Gå til innhold

Hvor mye familietid klarer dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er utmattet. Og dermed blitt sur. Er på 4. dagen hos svigers, 12 personer her (2 familier + svigerforeldre). Null egentid. Våre små-barn står opp 07, svigerinnens familie sine tenåringer legger seg etter meg. Men min mann vil så svært gjerne vi skal være her hele romjula (vi bor i min hjemby 5 timer unna). Hvordan tøye egen grenser uten å bli sur og lei, utmatta og kvalm (!).

Anonymkode: c90a9...e66

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi. Men kan ikke bare du dra da? Jeg ble slik etter 10 dager med svigers. Heldigvis var det sommer slik at jeg kunne rømme ut innimellom. Men etter det snakket jeg med mannen at jeg ikke kunne ha det sånn. Vi er jo forskjellige og takler slike ting ulikt. Da ble det slik at han dro og var 5 dager før jeg og barna kom, så var vi der i 4 dager. Helt passe. Kvalitet foran kvantitet. Det som skjedde da var at han var lei av å være der så lenge, at feriene etter det så har vi alle vært der ca 4 dager. 

Anonymkode: 57f5d...bf0

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er utmattet. Og dermed blitt sur. Er på 4. dagen hos svigers, 12 personer her (2 familier + svigerforeldre). Null egentid. Våre små-barn står opp 07, svigerinnens familie sine tenåringer legger seg etter meg. Men min mann vil så svært gjerne vi skal være her hele romjula (vi bor i min hjemby 5 timer unna). Hvordan tøye egen grenser uten å bli sur og lei, utmatta og kvalm (!).

Gå deg en laaang tur. 

Anonymkode: 6f9f3...5ff

• Liker 4
Skrevet

Vi kom hjem idag etter å ha vært med svigerfamilien siden lille julaften. Det var akkurat passe. Til frokost idag kjente jeg at NÅ var det godt vi skulle hjem. Vi har samme som dere: svoger og svigerinne har små barn som er oppe og herjer fra kl 6:30, vi har ungdommer som legger seg senere enn meg. Jeg blir litt kvalt av null tid alene, så nå var det nydelig å komme hjem til egen stue. Det syntes ungdommen også, ikke sett snurten av dem siden vi kom hjem. 

Anonymkode: cdcf2...5aa

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Skjønner godt du er lei. Jeg klikker av mye familiebesøk, trenger tid å slappe av og er så lei av at høytiden skal bare inneholde stress og drit 

Anonymkode: 226e9...b83

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Oi. Men kan ikke bare du dra da? Jeg ble slik etter 10 dager med svigers. Heldigvis var det sommer slik at jeg kunne rømme ut innimellom. Men etter det snakket jeg med mannen at jeg ikke kunne ha det sånn. Vi er jo forskjellige og takler slike ting ulikt. Da ble det slik at han dro og var 5 dager før jeg og barna kom, så var vi der i 4 dager. Helt passe. Kvalitet foran kvantitet. Det som skjedde da var at han var lei av å være der så lenge, at feriene etter det så har vi alle vært der ca 4 dager. 

Anonymkode: 57f5d...bf0

Hvorfor kunne ikke barna reise med far? Skal de få mindre tid med besteforeldre fordi du har problemer med å være sosial?

Anonymkode: a25ac...533

Skrevet

Vi har det på samme måte, og det som redder vettet mitt, er at jeg får gå en tur alene hver dag! Nå har vi hund, men gjorde dette før hunden og. Vi tar oss også en kveld ute, enten besøker vi felles venner, eller spiser alene på en restaurant. (Dvs den lokale pizzasjappa, ikke store utvalget i bygda han er fra.). Ellers er det lov å ta en time out på rommet sitt. 

Anonymkode: 1c0d7...55c

• Liker 2
Skrevet

Har dere eget rom hvor du kan trekke deg tilbake? Kan du kle deg og gå deg en lang tur, alene? Neste år kan jo mann og barn dra noen dager før/etter deg, så får de som vil mer tid med familien og du slipper.

Anonymkode: 90f48...abc

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns det er en veldig unaturlig måte å være sammen på og skjønner ikke at folk orker så lenge. Alle rutiner er jo snudd på hodet. Hadde det skulle fungert sånn nogenlunde, så burde det vært endel aktivitet, men det blir jo mye "besøk"-preg over det og da hadde jeg fått litt mark etter et par dager.

• Liker 6
Skrevet

Anbefaler å gå tur! Og headset med noise cancelling så du kan slappe av litt på rommet alene. 

Anonymkode: 7fe64...673

Skrevet

Ble så lei etter 3 dager med pappa. Det er bygdedyret som bor i han som er verst. Han snakker om min bror sin kone (som er alvorlig syk) og at hun har blitt tjukk. Går på repeat. Og så hva naboene gjør. Men han holder ikke på sånn i tlf, men fy søren så mye han slarver om når jeg er der. 

Anonymkode: 26125...757

• Liker 1
Skrevet

Gå en rur da vel

Anonymkode: 36793...8d9

Skrevet

Oppdaget i dag at jeg tydeligvis klarer fire dager 😅 Sov dårlig og våknet lei av alle (inkludert egen mann og barn). Skal hjem i morgen, og jeg tror hele besøket synes vi har nådd grensen. Men hva skal man gjøre bår det er 1000 km avstand og et julebesøk koster 15.000 i flybilletter? Mye frisk luft og bite tennene sammen 

Anonymkode: 1e495...660

Skrevet

Ts her. Har gått tur en time hver dag, det hjelper godt der og da, men i det jeg kommer inn døra å hører høylytt lek og blir mest med på Monopol så må jeg fokusere hardt for å mobilisere krefter igjen. Dag 1-3 var virkelig fine, så neste år drar jeg hjem dag 4, så får han bli igjen. Håper det kan funke for alle parter. 

Skrevet

Gå en tur og trekk deg litt tilbake.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

ELSKER FAMILIE TID ❤️ Borte julaften, 1 dag har var vi bare hjemme, idag har vi hatt besøk av venner med små barn ,sikkelig koselig, i morgen skal vi til tanten min, 4 dag foreldrene mine , 29 foreldrene kommer til oss, 30 skal vi på familietreff med hele familien og på nyttår er vi hos et vennepar ,mens barna er med venner og deres familie i år, første gang, de er 8 og 14

Anonymkode: 47f31...ac2

Skrevet

Jeg blir også sliten og lei etter noen dager, men jeg syns det hjelper å finne muligheter til å snike meg unna. Mannen min syns det er slitsomt å være hos min familie. Det syns jeg også, men det er lettere å trekke seg unna der. Det verste syns jeg nesten er å ha besøk selv, som vi har i år. For da føler jeg at jeg ikke har helt lov til å være for meg selv, fordi jeg er vertinne. 

Men uansett. Jeg later som jeg legger meg tidlig, og sittet og surfer på nett og ser på serier med headsett inne på rommet hvor jeg sover sammen med barna nå fordi vi har lånt ut resten av soverommene til de besøkende. Jeg går tur. Og prøver å unngå at noen henger seg på og blir med. Det gikk ikke i dag, og jeg burde vel egentlig si at jeg trenger å gå litt alene, men klarte ikke det. I morgen må jeg definitivt på butikken. Når vi er borte på besøk, pleier mannen, barna og jeg å dra ut bare vi med jevne mellomrom. Men nå som vi har gjester, kan vi liksom ikke gjøre det da. 

Anonymkode: 6c551...a9e

Skrevet

Med min egen familie takler jeg mye, med svigers blir det annerledes😅 Skjønner deg godt

Anonymkode: 42f42...79f

• Nyttig 1
Skrevet

Vi har en regel om maks 3 netter. Gjelder begge sider av familien. 

Anonymkode: 64f4b...cbf

• Liker 1
Skrevet

Kom deg ut av huset! Topp tid for å ta opp trening i jula. Jogge, gå lang tur, fjelltur/skitur/skogstur - what ever. Bare for å komme seg unna :) Evt kan du dra hjem, med eller uten barn, og han bli? Ikke meningen at man skal gå oppå hverandre hele jula. Dra hjem og ta unna litt der. Er jo mange der til å passe småbarna, så pass på  ta deg en husmorferie alene hjemme! hadde jeg gjort :D 

Anonymkode: 7a817...aff

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...