Gå til innhold

Så mye komplikasjoner og negativitet rundt sex her på KG

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så mange der ute med dysfunksjonelle seksuelle relasjoner i den virkelige verden, som man kan få inntrykket av her på KG?

Er nesten komisk å lese igjennom dette forumet. Det er ene problemet etter det andre… jeg blir helt satt ut over hvor mange her som har en eller annen komplikasjon eller negativ følelse knyttet til seksualitet.

Noen eksempler er: Han/hun vil ikke ofte nok. Han/hun vil for mye. For store peniser, for små peniser, vil ha analsex, vil ikke ha analsex, hun bruker feil leketøy fordi det gjør meg sjalu, sjalusi, usikkerhet, lav selvtillit. Han slikker meg ikke, hun suger meg ikke etc etc etc.

Så har du klassikeren: forskjellige behov.

Dette med forskjellige «behov» er kanskje de mest komiske av alle her inne. Man skulle tro at puling var et behov på lik linje som mat, drikke og søvn. Blir bare for idiotisk.

Ofte når jeg leser på forumet her, så spør jeg meg hvorfor trådstarteren i det hele tatt gidder å ha sex, når man åpenbart ikke klarer å ha det fint og ukomplisert med det man har.

Jeg må tydeligvis jamfør forumet her, være veldig annerledes og rar.

Sex er utelukkende noe gøy, godt og fint. 100% kilde til noe positivt.

Jeg kan ha sex med partner 1 gang i året og være fornøyd. Jeg kan også ha sex hver dag og være fornøyd. Jeg trenger hverken anal eller oralsex for å være fornøyd og tilfredstillt. Men jeg kan like gjerne ha anal og oral om partner ønsker. 
Jeg legger overhode ikke noe bekreftelse eller dypere mening i sex. Jeg trenger ikke sex for å føle meg elsket og verdsatt. Sex er fullt og helt ukomplisert og jeg har ingen negative tanker/følelser knyttet til sex.

Jeg har et pragmatisk forhold til sex, noe jeg er sjeleglad for når jeg leser på forumet her og ser hvor mye konflikt og usikkerhet folk her opplever rundt sex.

Anonymkode: 40418...22b

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Okey så du respekterer ikke at andre har forskjellige grenser, preferanser og behov enn deg. Oki da vet vi det, takk for bidraget!

Anonymkode: 455cf...a2c

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Du har ikke sexlyst nok. Hadde du visst hvor sterk driften kan være, så hadde du forstått at den også medfører endel problemer.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tror det er mye de samme personene med de ekstreme problemene som lager tråd på tråd om de samme problemene sine. Så det virker som om det er mange med problemer. Ytterst sjeldent med så store og ekstrem problemer på feltet.

• Nyttig 1
Skrevet

Folk går gjerne ikke på fora som dette, om de er fornøyde med sexlivet sitt.. De går gjerne hit om de har noe å klage på. 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er det så mange der ute med dysfunksjonelle seksuelle relasjoner i den virkelige verden, som man kan få inntrykket av her på KG?

Er nesten komisk å lese igjennom dette forumet. Det er ene problemet etter det andre… jeg blir helt satt ut over hvor mange her som har en eller annen komplikasjon eller negativ følelse knyttet til seksualitet.

Noen eksempler er: Han/hun vil ikke ofte nok. Han/hun vil for mye. For store peniser, for små peniser, vil ha analsex, vil ikke ha analsex, hun bruker feil leketøy fordi det gjør meg sjalu, sjalusi, usikkerhet, lav selvtillit. Han slikker meg ikke, hun suger meg ikke etc etc etc.

Dette med forskjellige «behov» er kanskje de mest komiske av alle her inne. Man skulle tro at puling var et behov på lik linje som mat, drikke og søvn. Blir bare for idiotisk.

Ofte når jeg leser på forumet her, så spør jeg meg hvorfor trådstarteren i det hele tatt gidder å ha sex, når man åpenbart ikke klarer å ha det fint og ukomplisert med det man har.

Jeg kan ha sex med partner 1 gang i året og være fornøyd. Jeg kan også ha sex hver dag og være fornøyd. Jeg trenger hverken anal eller oralsex for å være fornøyd og tilfredstillt. Men jeg kan like gjerne ha anal og oral om partner ønsker. 
Jeg legger overhode ikke noe bekreftelse eller dypere mening i sex. Jeg trenger ikke sex for å føle meg elsket og verdsatt. Sex er fullt og helt ukomplisert og jeg har ingen negative tanker/følelser knyttet til sex.

Jeg har et pragmatisk forhold til sex, noe jeg er sjeleglad for når jeg leser på forumet her og ser hvor mye konflikt og usikkerhet folk her opplever rundt sex.

Jeg vil si du har et poeng. Det finnes ikke to personer som vil nøyaktig det samme. men er viktig at to kan bli enige og finne det som er felles

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er med problemer på dette området, men det virker på meg som at veldig mange har kommet dårlig ut med valg av partner. For det er så mange som skriver at de har ulike behov, og at han eller hun vil mye sjeldnere, ikke liker det samme osv. Tror at mange kanskje må fokusere mer på hvordan de fungerer seksuelt fra tidlig i forholdet og snakke mer om dette sammen. Hvor kompatible er vi seksuelt? Viktig spørsmål å få snakket om og finne ut av ganske tidlig i forholdet, tror jeg. Men uansett så kan også mennesker endre seg veldig mye i løpet av mange år, så man kan dessverre ikke alltid forutse at den andre plutselig får mye mindre behov eller får andre behov ifht sex. Derfor tror jeg at dette er vanskelig for mange.

Og du virker, unnskyld at jeg sier det, veldig rar, som ikke bryr deg om du har sex hver dag (som er veldig ofte) eller en gang i året (som er helt ekstremt lite), og at du ikke har noen preferanser (som at alle former for sex blir du tent av, liker og synes er helt ok), og at du ikke knytter noen følelser til sex i det hele tatt. Utfra dette så høres du nærmest helt umenneskelig ut, nesten som en slags robot. Og det høres ikke bra ut det heller, for de aller fleste mennesker er ikke sånn som deg når det gjelder sex. Heldigvis får man si. For jeg ville ikke hatt sex med en som er så likegyldig til sex, og som ikke har preferanser og som ikke legger noen følelser i det heller. 

Anonymkode: 2fa15...b53

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vi er nok mange som har vokst opp med mye bagasje knyttet til seksualitet. Mye skam.

Anonymkode: b8b84...320

• Nyttig 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man skulle tro at puling var et behov på lik linje som mat, drikke og søvn. Blir bare for idiotisk.

Ikke at jeg er uenig i at det er veeeeldig mye fjas her på KG vedrørende sex altså, men jeg vil nå vil si at "puling" i et forhold er et behov på samme måte som mat/drikke/søvn... 

Du har sikkert hørt om det å "leve på luft og kjærlighet", og sånt... :opplyser: 

Endret av AnonymBruker 42
  • Liker 1
Skrevet

Det er jo et forum. Folk kan vel spør om noe, få råd, lufte tanker osv selv om det er snakk om sex? 

Helt riktig. Det er gøy. Det er ubeskrivelig godt. Det er noe positivt. Da er det ikke rart at man klager hvis en partner for eksempel vil ha mindre sex enn deg selv. Eller plutselig ikke vil/vil sjeldnere. 

Skrevet

Man skulle tro at puling var et behov på lik linje som mat, drikke og søvn.

For mange av oss så er det det. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Og du virker, unnskyld at jeg sier det, veldig rar, som ikke bryr deg om du har sex hver dag (som er veldig ofte) eller en gang i året (som er helt ekstremt lite), og at du ikke har noen preferanser (som at alle former for sex blir du tent av, liker og synes er helt ok), og at du ikke knytter noen følelser til sex i det hele tatt. Utfra dette så høres du nærmest helt umenneskelig ut, nesten som en slags robot. Og det høres ikke bra ut det heller, for de aller fleste mennesker er ikke sånn som deg når det gjelder sex. Heldigvis får man si. For jeg ville ikke hatt sex med en som er så likegyldig til sex, og som ikke har preferanser og som ikke legger noen følelser i det heller. 

Anonymkode: 2fa15...b53

Rar er jeg nok absolutt😂

Jeg vokste opp med en familie der ingen ting var tabu å snakke om. Vi snakket like naturlig om sex, som om lekser eller fotball. Dette har nok preget meg på den måten at sex ikke er opphøyd til noe veldig spesielt for min del. Sex er ikke forbeholdt den store kjærligheten osv. Sex er en like naturlig ting som å jogge til bussen. Jeg ble seksuelt aktiv da jeg var 15 år, og det aller meste innen den seksuelle sfære er prøvd ut igjennom årene. Jeg og partneren min har vært igjennom vår periode med utforskning og et mer «utsvevende» sexliv. Been there, done that.

Jeg er absolutt ikke en «robot». Jeg er et utpreget følelsesmenneske. Når jeg blir forelsket, så blir jeg hodestups. Når jeg blir lei meg, så ramler jeg ned den dypeste dal.  Jeg virkelig elsker min kjære over alt på jord, kanskje bare slått av kjærligheten til mine barn. Det er ingen ting i veien med min tilknytning til min kjære, men sex er ikke en del av den. Det går langt dypere en som så.

De som baserer kjærlighetslivet sitt på sex, tilknytning til partner på sex, bekreftelse av følelser på sex. De mener jeg har et forenklet og følelsfattig liv. For meg fremstår det svært overflatisk og ikke minst utrolig sårbart og ilegge sex så mye ansvar.
I praksis betyr det at forholdet er over den dagen det skjer noe i samlivet som påvirker seksuell funksjon eller lignende. Jeg er sjeleglad for at vårt forhold baserer seg på og er fundamentert på andre ting en hvor ofte vi har sex😅

Angående hyppighet på sex, så stemmer det at jeg er like happy med 1-2 ganger i året, som hver dag. Det har nok med å gjøre at sex ikke har en stor og viktig plass i livet. Sex er gøy, fint og godt. Hverken mer eller mindre. Sex har ingen annen større funksjon en som så. 

Tror du misforstår angående preferanser. Jeg har mange preferanser. Men de er ikke avgjørende på noen måte. Jeg har helt klart ting jeg setter ekstra pris på. Ting som tenner meg ekstra.

Allikevel koster det meg ikke en kalori å ha sex utover mine preferanser. Jeg er heller ikke avhengig av at mine preferanser følges for å ha det bra….Det er bare sex. Det er enkelt, det er ukomplisert 😊

Skrevet
Warrior skrev (27 minutter siden):

For mange av oss så er det det. 

Nei det er det ikke.

Uten mat, drikke og søvn så dør du innen kort tid. Du blir ikke syk eller dør om du går resten av livet uten sex.

Syntes du det er trist, kjipt, vanskelig og leit? Sikkert. Dør du? Nei.

Skrevet
Warrior skrev (31 minutter siden):

Da er det ikke rart at man klager hvis en partner for eksempel vil ha mindre sex enn deg selv. Eller plutselig ikke vil/vil sjeldnere. 

Jeg syntes det er litt rart. For meg er det å legge alt for mye mening og ansvar kun på sex.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Nei det er det ikke.

Uten mat, drikke og søvn så dør du innen kort tid. Du blir ikke syk eller dør om du går resten av livet uten sex.

Nei man dør ikke, men jeg hadde likevel ikke klart å stoppe med sex og da blir det like viktig som mat, drikke og søvn. Noen er bare litt for glad i sex og det er jo naturlig når det er noe som er så godt. Kunne ikke vært i kjæresteforhold uten sex heller. Derfor er det viktig å finne noen med omtrent like høy sexlyst og for de med lav sexlyst prøver å finne noen med omtrent like lav sexlyst. Men det er jo ikke alltid så enkelt og da kan det bli til at det blir krangler, uenigheter og negativitet, og da er det jo naturlig for noen å kanskje be om råd på et forum eller hos andre. Så kanskje det kan løses så man slipper å slå opp.

Endret av Warrior
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det er jo ikke sånn at trådene her ikke er en representativt beskrivelse tingenes tilstand i det ganske hjem. Alikevell så tror jo du får et bred og godt innblikk i hva det er som rører seg rundt om i Norge.

For det første så er jo ikke dette stedet f.eks du/TS hadde kommet å startet en tråd for å fortelle at du har et så ambivalent forhold til sex at "du er fornøyd uansett om du har sex 1 gang i året, eller hver dag". Folk kommer jo ikke hit for å fortelle om det "nornale", bruker jo gjerne stedet for å få råd og hjelp fra et bredt utvalgt lesere. Men det er da langt fra alt som er negativt, det er også en rekke enkel spørsmål rundt preferanser, tips til både det ene og andre, det er deling av fantasier her, og det diskuteres stilling, utseende, bekledningen, osv.

Jeg for min del er vel en av de di sikter til som har skrevet noen poster om problemer jeg har med sex. Men jeg må si som deg at jeg mener at sex skal være uproblematisk og nytelse. Nå har det seg sånn så er jeg i en situasjon at det er noe vanskelig, og da ønsker jeg å jobbe aktivt for å prøve å komme tilbake til et bedre sted. Søkt råd her for å høre fra andre som har vært i lignende situasjon.

Et spørs til seg som er så fornøyd med dagens situasjon. Er din respektive partner like fornøyd som deg med tingenes tilstand?

😀

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Nei det er det ikke.

Det er bevisst at de som lever uten sex, nærhet og forhold dør tidligere, er mere disponert for å bli deprimert samt få alvorlig sykdom, så det du sier er ikke sant i følge forskning. 

Anonymkode: 3cce6...022

• Liker 2
Skrevet
SlemUlv skrev (16 timer siden):

Folk går gjerne ikke på fora som dette, om de er fornøyde med sexlivet sitt.. De går gjerne hit om de har noe å klage på. 

Er nok mye sant i det ja.

Da jeg først kom inn her, var jeg frustrert og ikke fornøyd med sexlivet.
Så har det endret seg usvhengig av forumet her, og jeg har blitt mindre frustrert.

så skriver men jo liksom ikke det at slt er bedre.. For da blir du angrepet med det som ble skrevet fo lenge siden.
Spørsmål om hvordan du kan si du er mer fornøyd når du har vært frustrert osv..

Kanskje vi kan krydre forumet også med positive opplevelser og historier?
Har forsøkt det en gang, og ble møtt med, «hva spør du egentlig om», «hvorfor skriver du dette her», «dette kan du finne et annet sted å skrive om» osv.

Da blir det jo slik at flertallet av postene her inne dreier seg om ting som ikke fungerer, eller som man vil ha endringer på. Det gjenspeiler ikke nødvendigvis hele samfunnet. Det er nok mange flere positive historier der ute.

• Nyttig 1
Skrevet
Geojak skrev (1 minutt siden):

Kanskje vi kan krydre forumet også med positive opplevelser og historier?
Har forsøkt det en gang, og ble møtt med, «hva spør du egentlig om», «hvorfor skriver du dette her», «dette kan du finne et annet sted å skrive om» osv.

Jeg har også lagt merke til dette. 

Det er utrolig kjipt, at om man kommer med positive ting, så blir man liksom også rakket ned på. 
Er janteloven som er sterk her inne, går jeg ut fra :) 

• Liker 2
Skrevet

Kvinneguiden er selvfølgelig stappfull av pripne gamle peppermøer...  

:danser: 

Anonymkode: 85f8f...e44

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...