Gå til innhold

Kommer galningen til å trykke på knappen?

Gjest Athena Catalina

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Leste akkurat artikkelen. Synes liksom jeg har lest den mange ganger før. Hvor mange ganger har vi ikke hørt dette her nå?

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gale Vladimir ønsket seg og trodde på seier. Bli uovervinnelig. Eneste muligheten for den følelsen kan bli bruken av verdens mest fryktinngytende våpen. Satan 2. Reneste Armageddon. Den slår ut alt vesten har av våpen.. ca 10 stk av den raketten utrydder hele USA sin befolkning. Hele. Denne raketten vil man etter sigende ikke lykkes med å uskadeliggjøre før den når frem til målet. 

Ikke noe vits å legge igjen masse tusenlapper hos frisør-damen. Du blir ganske bustete på håret av dette uhyret.

Kan tenkes det går for han når han trykker på denne knappen. Undergang er langt bedre enn nederlag. Slik tenker nok en riktig psycho.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe nytt i artikkelen. Dette har vi hørt mange ganger før. Til syvende og sist har vi ingen kontroll over hva Putin gjør. Mange prøver å rasjonalisere slik som i artikkelen med å si at hvis vi gjør sånn så gjør han sånn. Eller vi må ikke gjøre sånn for det smeller han av en atombombe. Det blir som personer i voldelige forhold som sier "Jeg må ikke gjøre han sint, for da slår han meg." Problemet er at du vet ikke hva som ender opp med å få han til å klikke. Man kan ikke leve sånn. Og det gjelder alle tullingene med atomvåpen.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes pr se ikke noen knapp han bare kan trykke på, og så fyres missiler av her og der. Han kan utstede en ordre og deretter skal diverse ledd sette i gang prosedyrer med å få dette antikvariske greiene deres avgårde - som de også skal ha drivstoff til. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest vilkåret

Ja, det er det samme maset hele tiden

Putin vil trykke på atomknappen, bare vent !

Putin snublet. Han må være begynnende dement eller verre!

Rådgiveren til Putin har vært savnet en uke. Drept????

Å vent, han var bare på oppdrag og der er han levende i livet, gitt

10 grunner til at Putin er verre enn Hitler

Du vil ikke tro hvilke menneskegrusomheter Putin begikk idag.

Osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PITTY skrev (45 minutter siden):

Gale Vladimir ønsket seg og trodde på seier. Bli uovervinnelig. Eneste muligheten for den følelsen kan bli bruken av verdens mest fryktinngytende våpen. Satan 2. Reneste Armageddon. Den slår ut alt vesten har av våpen.. ca 10 stk av den raketten utrydder hele USA sin befolkning. Hele. Denne raketten vil man etter sigende ikke lykkes med å uskadeliggjøre før den når frem til målet. 

Ikke noe vits å legge igjen masse tusenlapper hos frisør-damen. Du blir ganske bustete på håret av dette uhyret.

Kan tenkes det går for han når han trykker på denne knappen. Undergang er langt bedre enn nederlag. Slik tenker nok en riktig psycho.

Det spiller ingen rolle om de bruker Satan, for USA og andre land vil uansett svare med sine meget kraftige atomvåpen. "Continental strike" er i atomvåpen planene til USA, og det vil si at man bruker de kraftigste våpnene og i et stort antall for å utrydde Russland. 

USA trenger ikke eksistere en gang for å fyre av svært mye, de strategiske ubåtene opererer på egenhånd, og noen av dem har missiler med ca 10-12 stridshoder hver. I tillegg kommer strategiske bombere som kan bære atomvåpen i allierte land, samt missilsiloer i USA. En deteksjon av avfyring fra Russland vil trigge simultan avfyring av samtlige siloer i USA. Totalt sett kan også vesten svare med mange tusen atommissiler - derav mange som bærer mange atomstridhoder i tillegg.

Men ja, får håpe det ikke trenger å gå så langt. Og eneste utvei er etter hvert en konvensjonell innsats av NATO mot Russland, hvis det å vente ut viser seg å ikke fungere. Det er etter hvert på tide at Europa og USA viser hvem som egentlig bestemmer her i verden.  

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nymerïa skrev (43 minutter siden):

Det er ikke noe nytt i artikkelen. Dette har vi hørt mange ganger før. Til syvende og sist har vi ingen kontroll over hva Putin gjør. Mange prøver å rasjonalisere slik som i artikkelen med å si at hvis vi gjør sånn så gjør han sånn. Eller vi må ikke gjøre sånn for det smeller han av en atombombe. Det blir som personer i voldelige forhold som sier "Jeg må ikke gjøre han sint, for da slår han meg." Problemet er at du vet ikke hva som ender opp med å få han til å klikke. Man kan ikke leve sånn. Og det gjelder alle tullingene med atomvåpen.

Helt enig. En løsning vil tvinge seg frem hvis det å vente ut krigen i Ukraina ikke lykkes etter en tid til, og jeg tipper en samordnet konvensjonell innsats fra NATO kan bli løsningen. Og hvis det besvares med atomvåpen, vil vesten svare med total utryddelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fort gjort å snakke om "de" når temaet berøres, men det gjelder oss alle.
Atomvåpen må aldri brukes på denne jorda.  

1200px-Nei_til_atomv%C3%A5pen-logo.svg.p

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Det er fort gjort å snakke om "de" når temaet berøres, men det gjelder oss alle.
Atomvåpen må aldri brukes på denne jorda.  

1200px-Nei_til_atomv%C3%A5pen-logo.svg.p

Jeg tviler på at USA eller noe annet vestlig land vil begynne med slike våpen, heller ikke om det blir en full krig med Russland. Men bruk av atomvåpen fra Russland vil nok bli besvart. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (1 minutt siden):

Jeg tviler på at USA eller noe annet vestlig land vil begynne med slike våpen, heller ikke om det blir en full krig med Russland. Men bruk av atomvåpen fra Russland vil nok bli besvart. 

Er veldig redd for det ja og da er ødeleggelsene grusommere enn vi kan tenke oss her og nå. :(  Èn avfyring er nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tips til alle:

Når mediene er samstemte om å være mot noen, så er det store krefter bak som ønsker å oppnå noe. Så hva har skjedd?

1. Svært mange døde i Ukraina.

2. Økonomisk katastrofe for Ukraina.

3. Mange døde Russere.

4. Økonomiske problemer for Russland.

5. Et mye fattigere Europa.

6. Høyere skatter og avgifter på vanlige folk i Europa fordi vi skal søtte krigføringen.

7. Et styrket Kina, India og Asia generelt.

Så hvem ønsker dette? Jo Asiaterne er glade for denne krigen, de tjener på den strategisk. Demokratene i USA tjener ikke i direkte forstand noe som helst, men de ønsker nok krigen fordi de tror Putin har hjulpet Trump. Taperne er som vanlig oss og øst-europeerne.

Endret av sokrat
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hoppetaujenta skrev (3 minutter siden):

Er veldig redd for det ja og da er ødeleggelsene grusommere enn vi kan tenke oss her og nå. :(  Èn avfyring er nok. 

Ja, det kan det dessverre være. Men ironisk nok, så er det kun det å ha atomvåpen selv som kan bidra med å avverge. Et mantra om at man ikke ønsker å ha atomvåpen blir blant verdens ledere sett på som svakt, og for Norges del burde vi ha utviklet våre egne for lengst. Men det er litt sent akkurat nå, så vi får vel lene oss på arsenalet til USA/UK/Frankrike osv. 

Uansett, om Russland først bruker atomvåpen, er det like greit å svare med alt. Det er bedre med ingen eksistens på jorda i det hele tatt enn en eksistens der man ledes og invaderes av despoter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor i all verden blir det av verdens beste snikskyttere og alle i den "jobbkategorien"?
Det kan da ikke være helt umulig å få ham bort? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (5 minutter siden):

Ja, det kan det dessverre være. Men ironisk nok, så er det kun det å ha atomvåpen selv som kan bidra med å avverge. Et mantra om at man ikke ønsker å ha atomvåpen blir blant verdens ledere sett på som svakt, og for Norges del burde vi ha utviklet våre egne for lengst. Men det er litt sent akkurat nå, så vi får vel lene oss på arsenalet til USA/UK/Frankrike osv. 

