AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 Er det overnattinger? Får ny partner tilbud om å være med? Anonymkode: c4401...40a
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #2 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det overnattinger? Får ny partner tilbud om å være med? Anonymkode: c4401...40a Nei, det gjør vi ikke. Vi feirer jul med partner og eventuell familie. Barnet har annenhver jul og nyttår hos hver forelder. Anonymkode: b34c5...1ba 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det overnattinger? Får ny partner tilbud om å være med? Anonymkode: c4401...40a Mine foreldre feirer jul med meg og mine barn hvert år. Akkurat 30 år siden de skilte seg. Det er ikke overnatting, da de bor i umiddelbar nærhet. Ja. Deres partnere er invitert. Anonymkode: 9893c...a80 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #4 Skrevet 27. desember 2022 Vi hadde første julen etter bruddet sammen. Han hadde ny kjæreste, hun var ikke med. Det var hos faren min, ca 3 timer unna. Han sov selvsagt på eget gjesterom. Forsto det slik at det ikke var noe problem med hun nye. Etter det har vi feiret hver for oss med nye samboere. Bytte på å ha jul og nyttår, og så åpner vi gaver på nyttårsaften hos den som ikke hadde julaften med dem. Anonymkode: 2195f...301 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #5 Skrevet 27. desember 2022 Her inviterer vi alltid mor til barna til jul 😊 Anonymkode: 478eb...22c 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #6 Skrevet 27. desember 2022 Ja, vi feirer jul sammen. Veldig koselig Anonymkode: ff336...35f 1
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #7 Skrevet 27. desember 2022 Ja vi feirer sammen, og det gjør våre partnere på sine sider. Ingen av oss har felles barn med de nye da, så det gjør det litt enklere. Anonymkode: 90854...b86 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #8 Skrevet 28. desember 2022 Der bruddene har vært gjort på en ryddig måte, klarer man vel å feire jul sammen for barnas skyld, men der det har vært utroskap og svik involvert, skjønner jeg godt at eks med elskerinne/ny partner ikke er ønsket. Det får være grenser for hva man skal finne seg i. Anonymkode: 3305c...ce0 4 1
Hmmmmmm Skrevet 28. desember 2022 #9 Skrevet 28. desember 2022 Nei. Jeg orker ikke en sånn ordning. Før eller siden må man feire med ny partners familie og div. 7 2
Fremmed fugl Skrevet 28. desember 2022 #10 Skrevet 28. desember 2022 Er helt opplagt dem som har det tip topp med ekser, nye partnere, mine og dine barn. Ulike svigers med mer... Men tenker at man bør være nok så sikker at det faktisk gjelder alle involverte. "For barnas skyld" er det ultimate verktøyet for å manipulere etter et samlivsbrudd. Selv klarer jeg ikke å skjønne at folk som er opptatt av å være lissom familie etter samlivsbrudd, faktisk valgte samlivsbrudd. Er det da ikke enklere å bare være skikkelig familie? 10 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #11 Skrevet 28. desember 2022 Her reiste min nye kjæreste sammen med eksen til familien hennes som bor 4 timer unna. Var der i tre dager. Verste julen jeg har hatt, men sikkert fint for barna. Anonymkode: fe9e6...3c8 5
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #12 Skrevet 28. desember 2022 «For barnas skyld». Som om barna har det grusomt hvis ikke. Hadde det vært meg hadde det skapt forvirring og falske forhåpninger. Anonymkode: e7fd2...1fc 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #13 Skrevet 28. desember 2022 Fremmed fugl skrev (4 timer siden): Er helt opplagt dem som har det tip topp med ekser, nye partnere, mine og dine barn. Ulike svigers med mer... Men tenker at man bør være nok så sikker at det faktisk gjelder alle involverte. "For barnas skyld" er det ultimate verktøyet for å manipulere etter et samlivsbrudd. Selv klarer jeg ikke å skjønne at folk som er opptatt av å være lissom familie etter samlivsbrudd, faktisk valgte samlivsbrudd. Er det da ikke enklere å bare være skikkelig familie? Vi endte opp med å være gode venner, uten kjærestefølelser for hverandre. Selv etter år med parterapi klarte vi ikke å vekke de følelsene til live igjen. Noe som skapte frustrasjon, det er ikke noe kjekt å bo under samme tak og lengte etter kjærlighet og nærhet, da er det bedre med brudd. Syns ikke vi var skikkelig familie de årene. Nå er vi fortsatt gode venner, og barna våre ønsker å feire jul sammen - da gjør vi det uten problemer. Hva er galt med det? Anonymkode: 90854...b86 4
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #14 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Her reiste min nye kjæreste sammen med eksen til familien hennes som bor 4 timer unna. Var der i tre dager. Verste julen jeg har hatt, men sikkert fint for barna. Anonymkode: fe9e6...3c8 Det synes jeg faktisk er dårlig gjort! JEG hadde ikke funnet meg i det. Får være måte på hva kjærester skal finne seg i, «for barnas skyld» Anonymkode: c4401...40a 4 3
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #15 Skrevet 28. desember 2022 42 minutter siden, AnonymBruker said: Vi endte opp med å være gode venner, uten kjærestefølelser for hverandre. Selv etter år med parterapi klarte vi ikke å vekke de følelsene til live igjen. Noe som skapte frustrasjon, det er ikke noe kjekt å bo under samme tak og lengte etter kjærlighet og nærhet, da er det bedre med brudd. Syns ikke vi var skikkelig familie de årene. Nå er vi fortsatt gode venner, og barna våre ønsker å feire jul sammen - da gjør vi det uten problemer. Hva er galt med det? Anonymkode: 90854...b86 Nå har ingen av oss ny partner, men vi har samme historien. Ganske stor forskjell på å «leke familie» 4-5 dager i året kontra 365 dager uten mulighet til å ha et kjærlighetsliv. Vi feirer jul/nyttår, 17. mai og bursdager sammen. Kommer det nye partnere til tar vi selvfølgelig en revurdering, jeg vil ikke at noen skal ha det kjipt fordi jeg skal trumfe gjennom samlet feiring (men de har null å frykte, vi har knapt gitt hverandre en klem på 9 år). For meg må partnere gjerne bli med. For min del handler det nok om at jeg selv er skilsmissebarn og husker jul kun som evig dårlig samvittighet for den/de jeg ikke feiret med. Før jeg fikk barn selv var jul bare stress og styr. Da vi fikk barn tok vi en avgjørelse på at vi feirer hjemme, men alle er velkomne. For eksen er det mest at familien bor langt unna, og at det er kjekt å feire med ungene hvert år. Har selvfølgelig sagt fra at han gjerne må ta med ungene til familien og feire. Er lite sentimental rundt jul selv og feirer uansett alltid med min far. Anonymkode: 94bff...e9f
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #16 Skrevet 28. desember 2022 Nei. Jeg har hver jul og reiser hjem til min familie med barna (og partner). Far foretrekker å jobbe i jula. Barna feirer 'jul' med far helgen før julaften. Anonymkode: 5ba8b...723
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #17 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Det synes jeg faktisk er dårlig gjort! JEG hadde ikke funnet meg i det. Får være måte på hva kjærester skal finne seg i, «for barnas skyld» Anonymkode: c4401...40a Helt fair det. Men da foreslår jeg at du unngår å finne deg en kjæreste med barn fra før. Anonymkode: 8797f...f38 1
Eva-Lena Skrevet 28. desember 2022 #18 Skrevet 28. desember 2022 Jeg velger heller å sitte alene på julaften enn å feire med min eks fordi våre barn og barnebarn skal dit. Han er heller ikke velkommen hjem til meg. 2 1
Mango Skrevet 28. desember 2022 #19 Skrevet 28. desember 2022 I fjor ville ikke barnefar feire sammen med oss, ferskt brudd og ble nok for mye for han. Inviterte han i år også, da ønsket han å komme. Han fikk også tilbud om å overnatte her slik at han fikk med seg hele dagen. Med eventuelle nye partnere håper jeg det er mulig å feire sammen, men skjønner det kan bli vanskelig.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #20 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det synes jeg faktisk er dårlig gjort! JEG hadde ikke funnet meg i det. Får være måte på hva kjærester skal finne seg i, «for barnas skyld» Anonymkode: c4401...40a Tre dager må man kunne overleve uten kjæresten. Barna han er da mye mindre med han enn deg. Anonymkode: 16145...de3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå