Gå til innhold

Brønnøysund, fint å bo der?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har blitt tilbud jobb i Brønnøysund, men lurer veldig på hvordan det er å bo der? :) 
Hvordan er miljøet og folkene? Er det et sted man kan trives som single? Kjenner ingen der. 

Anonymkode: 9b08d...261

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, kommer litt an på hvor gammel du er. Er du ung og singel, så vet jeg ikke helt om Brønnøysund er det ultimate stedet å være. Utrolig mange som er vokst opp her flytter fra Brønnøy for å studere, etter de er ferdig på vgs. 
Ganske liten og rolig by. Men, Veldig bra miljø her! De fleste er utrolig hyggelige! :) Byen har nesten alt man trenger, men kan bli litt kjedelig i lengden...
Hvis det er drømmejobben din, go for it! Velkommen til Brønnøy skal du være! :) Husk regntøy. ;) 

Anonymkode: 8b66d...92b

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 5 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Brønnøysund er på ingen måte et optimalt sted for å være single, tvert imot. Men… Hvis man kun er ute etter mer eller mindre tilfeldig moro innimellom, så er det vel høvelig greit sånn sett, for i så fall senker man vel bare krava noe… Det kan jo skje at det dukker opp et riktig attraktivt menneske som er single og som man ikke minst får viljen sin med, om det er forhold man vil ha. Med attraktivt mener jeg ikke kun utseende, men det var nå det da…

Brønnøysund har bystatus, men jeg ser ikke på stedet som en by. Det er et større tettsted, med svært få mennesker i omlandet.

Ja, svært mange unge flytter ut for utdanning eller annet etter videregående, mens de som blir igjen gjerne er noen inngrodde sjeler som er livredde bare av tanken om å bli sammen med noen som nettopp kom dit utenfra.

De aller fleste er greie, som andre steder, men i snitt er folk der også ganske så kjedelige. Kanskje litt treige og seige, i det som i stor grad er et traust familiesamfunn, og som single er det ikke siste nytt om smitte i barnehagen det mest interessante i verden. 

Man kan jo teste ut stedet, og man må jo ikke være der for alltid og alltid og alltid…

Jeg var der en periode for over 20 år siden. Trivelig nok, og med hyggelige stunder av og til, men det var ikke stedet for meg. Det ble i alle fall ikke det. Har ikke vært innom etterpå, men slik jeg oppfatter det, er stedet fortsatt stort sett ved sitt gamle jeg.

Dette er skrevet ut fra inntrykkene mine.

Anonymkode: d23b7...3eb

AnonymBruker
Skrevet

Fin by. GRUSOM dialekt. 

Anonymkode: 463b9...0c5

AnonymBruker
Skrevet
21 hours ago, AnonymBruker said:

Fin by. GRUSOM dialekt. 

Anonymkode: 463b9...0c5

Pen er den ikke, men ganske morsom. 

Anonymkode: 5d26c...ad3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...