Uansett, om Russland først bruker atomvåpen, er det like greit å svare med alt. Det er bedre med ingen eksistens på jorda i det hele tatt enn en eksistens der man ledes og invaderes av despoter. 

Det er jeg uenig i. Mye bedre å leve under et halvkjipt styre enn å oppleve full kulturell og global kollaps i en altødeleggende krig. Rar heltelogikk, regner med du er mann.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

elisa1819 skrev (1 minutt siden):

Det er jeg uenig i. Mye bedre å leve under et halvkjipt styre enn å oppleve full kulturell og global kollaps i en altødeleggende krig. Rar heltelogikk, regner med du er mann.

Blir man invadert og styrt av despoter, så blir det uansett kulturell og sosial kollaps, samt ingen frihet. Ja, jeg er mann, men det har ikke noe med saken å gjøre. Finnes mange kvinner også som heller ser at alt går ad undas enn å leve som en fange resten av livet. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capt. Obvious skrev (2 minutter siden):

Blir man invadert og styrt av despoter, så blir det uansett kulturell og sosial kollaps, samt ingen frihet. Ja, jeg er mann, men det har ikke noe med saken å gjøre. Finnes mange kvinner også som heller ser at alt går ad undas enn å leve som en fange resten av livet. 

Med fare for å lyde som en russisk propagandamaskin (som jeg absolutt ikke er), men friheten i det kapitalistiske demokratiet er vel ikke akkurat helt suveren heller? Tenker det spiller liten rolle om du har full ytringsfrihet så lenge du mangler mat eller andre muligheter i livet?

Tenker krig er det absolutt det verste som kan skje, og den retorikken bør tones ned fra begge sider.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kommet til det punktet at det som skjer, det skjer. Det er helt og holdent utenfor min kontroll. 

Men, man trenger ikke være rakettforsker for å forstå at kombinasjonen gal mann og atomvåpen = ikke en heldig kombo..men som noen andre påpeker - det skal gjennom mange ledd før noe slikt hadde skjedd. 
Dessuten ville det ha betydd slutten for både Russland og Putin om det hadde skjedd..jeg er neimen ikke sikker på om denne narsissisten har forsont seg med tanken på at også han skal dø en dag? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

elisa1819 skrev (3 minutter siden):

Med fare for å lyde som en russisk propagandamaskin (som jeg absolutt ikke er), men friheten i det kapitalistiske demokratiet er vel ikke akkurat helt suveren heller? Tenker det spiller liten rolle om du har full ytringsfrihet så lenge du mangler mat eller andre muligheter i livet?

Tenker krig er det absolutt det verste som kan skje, og den retorikken bør tones ned fra begge sider.

Nei, det er ikke helt perfekt noe sted, og flere vestlige land, deriblant USA, har mye å svare for. Men likevel er det uendelig mye bedre enn det som skjer i Russland og andre mer eller mindre totalt autoritære land, og nå er det faktisk Russland som angrep Ukraina. Her kan du fint snakke skit om norske politikere eller USA's president, det er ingen som skyter deg for å gjøre det. Ville du gjort det samme i Russland? Muligheter i livet henger også sammen med demokrati, et sosialt samfunn som fungerer noenlunde og sosial mobilitet. Svært lite av dette eksisterer for allmuen i land med autoritære ledere, kun eliten som støtter opp om lederen. 

Krig er det verste som kan skje ja, det er ikke til å stikke under en stol. Men hvorfor skulle USA/Europa la være å svare hvis Russland legger hele eller deler av vesten i ruiner med atomvåpen? De bør absolutt ikke få eksistere alene. Og det er faktisk bare frykten for massiv gjengjeldelse som gjør at Russland allerede ikke har fyrt av sitt arsenal. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...