Liamm Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 (endret) Heisann! Katten min spiste opp halvparten av hvitløks dressingen fra pizzabakeren, er dette farlig? Har lagt til bildet hva hvitløksdressingen innholder, jeg ringte til dyrlegen og han sa jeg måte kjøpe sånn flytende kull til henne fra apoteket, men apoteket er stengt. Hva skal jeg gjøre. Har noen av dere opppelvd noe lignende og hva skjedde? Fikk ikke lagt til bildet, men bare søk opp hvitløks dressing fra pizzabakeren, (den hvite) Endret 26. desember 2022 av Liamm
MayorSantos Skrevet 26. desember 2022 #2 Skrevet 26. desember 2022 Liamm skrev (Akkurat nå): Heisann! Katten min spiste opp halvparten av hvitløks dressingen fra pizzabakeren, er dette farlig? Har lagt til bildet hva hvitløksdressingen innholder, jeg ringte til dyrlegen og han sa jeg måte kjøpe sånn flytende kull til henne fra apoteket, men apoteket er stengt. Hva skal jeg gjøre. Har noen av dere opppelvd noe lignende og hva skjedde? Apoteket er døgnåpent 365 dager i året 2
Liamm Skrevet 26. desember 2022 Forfatter #3 Skrevet 26. desember 2022 MayorSantos skrev (2 minutter siden): Apoteket er døgnåpent 365 dager i året Ikke her jeg bor.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #4 Skrevet 26. desember 2022 MayorSantos skrev (4 minutter siden): Apoteket er døgnåpent 365 dager i året Og hvor er det? Anonymkode: 84543...58d
Rumle Skrevet 26. desember 2022 #5 Skrevet 26. desember 2022 Liamm skrev (5 minutter siden): Heisann! Katten min spiste opp halvparten av hvitløks dressingen fra pizzabakeren, er dette farlig? Har lagt til bildet hva hvitløksdressingen innholder, jeg ringte til dyrlegen og han sa jeg måte kjøpe sånn flytende kull til henne fra apoteket, men apoteket er stengt. Hva skal jeg gjøre. Har noen av dere opppelvd noe lignende og hva skjedde? Fikk ikke lagt til bildet, men bare søk opp hvitløks dressing fra pizzabakeren, (den hvite) Ring tilbake til dyrlegen og spør om hva du skal gjøre, regner med at de har flytende kull og kan behandle katten på klinikken? Lykke til ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #6 Skrevet 26. desember 2022 Det går nok bra. Får nok bare en sinnsyk diarre. Anonymkode: 9091d...668
MayorSantos Skrevet 26. desember 2022 #7 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og hvor er det? Anonymkode: 84543...58d Apoteket på Jernbanetorget
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #8 Skrevet 26. desember 2022 MayorSantos skrev (1 minutt siden): Apoteket på Jernbanetorget For alle bor jo i oslo 🤪 Anonymkode: 5bb21...6a4 10
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #9 Skrevet 26. desember 2022 huff ring dyrlegen igjen. Løk og hvitløk kan gi forgiftninger både hos hund og katt, men spesielt katter er sensitive. Symptomer oppstår 1-5 dager etter inntak. Symptomer kan være at dyret er slapp, oppkast, diaré, sikling eller pesing. Løkforgiftning kan ødelegge blodcellene og i alvorlige tilfeller kan blodoverføring være nødvendig. Anonymkode: 9e183...d56 1 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #10 Skrevet 26. desember 2022 Det går nok bra, katter tåler mye rart. Katten får muligens løs mage eller kaster opp. Anonymkode: 0075a...d9e 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #11 Skrevet 26. desember 2022 bemerk kan Men hvor mye hvitløk er det i hvitløksdressing egentlig? Kom på en ting ring Giftsentralen de er flinke til å regne ut og var til god hjelp her engang når hunden spiste sjokolade Anonymkode: 9e183...d56 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #12 Skrevet 26. desember 2022 Av alle ting katten min har klart og rappe til seg tror jeg ikke jeg hadde tenkt over dette engang. Hva er det med hvitløksdressing som skulle være så farlig? De kaster jo gjerne opp det de ikke skal ha. Håper ikke katten din blir syk da. Anonymkode: fbfea...d46
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #13 Skrevet 26. desember 2022 Katter kommer seg oppi alt mulig, du har dårlig samvittighet, men katter får til alt mulig så prøv å fokusere på hva du kan gjøre nå. Ring veterinæren igjen, forklar at du ikke får tak i kull som de har sagt, og spør hva du skal gjøre. Løk og hvitløk ødelegger røde blodceller hos katter. Dette trenger ikke å være direkte dødelig om det bare er litt, men det kan være farlig og dødelig, alt etter mengde. Anonymkode: 7caf0...d79 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #14 Skrevet 26. desember 2022 MayorSantos skrev (23 minutter siden): Apoteket er døgnåpent 365 dager i året Jeg bor midt i Oslo sentrum og apotekene er IKKE døgnåpne året rundt Anonymkode: 3ecb4...0c8 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #15 Skrevet 26. desember 2022 Jeg oppfordrer alle til å blokkere brukeren som troller i tråden her, sånn at de ikke får den oppmerksomheten de ønsker andre steder heller. Da blir de blokkert over hele forumet! Enkelt og greit. TS, hvis det ikke finnes noen åpne apotek der du bor, ringer du dyrlegen på nytt og forklarer. Kan det hende dyrlegen vet av det åpent apotek som du ikke vet av? Dyrleger har også sånt stående på klinikken. Jeg anbefaler på det sterkeste at du kontakter dyrlegen på nytt og forklarer. Mange er tydeligvis ikke klar over det i tråden her, men hvitløk er en av de farligste tingene katter kan få i seg. Hvitløk, løk, rosiner/druer og kakao er ting hverken katter eller hunder noen sinne skal få i seg. Selvsagt så er det stor sannsynlighet for at det går bra om dyret bare har fått i seg knøttsmå mengder, men det er vanskelig å vite hvor mye de tåler (det er ofte individuelt) og hvor mye de fikk i seg, samt hvor mye av en ingrediens (som hvitløk) som er i et produkt. Dette er det best å la en dyrlege vurdere, så slipper du å ha noe på samvittigheten, TS. Anonymkode: 03991...85c 3 2
MayorSantos Skrevet 26. desember 2022 #16 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg bor midt i Oslo sentrum og apotekene er IKKE døgnåpne året rundt Da bor du IKKE på Jernbanetorget der apoteket ved siden av Narvesen er åpent 24/7 1
Motelvibes Skrevet 26. desember 2022 #17 Skrevet 26. desember 2022 Uff. Håper virkelig at det går bra med katten… Skummelt å la mat ligge igjen, gjør det til en vane å rydde opp maten med katt i hus, det er så raskt gjort. 1
Troyamin Skrevet 26. desember 2022 #18 Skrevet 26. desember 2022 Det er svært lite hvitløk i den dressingen. Mest sannsynlig er det kun litt hvitløkspulver. Se an formen på pus og pass på at den drikker som normalt, så går det nok helt fint.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #19 Skrevet 26. desember 2022 Spør på f.b om noen har kull liggende. Jeg har fra sist gag hunden trengte det. Sikkert noen som har. Anonymkode: 2bc9c...753 1
Christina82 Skrevet 26. desember 2022 #20 Skrevet 26. desember 2022 Ryddet for brukerdebatt og avsporinger. Christina82, mod
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå