AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 Er det noen her som har vunnet rettsak mot far/mor slik at den andre ikke får ha samvær? Jeg ønsker gjerne å høre folks erfaring om hva som skal til for å vinne en slik sak? Anonymkode: aaaf4...517
always Skrevet 26. desember 2022 #2 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det noen her som har vunnet rettsak mot far/mor slik at den andre ikke får ha samvær? Jeg ønsker gjerne å høre folks erfaring om hva som skal til for å vinne en slik sak? Anonymkode: aaaf4...517 Ingen egen erfaring. Men det skal være alvorlig grovt dersom det er snakk om ingen samvær. Typisk grov vold og / eller seksuelt misbruk.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Skrevet 26. desember 2022 Lang historie kort så er far deprimert og personlighetsforstyrret, følger ikke opp barnet på noen måte, og barnet gråter hver gang det skal til pappaen sin. Familievernkontoret sier at far må lytte til meg, men han nekter. Vil det ha noe å si i en rettssak? TS Anonymkode: aaaf4...517
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #4 Skrevet 26. desember 2022 Kan dere ikke ha samvær med tilsyn? Skal ufattelig mye til for å miste samvær. Anonymkode: 3576a...94d 1
always Skrevet 26. desember 2022 #5 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Lang historie kort så er far deprimert og personlighetsforstyrret, følger ikke opp barnet på noen måte, og barnet gråter hver gang det skal til pappaen sin. Familievernkontoret sier at far må lytte til meg, men han nekter. Vil det ha noe å si i en rettssak? TS Anonymkode: aaaf4...517 Hvordan er samværsordningen per idag? Jeg tviler på at han ikke vil få noe samvær, men samvær med tilsyn kan evt være en mulighet.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #6 Skrevet 26. desember 2022 always skrev (53 minutter siden): Hvordan er samværsordningen per idag? Jeg tviler på at han ikke vil få noe samvær, men samvær med tilsyn kan evt være en mulighet. Samvær er annenhver helg, men han velger det bort innimellom for å feste eller liknende. Vet du hvor mye som skal til for å få samvær med tilsyn? Anonymkode: aaaf4...517
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #7 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Samvær er annenhver helg, men han velger det bort innimellom for å feste eller liknende. Vet du hvor mye som skal til for å få samvær med tilsyn? Anonymkode: aaaf4...517 Samvær med beskyttet tilsyn I tillegg til samvær med støttet tilsyn, finnes det også samvær med beskyttet tilsyn. Beskyttet tilsyn kan brukes der barnet trenger overvåking under samværet, for eksempel fordi samværsforelderen har problemer med rus eller psykisk lidelse. Det kommunal barneverntjeneste som har ansvar for beskyttet tilsyn. https://ny.bufdir.no/familie/samlivsbrudd/bosted-samvar-og-tidsfordeling/samvar-med-stottet-tilsyn/ Anonymkode: 3576a...94d 1
always Skrevet 26. desember 2022 #8 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Samvær er annenhver helg, men han velger det bort innimellom for å feste eller liknende. Vet du hvor mye som skal til for å få samvær med tilsyn? Anonymkode: aaaf4...517 Jeg syns ab sin link over her gir en god forklaring. Jeg ble gravid da jeg var ung med en mann jeg kjente alt for lite. Vi bodde langt fra hverandre, (6 timer med bil) og da han plutselig ville ha samvær så gikk min advokat for en løsning med samvær med tilsyn da barnet var så lite. Her var det snakk om rus (alkohol) og psyke. Heldigvis så ga han seg (advokaten hans sluttet plutselig å høre fra han). Og han har aldri hatt samvær med barnet mitt som nå er voksent. Noe barnet mitt takker meg for i dag.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå