Gå til innhold

Hjelp! Dårlig laks!

Anbefalte innlegg

Hei. Når jeg tok ut laksen fra ovnen så smaker den masse tran å ikke godt, den smaker så rart at jeg nesten kaster opp. Jeg vet ikke hva det er med den, men den er rett å slett ikke spiselig! Når jeg prøver å spise av den så smaker den så rart å ekkelt at jeg nesten kaster opp, og sånn skal det ikke være. Det har aldri vært sånn før, og jeg har ikke annen mat så jeg må spise den. Men jeg skjønner ikke hvorfor, den har jo ligget i fryseren bare? Tok den opp fra fryseren igår. 

Anonymkode: c3702...d28

Lenke til kommentar
https://forum.kvinneguiden.no/topic/1643006-hjelp-d%C3%A5rlig-laks/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fet fisk som laks harskner om den ligger for lenge i fryseren. Fryseren er ikke et sted mat kan ligge til evig tid. Og jo fetere maten er, jo kortere tid kan den ligge. 

Iflg. Matprat.no kan laks være fryst i bare 3 måneder.

Hvor lenge har din laks ligget der? Kan den ha vært fryst før du kjøpte den også, så du kjøpte tint laks og dobbeltfrøs den? Det anbefales jo aldri å fryse noe to ganger.

• Liker 1
Million skrev (2 timer siden):

Fet fisk som laks harskner om den ligger for lenge i fryseren. Fryseren er ikke et sted mat kan ligge til evig tid. Og jo fetere maten er, jo kortere tid kan den ligge. 

Iflg. Matprat.no kan laks være fryst i bare 3 måneder.

Hvor lenge har din laks ligget der? Kan den ha vært fryst før du kjøpte den også, så du kjøpte tint laks og dobbeltfrøs den? Det anbefales jo aldri å fryse noe to ganger.

Jeg har hatt den i kjøleskapet flere ganger å så tint den tror jeg

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Kanskje du skal prøve å fryse den, deretter tine den i kjøleskapet en gang til, for deretter å steke den i panna? 

Anonymkode: c529e...60f

Annonse

AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Den er ødelagt hvis du har tint og frosset den i flere omganger. Spis tilbehøret.

Anonymkode: b8f2e...b44

• Liker 2
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Den er ødelagt hvis du har tint og frosset den i flere omganger. Spis tilbehøret.

Anonymkode: b8f2e...b44

Jeg holder på å svime av etter jeg har spist den og kaste opp, den smakte råttent og helt grusomt💔 aldri smakt laks som er sånn før. TS

Annonse

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Har aldri opplevd at laks er sånn her, det har aldri skjedd før💔 skjønner bare ikke hvorfor. TS

Hvorfor skjønner du ikke hvorfor? Du har jo fått svaret. Du har tint og frosset en gammel laks flere ganger. Det gir dårlig mat.

Man skal aldri fryse noe flere ganger. EN gang holder. Er det blitt tint, skal ikke matvarer tilbake i fryseren. Eneste gangen man kan fryse noe TO ganger, er hvis man først tar det ut og tiner det første gangen, steker det skikkelig og tilbereder det, og så fryser det en gang til etter at det er stekt. Da kan man til nød fryse noe opptil to ganger. Ikke flere.

• Liker 3
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Har aldri opplevd at laks er sånn her, det har aldri skjedd før💔 skjønner bare ikke hvorfor. TS

Jeg pleier aldri å la fisken ligge i fryseren lenge. Jeg kjøper den og spiser den i løpet av ei uke.

Og du skal IKKE tine et fryst vare også legge den i fryseren igjen! Skal du ikke spise det etter det har tint så må du kaste det, men IKKE legge den i fryseren på nytt.

Anonymkode: d66ee...a9c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...