Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg lurer på en ting. Jeg har alltid hatt langt hår som jeg samler i en knute i nakken. Når jeg en dag blir så gammel at jeg havner på sykehjem, Må jeg ta imot disse frisørtimene da? Jeg synes ikke noe om at man tvinger alle eldre kvinner på sykehjem til å ta imot frisørtimer og neglelakk. Ønsker å skrive en klausul på denne. Når den tiden kommer at jeg blir et hjelpeløst menneske, så slipper jeg iallefall å irritere meg over at frisørene tar arvingenes penger. Kan jeg skrive dette inn som et ønske i legejournalen min? Praksisen med frisørtimer irriterer meg til en sådan grad at jeg faktisk ville vurdert å hugge av meg hodet bare for å slippe dette drittet. Frisører som tar ulik pris for menn og kvinner. Jeg skal ikke ha dem opp i mitt hår. Hjelper det å skrive at man er Sikh for eksempel? Dersom hår er en viktig del av min religion, så kan de vel ikke tvinge meg til å klippe?

Endret av Olaug Olsen
rettkriving og tegnsetting
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er selvsagt frivillig 

Anonymkode: 9ae4e...e6f

• Liker 2
Skrevet

Det bør du ta opp med familien. Ingen som tvinges til frisøren, man får tilbud og velger selv. Pårørende vil ofte at pasientene skal klippes oftere enn det de vil selv, og det kan være frustrerende. Hilsen ansatt på sykehjem.

Anonymkode: 6ca5c...b2f

• Liker 1
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Det er frivillig, vi spør beboerne om de ønsker å klippe seg. 

Skrevet

Det var da voldsomt til motstand mot frisører da...

Men, frisørene til sykehjem er helt frivillig, det er et TILBUD som gis til de som bor der, slik at man slipper å reise lange veier for å klippe håret til dem som ønsker det.

• Liker 3
Skrevet

Frisøren på sykehjemmet er privat, man kan bestille time der, eller hvor du vil. Man må også betale for dette. Frisøren på mitt sykehjem driver hårstudio og er veldig god på farging og oppsett av hår, så ofte hun har unge kunder og bruder. 

Anonymkode: f9747...82f

Skrevet

Frisører driver da ikke med tvang.

Anonymkode: 8c009...9a3

Skrevet

OK takk for alle oppklarende kommentarer. Det er heldigvis lenge til uansett!

Skrevet

Aldri hørt om noen som blir tvangsklippet på sykehjem. Tenker du kan ta det helt med ro😊

Anonymkode: 1f4c6...5ea

• Liker 2
Skrevet

Slapp helt av, det er 100% frivillig. De må til og med betale for klippen, da frisøren er privat og ikke en del av de ansatte på sykehjemmet. 

Anonymkode: f0d51...6af

Skrevet

Kommer an på om svigersøstra di er ei kanonkule

Anonymkode: 3876b...641

Skrevet

Du må bestille time til frisøren, ingen drar deg dit.

Skrevet
Olaug Olsen skrev (På 26.12.2022 den 18.07):

Jeg lurer på en ting. Jeg har alltid hatt langt hår som jeg samler i en knute i nakken. Når jeg en dag blir så gammel at jeg havner på sykehjem, Må jeg ta imot disse frisørtimene da? Jeg synes ikke noe om at man tvinger alle eldre kvinner på sykehjem til å ta imot frisørtimer og neglelakk. Ønsker å skrive en klausul på denne. Når den tiden kommer at jeg blir et hjelpeløst menneske, så slipper jeg iallefall å irritere meg over at frisørene tar arvingenes penger. Kan jeg skrive dette inn som et ønske i legejournalen min? Praksisen med frisørtimer irriterer meg til en sådan grad at jeg faktisk ville vurdert å hugge av meg hodet bare for å slippe dette drittet. Frisører som tar ulik pris for menn og kvinner. Jeg skal ikke ha dem opp i mitt hår. Hjelper det å skrive at man er Sikh for eksempel? Dersom hår er en viktig del av min religion, så kan de vel ikke tvinge meg til å klippe?

Det er frivillig å klippe håret. 

Anonymkode: 04976...fdd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...