Gå til innhold

Spørre rett ut om han er deprimert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vil finne ut om oppførselen hans skyldes depresjon eller bare manglende interesse. Han sier han er interessert men kan forsvinne helt i perioder og bare ignorere meg. Han sier han har problemer på jobb og ikke har det bra på jobb, og at han skal prøve å ikke la det prege privatlivet hans. Jeg gidder ikke finne meg i det hvis han bare bruker det som en unnskyldning for å holde meg på gress men om han virkelig er deprimert på ekte så kan jeg forstå oppførselen hans bedre og ikke ta det så personlig. Er det frekt å spørre rett ut om han er deprimert? 

Anonymkode: 09ba1...c39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

spør: går det bra med deg?  Kanskje litt mere hyggelig

Anonymkode: 01852...a0f

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

spør: går det bra med deg?  Kanskje litt mere hyggelig

Anonymkode: 01852...a0f

Det har jeg prøvd og han svarer bare overfladisk ja som alle andre svarer på det spørsmålet.. Eller han kan si "mmpf! Jada men jobben er noe herk" også smiler stort og spør hvordan jeg har det. Børster det av seg. Jeg vil finne ut hvor mye det egentlig preger han uten å peke pekefinger med å si at han må skjerpe oppførselen sin mot meg. Vil heller vise omsorg og komme inn på han men vil ikke spørre om det er frekt? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det har jeg prøvd og han svarer bare overfladisk ja som alle andre svarer på det spørsmålet.. Eller han kan si "mmpf! Jada men jobben er noe herk" også smiler stort og spør hvordan jeg har det. Børster det av seg. Jeg vil finne ut hvor mye det egentlig preger han uten å peke pekefinger med å si at han må skjerpe oppførselen sin mot meg. Vil heller vise omsorg og komme inn på han men vil ikke spørre om det er frekt? 

Da kan du svare på det han spør om, og så kan du si: men går det EGENTLIG bra med deg? 
Mange vil ikke snakke om det fordi de tror at man ikke orker å høre andre "klage". Men om man bare ikke gir seg, så åpner de seg gjerne om de bare stoler nok på deg.

Skrevet

Se han inn i øynene og si rett ut "Jeg har lagt merke til at det ser ut som du har det litt tungt, hvordan har du det egentlig?" , ved å spørre ansikt til ansikt, så går det mer inn på en og du kan se det på uttrykket.

Anonymkode: 5fb36...104

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...