Gå til innhold

Barn med partner som jobber borte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor tungt er det? 

Hvordan går familielivet? Hvor mye er han/henne borte?

Anonymkode: f6d86...7a5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor tungt er det? 

Hvordan går familielivet? Hvor mye er han/henne borte?

Det er vel individuelt?

Mannen min jobber offshore. 2-4 rotasjon, i blant ei uke ekstra (overtid). Han jobber også på land. Så jeg er mye alene med barn og hus, og jobber og studerer i tillegg. Da er det tungt. Spesielt når ungene er små, mye syke og man har eksamen. Eller har brukt opp "sykt barn" dagene.

Det er ekstra viktig å ta vare på forholdet når man har en slik jobbsituasjon. Man må holde kontakten også når partner er borte. Passe på å ha samtaler på tomannshånd når ungene er lagt. Om vi ikke er flinke til det, sklir vi fra hverandre, og det blir litt kleint å ha han hjemme igjen. 

Det passer ikke for alle å ha en partner som jobber borte. Hver familie må finne ut av hva som fungerer. For oss går det greit, fordi jeg liker alenetid, er selvstendig og liker å studere i fred og ro om kvelden uten en partner å ta hensyn til. Jeg er heller ikke husredd eller spesielt engstelig av meg. Vi har også god økonomi, noe som betyr mye. Det gjør uten tvil livet enklere på mange måter. 

Noe annet du lurte på?

Anonymkode: a3a9b...70f

Skrevet

Vi har litt utfordringer noen ganger.

Mannen min jobber i forsvaret. Noen ganger må han på jobb på kort varsel, uten at jeg vet hvor lenge han blir borte. Han kan da være borte 1 dag opp til 8 uker (ish)🤷🏼‍♀️

Som oftest er det heldigvis litt mer forutsigbart når han er borte og hvor lenge. Forsvaret prøver å legge til rette for at man har en familie, selv om det som sagt ikke alltid går.

Anonymkode: 003c2...d0a

Skrevet

Min mann jobber 4-4 rotasjon. Jeg syns det er gull! Vi har tre tette barn.

Litt travelt var det jo da barna var mindre, men nå er det helt greit (de er 8, 10 og 12).

Jeg gikk ned til 80%. Da har jeg en dag i uka å slappe av på når er borte og vi har en dag i uka der vi kan prioritere hverandre når han er hjemme. 

God økonomi er også fint.

Anonymkode: 087f5...6fe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...