Gå til innhold

Dere som har fått lån i husbanken

Anbefalte innlegg

Skrevet

..hvilken situasjon var dere i når dere søkte og evnt fikk innvilget? Samboeren min er under gjeldsordning med to år igjen, vi har to barn og jeg er student. Vi leier en liten leilighet nå. Det var rådgiver hos nav i kommunen som har pushet litt på at vi bør søke startlån, men jeg anser ikke meg selv som «varig økonomisk vanskeligstilt» fordi jeg er student.. Men hun vekta veldig barn + liten boplass. Har noen erfaring? :) 

Anonymkode: edf87...d05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei . Jeg fikk boliglån med gjeldsordning. De vektla barn og ustabilt leiemarked. Det er bare å søke . Lykke til 

Anonymkode: 7e494...e94

Skrevet

Studenter kvalifiserer ikke til startlån.

Anonymkode: 63ddd...b43

• Liker 3
Skrevet

Jeg fikk innvilget som alenemor til to barn, med forbruksgjeld på over 300.000 og lønn på over 700.000, ingen egenkapital. 

Anonymkode: 55b95...8e8

Skrevet

Hm jeg fikk nei. Singel, ufør med inntekt på 370 000. EK 1 mill. Må flytte pga mangel på tilretteleggelse. Ser litt mørkt på det. Trodde jeg var verre stilt pga ingen utsikter til bedre lønn. Aldri hatt kredittkortgjeld.

Anonymkode: 1f90f...e12

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg var i 100% jobb og hadde null i gjeld. Det var mangelen på fremtid som ga meg lån. Det vil si alvorlig invalidiserende sykdom. 

Anonymkode: 45a54...e7a

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

..hvilken situasjon var dere i når dere søkte og evnt fikk innvilget? Samboeren min er under gjeldsordning med to år igjen, vi har to barn og jeg er student. Vi leier en liten leilighet nå. Det var rådgiver hos nav i kommunen som har pushet litt på at vi bør søke startlån, men jeg anser ikke meg selv som «varig økonomisk vanskeligstilt» fordi jeg er student.. Men hun vekta veldig barn + liten boplass. Har noen erfaring? :) 

Du har rett. Dere oppfyller ikke kriteriene 

Anonymkode: d99da...4ac

Skrevet

Ufør, varig nedsatt inntekt og ingen sparemuligheter til egenkapital og lån i vanlig bank. Leid kommunal bolig i ti år først. 

Jeg vet at de med barn trenger ikke å fylle de samme kravene som andre søkere, men studenter går ikke inn under ordningen og jeg ville syntes det var rart om noen med gjeld fikk startlån. De var utrolig strenge på betjeningsevne på lånet nemlig 

Anonymkode: fe83c...2e9

Skrevet

Barn i småskolealder og nyutdannet, samboer under gjeldsordning som det var igjen 2 år av. Fikk innvilget fullt lån i husbanken. Kjøpte oss nye bolig 2 år etterpå med boliglån i vanlig bank.

Anonymkode: 3251f...991

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Barn i småskolealder og nyutdannet, samboer under gjeldsordning som det var igjen 2 år av. Fikk innvilget fullt lån i husbanken. Kjøpte oss nye bolig 2 år etterpå med boliglån i vanlig bank.

Anonymkode: 3251f...991

Takk for svar. Da kanskje det er lettere hvis vi venter til jeg er ferdig utdanning så jeg ikke er student lengre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...