Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det varsles at matvareprisene vil øke ytterligere i 2023, særlig etter 1. februar. 

Vil det da lønne seg å gjøre noen storinnkjøp med 2022 priser og de juletilbudene som finnes i butikk nå? Eller tenker dere at det uansett vil være mest økonomisk smart å kjøpe enkeltvarer når disse settes ned ila året (typ. egg på 10-kronersmarked, cræzy days, trippeltrumpf osv.) 

Er forøvrig student med svært lite å rutte med, så de små beløpene har faktisk en del å si

Anonymkode: 2de0d...438

• Liker 2
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kjøpte inn en del ekstra før sist prisoppgang, og sparte mye på det. Kjøper ting jeg alltid bruker, og som gjerne tåler å stå en stund. Hermetikk, krydder, tacoshell, mel, sukker, fryser kjøtt osv. Lager gjerne noen ekstra middager i store porsjoner og fryser. 

Bruker i tillegg tilbud gjennom året. I snitt bruker jeg og mannen 3500-4500 i mnd på å kjøpe inn slik. Vi spiser ikke kjøtt daglig, men 2-3 dager i uka. Havregryn til frokost eller lunsj (hjemmekontor). Bruker opp maten, spiser oss jevnlig ut av frysen før vi kjøper inn nye basevarer. 

Så ja, jeg ville anbefalt å kjøpe inn litt ekstra, men kun det du faktisk bruker jevnlig, og passer på å bruke det før det blir dårlig. Ellers er poenget borte :)

Anonymkode: 3f5d3...582

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har kjøpt litt ekstra mel, noen julepølser og ekstra ribbe. I tillegg vurderer jeg å kjøpe en hel kalkun til 50 kr kg og partere/renskjære og koke kraft på bein.  Det er ganske mye kjøtt på en kalkun og det kan prepareres og fryses ned i små porsjoner til mange gode middager utover året. Jeg har kjøpt noen kålrøtter til 4,90 kr kg. Det er billig og veldig godt i både mos og lapskaus. De holder minst et par måneder på et kjølig rom.

Jeg vil også kjøpe inn noen poser med 400g revet ost til ca 30 kr stk, for det er alltid noe som går.  Så kjøper jeg et salt lammelår hvis jeg finner et godt tilbud.  Ingen direkte storinnkjøp, men slikt som lønner seg og kjekt å ha.

Skrevet

Jeg tenker å kjøpe inn litt jevnt og trutt i januar slik at jeg er klar for selge dyrere (men billigere enn i butikk) på Finn når prisene øker.

Anonymkode: 958c8...34e

Skrevet

Nei dette høres lite lønnsomt ut for meg...  For med mer mat i hus så spiser jeg mer og blir tjukkere!

Anonymkode: 76b58...497

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

For ca 1 år siden kjøpte jeg inn 50kg storfe kjøtt og ca 20kg smør til en pris som var ca 10-20% av det den er nå. Dette har gjort middager og brødmat omtrent gratis da det er så mye næring og fett er det mest kaloririke man kan spise.

Anonymkode: dd626...efe

• Liker 1
Skrevet

Det er generelt lurt å kjøpe inn til å dekke forbruk før prisøkninger, ja.

Skrevet

Vurderer å kjøpe inn mengder med mel, toalett- og kjøkkenpapir, vaskemidler, brus, hermetikk, fysevarer og generelt ting som holder seg, eller er det ikke de type varer som stiger i pris?

Anonymkode: 649b6...7c2

Skrevet
6 hours ago, Spiff84 said:

Det er generelt lurt å kjøpe inn til å dekke forbruk før prisøkninger, ja.

Ja, men bare mat med lang utløpsdato og at man faktisk spiser av lageret slik at ingenting ender opp med å måtte kastes.

Anonymkode: 6d41f...5cc

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, men bare mat med lang utløpsdato og at man faktisk spiser av lageret slik at ingenting ender opp med å måtte kastes.

Anonymkode: 6d41f...5cc

Som det sto i innlegget mitt, bare med færre ord ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...