AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 Det skjer nesten hver ferie vi har planlagt at mor til barnet roter det til… er så lei. De har delt foreldrerett. Vi skulle dratt på hytta i dag med bonus. Planlagt med et annet par med barn også. Men nei da.. biomor og bonus har ikke kommet hjem fra ferie fordi hun tok feil av reisedagene!! Så da er alt på vent til de kommer hjem i morgen. En dag eller kanskje to etter og er vennepar som så klart synes ser var kjipt at vi må utsette. Andre ganger har biomor glemt eller surret med overleveringsdagen av ren glemsomhet, andre ganger av spontane ideer der ser hun bare booker en tur med bonus selv om det er vår uke/ ferie. Biomor har ekstrem variant av adhd og bipolar. Vi sender henne påminnelser.. Hva gjør man? Familievern kontoret er prøvd og der var der null hjelp. Bonus er ikke forsvar på mora si og lyver på hennes veiene så situasjonen er ikke god Anonymkode: 90a7d...c69
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #2 Skrevet 26. desember 2022 Kan ikke hun kjøre ungen til dere på hytta når det er hun som har tulla det til? Anonymkode: 8f1c9...907 37 7
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Skrevet 26. desember 2022 Skulle stå at bonus ER i forsvar ovenfor mora. Beklager noen skrivefeil. Var så irritert nå at jeg sjekket ikke over. Ts. Anonymkode: 90a7d...c69
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #5 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan ikke hun kjøre ungen til dere på hytta når det er hun som har tulla det til? Anonymkode: 8f1c9...907 Sånne avtaler har vi forsøkt tidligere, men det nekter biomor å gjøre. Det er 5 timer til hytta. Anonymkode: 90a7d...c69
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 Populært innlegg #6 Skrevet 26. desember 2022 Biomor.. mor heter det. Kanskje far får begynne å hente barnet på avtalte dager, ellers er det ikke så mye å gjøre annet enn å påminne. Ville ringt heller enn å sende melding. Ringer man dagen før skal det vel litt til å klare å glemme det. Anonymkode: 8842c...141 44 1 14
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 Populært innlegg #7 Skrevet 26. desember 2022 Slutt å kall mor for biomor! Hun er mor/mamma og du er ste/bonusmor! Anonymkode: afe24...008 92 24
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #8 Skrevet 26. desember 2022 Hvor gammel er bonusbarnet ditt? Jeg tror jeg bare hadde innstilt meg på at sånn er det, og ved planer som hyttetur med vennepar så hadde jeg advart dem på forhånd om mulig rot. På et tidspunkt så vil bonus være så stor at det går an å kommunisere ordentlig og direkte med bonusbarnet Anonymkode: 067b1...7ad 5
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 Populært innlegg #9 Skrevet 26. desember 2022 Jeg synes du bør trekke deg unna og overlate dette til far. Så bør du tenke over både hvordan du snakker om mora og ungen. «Biomor» og «bonus» -merker du selv hvor nedlatende du er? Skjønner du hvor vondt det må være for barnet å føle at det må lyve for å forsvare moren sin? Anonymkode: f7de0...4ae 48 2 11
Misanthropis Skrevet 26. desember 2022 #10 Skrevet 26. desember 2022 Dere drar til hytta som planlagt, om det er så viktig å være der en dag lenger. ( tror mer det handler om prinsipprytteri) men men. og det er mors problem om barnet da må være hos henne, dersom hun ikke får overlevert barnet der dere er. skjønner det er irriterende av barnemor, men er kun barnet det går utover. Så vær bevisst på om det er verdt det. 12 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #11 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes du bør trekke deg unna og overlate dette til far. Så bør du tenke over både hvordan du snakker om mora og ungen. «Biomor» og «bonus» -merker du selv hvor nedlatende du er? Skjønner du hvor vondt det må være for barnet å føle at det må lyve for å forsvare moren sin? Anonymkode: f7de0...4ae Unnskyld meg men hva er nedlatende med å kalle stebarn for bonus? Er ikke det hyggelig da? Nå har ikke jeg skrevet noen ting om at jeg blander meg. Så her gjetter du vilt! Dette går utover alle og ikke minst bonus. så klart jeg synes synd om barnet! Jeg er sabla irritert at mor ikke biomor (beklager ordvalg), tuller til alle våre ferier. De er i utlandet nå Anonymkode: 90a7d...c69 18 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #12 Skrevet 26. desember 2022 Misanthropis skrev (3 minutter siden): Dere drar til hytta som planlagt, om det er så viktig å være der en dag lenger. ( tror mer det handler om prinsipprytteri) men men. og det er mors problem om barnet da må være hos henne, dersom hun ikke får overlevert barnet der dere er. skjønner det er irriterende av barnemor, men er kun barnet det går utover. Så vær bevisst på om det er verdt det. Prinsipprytteri? At moren ikke holder avtale om fordeling går nå ut over ferien til en tredjepart med unger som skulle på hyttetur i juleferien, for det venneparet kan den ene dagen være veldig viktig. Anonymkode: fd51c...1f8 18 3
Misanthropis Skrevet 26. desember 2022 #13 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Prinsipprytteri? At moren ikke holder avtale om fordeling går nå ut over ferien til en tredjepart med unger som skulle på hyttetur i juleferien, for det venneparet kan den ene dagen være veldig viktig. Anonymkode: fd51c...1f8 Absolutt! Skrev jo de kan velge å dra på hytta… men, det er snakk om en dag. Det andre paret kan vel dra i forveien, eller de kan velge dra alle sammen, men som sagt må de tenke seg om dersom barnet ikke får blitt med i det hele tatt, for da er det stemor og co, som straffer barnet uforholdsmessig mye, i forhold til p utsette reisen EN dag. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #14 Skrevet 26. desember 2022 En biomor er så og si nesten alltid vanskelig i nesten alle situasjoner. Lykke til med bonusen i fremtiden. Anonymkode: 9a1ee...794 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #15 Skrevet 26. desember 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Unnskyld meg men hva er nedlatende med å kalle stebarn for bonus? Er ikke det hyggelig da? Nå har ikke jeg skrevet noen ting om at jeg blander meg. Så her gjetter du vilt! Dette går utover alle og ikke minst bonus. så klart jeg synes synd om barnet! Jeg er sabla irritert at mor ikke biomor (beklager ordvalg), tuller til alle våre ferier. De er i utlandet nå Anonymkode: 90a7d...c69 Jeg skjønner irritasjonen din, men fra en mor som har slitt med dårlig kommunikasjon med far i mange år - så er det beste og bare legge det fra deg. Du får ikke endret dette menneske, de er som de er og vil alltid være det. Det eneste som skjer er at det vil tappe deg for energi fordi det er frustrerende gang på gang. Situasjonen er som den er. Man må bare prøve å leve med det og tenke det blir bedre når ungen blir eldre puuust med magen og forsøk å tenke positivt Anonymkode: 067b1...7ad 7 2 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #16 Skrevet 26. desember 2022 Misanthropis skrev (2 minutter siden): Absolutt! Skrev jo de kan velge å dra på hytta… men, det er snakk om en dag. Det andre paret kan vel dra i forveien, eller de kan velge dra alle sammen, men som sagt må de tenke seg om dersom barnet ikke får blitt med i det hele tatt, for da er det stemor og co, som straffer barnet uforholdsmessig mye, i forhold til p utsette reisen EN dag. Vennepar med barn kommer fra Sverige og skal kjøre bak oss siden de ikke er kjent. Så at du påstår dette KUN går utover barnet er bare sprøyt! Vi drar ikke uten bonusbarnet heller. Her er det uvisst om det er en eller ti dager.. Anonymkode: 90a7d...c69 10
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #17 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner irritasjonen din, men fra en mor som har slitt med dårlig kommunikasjon med far i mange år - så er det beste og bare legge det fra deg. Du får ikke endret dette menneske, de er som de er og vil alltid være det. Det eneste som skjer er at det vil tappe deg for energi fordi det er frustrerende gang på gang. Situasjonen er som den er. Man må bare prøve å leve med det og tenke det blir bedre når ungen blir eldre puuust med magen og forsøk å tenke positivt Anonymkode: 067b1...7ad Nei jeg vet. Takk for hyggelig svar og råd ❤️ trengte en utblåsning nå. Anonymkode: 90a7d...c69 1 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #18 Skrevet 26. desember 2022 Da reiser dere på hytta i dag, og så henter far barnet sitt i morgen, eller avtaler å møte mor på veienfå mor til å kjøre barnet til hytta deres. Og du, det heter MOR ikke biomor. Anonymkode: aad50...37f 11 1
Misanthropis Skrevet 26. desember 2022 #19 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Vennepar med barn kommer fra Sverige og skal kjøre bak oss siden de ikke er kjent. Så at du påstår dette KUN går utover barnet er bare sprøyt! Vi drar ikke uten bonusbarnet heller. Her er det uvisst om det er en eller ti dager.. Anonymkode: 90a7d...c69 Har aldri påstått dette kun går utover barnet 😂 det er kun i tilfelle dere reiser og barnet må bli hjemme og ikke får feire med dere i det hele tatt. og dette venneparet fra Sverige har hverken kart, gps eller smarttelefoner med 5g. …eller er smarte nok til å følge en veibeskrivelse.. Så nå kommer du både med mer info, er frekk, og prøver å være vanskelig, så at kommunikasjonen ikke er god- den ser jeg. 11
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #20 Skrevet 26. desember 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Nei jeg vet. Takk for hyggelig svar og råd ❤️ trengte en utblåsning nå. Anonymkode: 90a7d...c69 Null stress. Som sagt så skjønner jeg veldig godt frustrasjonen din. Jeg har brukt flere år over å frustrere meg over far og det har brukt mye energi. Det var virkelig når jeg følte jeg ga slipp på det og bare prøvde å gjøre det beste ut av situasjonen at jeg følte jeg virkelig kunne nyte hverdagen igjen. Drittsekker er drittsekker og de endrer seg ikke med mindre de vil endre seg. Anonymkode: 067b1...7ad 3 5 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå