Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått en positiv graviditetstest i dag, og jeg er helt i sjokk.. jeg skjonner ikke hvordan det kan ha seg, men undere skjer.. greia er at jeg har en på 2,5 år, og en på straks 1 år. Disse var planlagt.. Vi har snakket om å få nr tre, men vi skulle se på det over sommeren. Grunnen til dette er studietid for far i huset. Han er ferdig om tidligst ett år fra nå.

jeg føler på én måte at siden vi har blitt gravide helt «ut av det blå», så er det på en måte meningen… samtidig som jeg føler på frykten for at jeg vil bli sittende med tre barn alene, uten familie og venner til å hjelpe meg… eldstemann går ikke i bhg enda, men tenker å søke begge to inn til høsten igjen.. er det noen som har vært i en sånn situasjon og har noen tanker å dele?

jeg føler akkurat nå litt panikk, så jeg er pr.d.d mer redd for å sitte med tre barn og ha følelsen av at «dette kommer ikke til å gå, hvorfor gjorde jeg dette?» - enn jeg er for at jeg skal angre på en eventuell abort. Jeg har aldri vært i en slik situasjon før, ig jeg har utrolig dårlig samvittighet for det eventuelle barnet for at abort er noe som blir vurdert.. 

Mannen min mener at dette er helt og holdent mitt valg, og han støtter meg uansett hva valget skulle være. Han er mer sikker enn meg på at dette vil gå bra hvis jeg vil gå frem med det.

Anonymkode: 0206c...73e

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det er flere som angrer på de barna de ikke fikk, enn dem de fikk. Vil du uansett ha et barn til, så kjør på. Lykke til! Og gratulerer!

Endret av Pysa
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Hvis du er gravid nå så er det vel minst ett år til barnefar får pappaperm uansett, og det er vel ikke det første året som koster mest.

Anonymkode: 205b9...ff9

Skrevet

Du skriver på den ene siden at du frykter å bli alene med tre barn og så skriver du at mannen din støtter deg og sier at det vil gå bra. Hvis han er innstilt på dette og er et oppegående menneske, så kommer han vel ikke til å la deg være alene med tre barn? Eller er han en sånn sorgløs type som sier at ting ordner seg og så får det være opp til andre å ta støyten?

• Liker 1
Skrevet
Nymerïa skrev (30 minutter siden):

Du skriver på den ene siden at du frykter å bli alene med tre barn og så skriver du at mannen din støtter deg og sier at det vil gå bra. Hvis han er innstilt på dette og er et oppegående menneske, så kommer han vel ikke til å la deg være alene med tre barn? Eller er han en sånn sorgløs type som sier at ting ordner seg og så får det være opp til andre å ta støyten?

Mener ikke å sitte igjen alene, men han driver i en eksamensperiode fra sommeren av , så jeg kommer til å være mye alene. Han har 9 eksamener fra sommeren neste år. 
han er absolutt en stø mann som står i de livssituasjonene han har fått «tildelt» eller stelt i stand:) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Hvis du er gravid nå så er det vel minst ett år til barnefar får pappaperm uansett, og det er vel ikke det første året som koster mest.

Anonymkode: 205b9...ff9

Er ikke pappaperm som er greia. Er mer at vi har to små fra før, og evt en nyfødt i en eksamensperiode som er krevende

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Mener ikke å sitte igjen alene, men han driver i en eksamensperiode fra sommeren av , så jeg kommer til å være mye alene. Han har 9 eksamener fra sommeren neste år. 
han er absolutt en stø mann som står i de livssituasjonene han har fått «tildelt» eller stelt i stand:) 

Men dette er jo noe dere må løse i fellesskap. Du kan få fødselsdepresjon eller skader som gjør at han må ta mye ansvar. Eller dere kan få et kolikkbarn som gjør at du bare klarer å ta deg av babyen og ikke de andre to. Har han tenkt gjennom dette når han sier at det kommer til å gå bra? Du skriver HI som om du står alene om ansvaret for barna.

Skrevet

Siden dere likevel skulle får en tredje, bare ikke helt enda, så vil jeg ikke råde til abort.

Ja, det kan bli tøft i en periode, men det går over. Det kan være like tøft å stå i en abort, bare fordi graviditeten kom 8 måneder for tidlig. Og det må du leve med resten av livet.

Mannen kan kutte strengen når denne blir født 😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er jo bare et halvt år til dere ville prøve... fordelen med 3 så tette er jo også at sistemann er gratis i barnehage de.første årene....

• Liker 1
Skrevet

Han kan jo utsette noen av eksamenene da? Om dere uansett ville ha nr 3, og antageligvis har hatt samleie uten beskyttelse, så er det vel ikke helt ikke-planlagt heller? Det høres ut som du er gift, har en mann som er veldig støttende, så alene blir du jo ikke. I verste fall måtte han utsatt et par eksamener eller utsatt utdannelsen litt? Men antageligvis vil det jo gå helt fint. Du sier også at de andre skal i bhg. Skjønner det må være er sjokk og mye å ta innover seg når det skjer plutselig. Jeg er ikke en person som er i mot abort, men det høres ut som du vet inni deg at dette er noe du vil angre på når det handler om mannens eksamen. Sikker på det ikke er noe annet du er redd for her?

Anonymkode: 3a2de...dc2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Han kan jo utsette noen av eksamenene da? Om dere uansett ville ha nr 3, og antageligvis har hatt samleie uten beskyttelse, så er det vel ikke helt ikke-planlagt heller? Det høres ut som du er gift, har en mann som er veldig støttende, så alene blir du jo ikke. I verste fall måtte han utsatt et par eksamener eller utsatt utdannelsen litt? Men antageligvis vil det jo gå helt fint. Du sier også at de andre skal i bhg. Skjønner det må være er sjokk og mye å ta innover seg når det skjer plutselig. Jeg er ikke en person som er i mot abort, men det høres ut som du vet inni deg at dette er noe du vil angre på når det handler om mannens eksamen. Sikker på det ikke er noe annet du er redd for her?

Jeg er kanskje redd jeg ikke kommer til å strekke til. Enkelte dager nå er helt forferdelige..men igjen så har jeg to barn på meg hele tiden(utenom på natten, da er det kun 1).. blir kanskje annerledes når de starter i bhg..:)

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg er kanskje redd jeg ikke kommer til å strekke til. Enkelte dager nå er helt forferdelige..men igjen så har jeg to barn på meg hele tiden(utenom på natten, da er det kun 1).. blir kanskje annerledes når de starter i bhg..:)

Ja, det er jo noe annet. Frykten for å ikke kunne være en god nok mor kan ta overhånd noen ganger. Akkurat nå er du i sjokk som du sa, du har to små, og en mann som studerer. Dette er en tung tid, men som er under kontinuerlig endring. Du har litt tid på deg til å ta valget. Men livet etter abort er ikke «out of sight out of mind». Det kan være tøft det også - bare på en annen måte. Ta deg litt tid til å la det synke inn, skriv pros & cons. Ikke ta valget når du er i sjokk, sliten og ungene gjør deg gal❤️ 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...