AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 Jeg er selv kristen og veldig troende. Men jeg nevner det aldri til venner eller bekjente. Vet egentlig ikke hvorfor jeg ikke nevner det. Tror ikke jeg syntes det er noe særlig flaut egentlig. Kanskje litt redd for reaksjonene? Hva med dere? Anonymkode: 43694...9c7 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #2 Skrevet 26. desember 2022 Ja ikke noe problem. Jeg har et hav av venner og bekjente og vi har mange ulik livssyn eller trosretning - har kun blitt møtt med og møtes andre med respekt for deres tro/syn. Så alle mine vet at jeg er troende. Anonymkode: 2a9f2...a65 2
MyMichelle Skrevet 28. desember 2022 #3 Skrevet 28. desember 2022 Jeg har noen kristne venninner. De holder det ikke hemmelig. Jeg ser heller ingen grunn til at de skulle gjøre det. 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #4 Skrevet 28. desember 2022 Jeg er kristen agnostiker. Det legger jeg ikke skjul på. Anonymkode: a2a80...b3c
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #5 Skrevet 28. desember 2022 Ja, selvsagt. Man skal jo bekjenne det med sin munn, i følge bibelen ☺️ Jeg sier det ikke med en gang feks i ny jobb, men er ikke flau over det og de fleste skjønner det etterhvert. Feks en gang gikk vi forbi en kirke og en kollega tullet med «nei, vi skal ikke bare bli kristen da?» sånn spydig og lo av det. Da svarer jeg «det er jeg allerede». For ett par år siden flyttet det ett par inn i nabohuset. Første gang jeg snakket med kona skjønte jeg at de var kristne. Mye pga felles tro har vi blitt veldig gode venner. Synes det var veldig flott at de sa det sånn med en gang. Selv sier jeg det mer i en naturlig setting når jeg møter nye, så sjeldent med en gang. Anonymkode: 7732d...625 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #6 Skrevet 28. desember 2022 Jeg synst det kan være litt vanskelig noen ganger. Jeg tror det er fordi jeg har møtt en fordommer mot kristne (her i Norge). De mener bestemt at kristne ikke tror på evolusjonen. Eller at jorda er 8000 år gammel eller at kristne leser Bibelen bokstavelig 😅 Anonymkode: 0f62d...466 3 1
Daria Skrevet 28. desember 2022 #7 Skrevet 28. desember 2022 Det er ikke noe jeg legger skjul på og jeg kan fint fortelle om det, men det er heller ikke noe jeg flagger som en stor og viktig del av identiteten min i sosiale medier eller når jeg møter nye mennesker. Ikke fordi jeg skammer meg, men fordi tro for meg er dypt personlig og en privatsak jeg ikke trenger å høre andres meninger om. 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #8 Skrevet 28. desember 2022 Ja, hvorfor skulle jeg ikke det? Anonymkode: 04370...926 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #9 Skrevet 30. desember 2022 Full åpenhet. Coverbilde på Facebook og blir lett tagget i tråder om tro i ulike grupper. Jeg gjør ikke så mye ut av det til vanlig og har venner i alle leire, men folk vet jeg er konservativ kristen. Anonymkode: 6b63a...c49 2
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #10 Skrevet 30. desember 2022 Ja det gjør jeg. Anonymkode: 7c348...2fc 1
EEØm Skrevet 31. desember 2022 #11 Skrevet 31. desember 2022 Ja, det pleier å komme frem etterhvert. 1
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #12 Skrevet 31. desember 2022 Min svigermor er veldig veldig kristen og de får ikke være sammen med barna mine alene i frykt for at hun skal drive med misjoneringen sin, det virker som hun ikke klarer å la være. Vi feirer heller ingen helligdager med svigermor pga hennes ekstreme tro. Så pga denne troen så sitter hun stort sett alene uten familien og barnebarn. Håper det er verdt det ensomt er det ihvertfall. Anonymkode: 015ba...6fc 2
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2022 #13 Skrevet 31. desember 2022 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Min svigermor er veldig veldig kristen og de får ikke være sammen med barna mine alene i frykt for at hun skal drive med misjoneringen sin, det virker som hun ikke klarer å la være. Vi feirer heller ingen helligdager med svigermor pga hennes ekstreme tro. Så pga denne troen så sitter hun stort sett alene uten familien og barnebarn. Håper det er verdt det ensomt er det ihvertfall. Anonymkode: 015ba...6fc Hva er så farlig med hennes misjonering da? Barna tar jo uansett et valg selv når de blir større. Anonymkode: 7732d...625 5
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #14 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva er så farlig med hennes misjonering da? Barna tar jo uansett et valg selv når de blir større. Anonymkode: 7732d...625 Ateistnee er redde for at de skal velge noe annet enn det de mener Anonymkode: 04370...926 3
AnonymBruker Skrevet 1. januar 2023 #15 Skrevet 1. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 10.54): Min svigermor er veldig veldig kristen og de får ikke være sammen med barna mine alene i frykt for at hun skal drive med misjoneringen sin, det virker som hun ikke klarer å la være. Vi feirer heller ingen helligdager med svigermor pga hennes ekstreme tro. Så pga denne troen så sitter hun stort sett alene uten familien og barnebarn. Håper det er verdt det ensomt er det ihvertfall. Anonymkode: 015ba...6fc Uff, det er jo bare slemt. Ikke får hun være alene med barna og ikke får hun feire jul med dere? Hvorfor så redd for å vise barna at mennesker har ulike livssyn? Anonymkode: 0f62d...466 5 1
Dibona Skrevet 2. januar 2023 #16 Skrevet 2. januar 2023 All pris tilkommer Gud, verdenes Herre, menneskehetens Gud, menneskehetens Konge! Majoriteten av menneskeheten siden tidenes tid har priset og tilbedt Gud. Seff er det ikke vanskelig for meg å si at jeg er troende, jeg er fra og bor i et land hvor Gud prises fra morgen til kveld av mine brødre og søstre. Flytta permanent fra Norge for litt over 1 uke siden lol Uanset… om en baby boy spør noe så dumt som om jeg tror på Gud så vil jeg svare lett med at jeg tror på Gud, og uendelig mer en det. Hvorfor skal du ikke tørre å si at du tror på Gud? Har du en gunner rettet mot hodet ditt? Er du redd en ateist baby boy? Hele Norge er en løgn. Og jeg sier til hele Norge; Gud eksisterer. Jeg tror ikke på dette. Jeg vet det. Ateisme og materialisme er løgn. Gud er Sannheten. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #17 Skrevet 2. januar 2023 Dibona skrev (2 timer siden): All pris tilkommer Gud, verdenes Herre, menneskehetens Gud, menneskehetens Konge! Majoriteten av menneskeheten siden tidenes tid har priset og tilbedt Gud. Seff er det ikke vanskelig for meg å si at jeg er troende, jeg er fra og bor i et land hvor Gud prises fra morgen til kveld av mine brødre og søstre. Flytta permanent fra Norge for litt over 1 uke siden lol Uanset… om en baby boy spør noe så dumt som om jeg tror på Gud så vil jeg svare lett med at jeg tror på Gud, og uendelig mer en det. Hvorfor skal du ikke tørre å si at du tror på Gud? Har du en gunner rettet mot hodet ditt? Er du redd en ateist baby boy? Hele Norge er en løgn. Og jeg sier til hele Norge; Gud eksisterer. Jeg tror ikke på dette. Jeg vet det. Ateisme og materialisme er løgn. Gud er Sannheten. Oi, kult! Hvor har du flyttet, Dibona? Anonymkode: 0f62d...466
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #18 Skrevet 2. januar 2023 Forteller det sjelden fordi det ofte er en eller annen idiot som begynner å kreve forklaring på hvorfor jeg tror, om jeg er dum osv. Totalt blottet for folkeskikk. Anonymkode: 56423...984
always Skrevet 2. januar 2023 #19 Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 31.12.2022 den 11.43): Hva er så farlig med hennes misjonering da? Barna tar jo uansett et valg selv når de blir større. Anonymkode: 7732d...625 Det kan være veldig forvirrende for et barn med en bestemor som er tilhenger av ekstrem hjernevask av barn. Vi vurderte å melde overgang til en kristen privatskole for et av våre barn pga mobbing, men rektor på denne skolen var tydelig på at det ikke var sunt for et barn å ha en lære om tro på skolen, mens en annen lære hjemme. Og det holder jeg med han i. Vi valgte derfor til slutt en offentlig skole som var litt lengre unna. Denne bestemoren kan fint være sammen med sine barnebarn bare hun kan holde den ekstreme troen for seg selv, noe hun tydeligvis ikke klarer. Da har bestemoren valgt hva som er viktigst for henne. Troen går tydeligvis foran egen kontakt med barnebarn.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #20 Skrevet 4. januar 2023 Ja! Jesus kommanderer oss til å gjøre det og ikke skamme oss! Anonymkode: 0b4ee...9a2 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå