellers. Lurer derfor på hverandres erfaringer er med folk som snakker slik om seg selv. Anonymkode: 3fbd0...2f2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #2 Skrevet 26. desember 2022 Jeg kan finne på å si sånt, men det er med bakgrunn i humor og håper i alle fall ikke jeg gjør det for ofte til at folk tror jeg er usikker eller narsissistisk Men selv om det er på tull eller bare usikkerhet, så kan det blir for mye av det gode ja, blir litt usjarmerende da. Usikker på hvordan du skal gå frem, for meg personlig hadde det vært nok å bare spørre fortrolig. Anonymkode: 6f858...0da
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Skrevet 26. desember 2022 Virker ikke som humor når det er en gjenganger. Hadde nok vært på vakt for narsissistiske trekk her, og også prøvd å teste kvinnesynet hans. Anonymkode: 60e86...d2f 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #4 Skrevet 26. desember 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Vet ærlig talt ikke hvor denne tråden hører hjemme, men siden dette gjelder en jeg har datet en stund, lander den her. Vi kjenner vel alle noen som kommer med slike kommentarer. Jeg har aldri helt skjønt med han jeg treffer om han mener det ironisk eller ikke. Men det er i perioder mye prat om at han er "best", og gjerne da som individ, men også fordi han er MANN (og menn er bedre enn kvinner). At han er sterkest, raskest, tøffest, osv. Jeg antar at det er ment som humor, men det kan bli litt overdrevent iblant. Det stammer kanskje fra usikkerhet og/eller en tillært væremåte som barn. Spørsmålet mitt er: i perioder blir det litt mye. Bør jeg da anta at han da er usikker og trenger bekreftelse og trygghet? Eller kan det lile gjerne være at han er høy på seg selv/har narsissistiske trekk? Begge forklaringene stemmer godt med hvordan han er ellers. Lurer derfor på hverandres erfaringer er med folk som snakker slik om seg selv. Anonymkode: 3fbd0...2f2 Disse er to sider av samme sak. En narsissist ER ekstremt usikker på seg selv. Det er en myte at de har høy selvfølelse. Dette kan også selvfølgelig være en som bare skal tøffe seg, men jeg ville sett på det som et rødt flagg uansett. Anonymkode: 092af...576 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #5 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Vi kjenner vel alle noen som kommer med slike kommentarer. Anonymkode: 3fbd0...2f2 Tror faktisk aldri jeg noengang har møtt noen som har kommet med slike kommentarer. Med unntak av der det er ekstremt tydelig at de er ironiske. F.eks ved å si "åh, jeg har verdens beste kondis!" med en liten latter, når de blir tungpustet fortere enn andre i følget. Anonymkode: 5c026...699 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #6 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Jeg kan finne på å si sånt, men det er med bakgrunn i humor og håper i alle fall ikke jeg gjør det for ofte til at folk tror jeg er usikker eller narsissistisk Men selv om det er på tull eller bare usikkerhet, så kan det blir for mye av det gode ja, blir litt usjarmerende da. Usikker på hvordan du skal gå frem, for meg personlig hadde det vært nok å bare spørre fortrolig. Anonymkode: 6f858...0da Haha ja, føler det blir noe annet om man gjør det en gang i blant og alle forstår at det er humoristisk ment. Har forsøkt å spørre han rett ut noen ganger, men får bare mer av det samme. Altså "jeg sier at jeg er best fordi jeg ER best" eller "Kvinnesynet mitt? De hører til på kjøkkenet, punktum". Men det igjen kan jo også være "humor", såå.. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Virker ikke som humor når det er en gjenganger. Hadde nok vært på vakt for narsissistiske trekk her, og også prøvd å teste kvinnesynet hans. Anonymkode: 60e86...d2f Han har andre slike trekk, men akkurat disse uttalelsene var noe av det jeg la merke til først. AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Disse er to sider av samme sak. En narsissist ER ekstremt usikker på seg selv. Det er en myte at de har høy selvfølelse. Dette kan også selvfølgelig være en som bare skal tøffe seg, men jeg ville sett på det som et rødt flagg uansett. Anonymkode: 092af...576 Jeg skjønner hva du mener. At han er usikker på mye har han forsåvidt også vært åpen om. Spørsmålet er liksom om han er narsissist i tillegg. AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Tror faktisk aldri jeg noengang har møtt noen som har kommet med slike kommentarer. Med unntak av der det er ekstremt tydelig at de er ironiske. F.eks ved å si "åh, jeg har verdens beste kondis!" med en liten latter, når de blir tungpustet fortere enn andre i følget. Anonymkode: 5c026...699 Haha ja sånn kan jeg forsåvidt snakke selv. Settingen blir liksom litt annerledes, og sånne uttalelser henger sammen med noe som skjer, og er litt lettere å forstå at er humor😅 Anonymkode: 3fbd0...2f2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #7 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Har forsøkt å spørre han rett ut noen ganger, men får bare mer av det samme. Altså "jeg sier at jeg er best fordi jeg ER best" eller "Kvinnesynet mitt? De hører til på kjøkkenet, punktum". Men det igjen kan jo også være "humor", såå.. Han har andre slike trekk, men akkurat disse uttalelsene var noe av det jeg la merke til først. Dette her er ikke humor. Det er en advarsel. Det er dette du får, ikke nødvendigvis en narsissist men en mann med helt på trynet kvinnesyn. Skjønner ikke at du har fortsatt å treffe han, for meg hadde jeg avsluttet alt etter første kommentaren. Det å "spøke" om sånt bunner jo i dårlig kvinnesyn det også, man spøker ikke med n-ordet og rasistiske utsagn uten å være rasist innerst inne heller. Anonymkode: 60e86...d2f 3 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #8 Skrevet 26. desember 2022 Hvis du har lest litt om narsissisme, så er selvskryt det minste problemet med slike folk. Andre trekk disse har er veldig giftig og ødeleggende for andre. Hvis daten din er ubehagelig mot deg og andre, så ville jeg backet ut uavhengig om han skryter av seg selv eller ikke. Anonymkode: 8220d...e2f 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå