Olaug Olsen Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 (endret) Jeg lurer på en ting. Jeg har alltid hatt langt hår som jeg samler i en knute i nakken. Når jeg en dag blir så gammel at jeg havner på sykehjem, Må jeg ta imot disse frisørtimene da? Jeg synes ikke noe om at man tvinger alle eldre kvinner på sykehjem til å ta imot frisørtimer og neglelakk. Ønsker å skrive en klausul på denne. Når den tiden kommer at jeg blir et hjelpeløst menneske, så slipper jeg iallefall å irritere meg over at frisørene tar arvingenes penger. Kan jeg skrive dette inn som et ønske i legejournalen min? Praksisen med frisørtimer irriterer meg til en sådan grad at jeg faktisk ville vurdert å hugge av meg hodet bare for å slippe dette drittet. Frisører som tar ulik pris for menn og kvinner. Jeg skal ikke ha dem opp i mitt hår. Hjelper det å skrive at man er Sikh for eksempel? Dersom hår er en viktig del av min religion, så kan de vel ikke tvinge meg til å klippe? Endret 26. desember 2022 av Olaug Olsen rettkriving og tegnsetting 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #2 Skrevet 26. desember 2022 Det er selvsagt frivillig Anonymkode: 9ae4e...e6f 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Skrevet 26. desember 2022 Det bør du ta opp med familien. Ingen som tvinges til frisøren, man får tilbud og velger selv. Pårørende vil ofte at pasientene skal klippes oftere enn det de vil selv, og det kan være frustrerende. Hilsen ansatt på sykehjem. Anonymkode: 6ca5c...b2f 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 26. desember 2022 #4 Skrevet 26. desember 2022 Det er frivillig, vi spør beboerne om de ønsker å klippe seg.
Mezzosoprena Skrevet 26. desember 2022 #5 Skrevet 26. desember 2022 Det var da voldsomt til motstand mot frisører da... Men, frisørene til sykehjem er helt frivillig, det er et TILBUD som gis til de som bor der, slik at man slipper å reise lange veier for å klippe håret til dem som ønsker det. 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #6 Skrevet 26. desember 2022 Frisøren på sykehjemmet er privat, man kan bestille time der, eller hvor du vil. Man må også betale for dette. Frisøren på mitt sykehjem driver hårstudio og er veldig god på farging og oppsett av hår, så ofte hun har unge kunder og bruder. Anonymkode: f9747...82f
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #7 Skrevet 26. desember 2022 Frisører driver da ikke med tvang. Anonymkode: 8c009...9a3
Olaug Olsen Skrevet 26. desember 2022 Forfatter #8 Skrevet 26. desember 2022 OK takk for alle oppklarende kommentarer. Det er heldigvis lenge til uansett!
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #9 Skrevet 26. desember 2022 Aldri hørt om noen som blir tvangsklippet på sykehjem. Tenker du kan ta det helt med ro😊 Anonymkode: 1f4c6...5ea 2
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #10 Skrevet 27. desember 2022 Slapp helt av, det er 100% frivillig. De må til og med betale for klippen, da frisøren er privat og ikke en del av de ansatte på sykehjemmet. Anonymkode: f0d51...6af
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #11 Skrevet 27. desember 2022 Kommer an på om svigersøstra di er ei kanonkule Anonymkode: 3876b...641
BobbySocks Skrevet 27. desember 2022 #12 Skrevet 27. desember 2022 Du må bestille time til frisøren, ingen drar deg dit.
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #13 Skrevet 27. desember 2022 Olaug Olsen skrev (På 26.12.2022 den 18.07): Jeg lurer på en ting. Jeg har alltid hatt langt hår som jeg samler i en knute i nakken. Når jeg en dag blir så gammel at jeg havner på sykehjem, Må jeg ta imot disse frisørtimene da? Jeg synes ikke noe om at man tvinger alle eldre kvinner på sykehjem til å ta imot frisørtimer og neglelakk. Ønsker å skrive en klausul på denne. Når den tiden kommer at jeg blir et hjelpeløst menneske, så slipper jeg iallefall å irritere meg over at frisørene tar arvingenes penger. Kan jeg skrive dette inn som et ønske i legejournalen min? Praksisen med frisørtimer irriterer meg til en sådan grad at jeg faktisk ville vurdert å hugge av meg hodet bare for å slippe dette drittet. Frisører som tar ulik pris for menn og kvinner. Jeg skal ikke ha dem opp i mitt hår. Hjelper det å skrive at man er Sikh for eksempel? Dersom hår er en viktig del av min religion, så kan de vel ikke tvinge meg til å klippe? Det er frivillig å klippe håret. Anonymkode: 04976...fdd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå