Gå til innhold

Hjelp Mus !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt fra meg, er livredd mus, og når har jeg fått de inn i kjøkkenskapet under vasken 😱 Tok selvfølgelig ut alt boss og vasket med salmiakk. Prøvde å tette igjen litt rundt røret med aluminiums folie, og satt opp felle. Tok 3 stk i går på rappen. I dag ser jeg museskritt rundt fella igjen, men ingen mus i fella. Hva f.. skal jeg gjøre? Hvor mange kan det være nedi der? Jeg har mistet både søvn og matlyst av dette 🙈Noen gode råd anyone? 

Anonymkode: f4988...40c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Feller og skikkelig tetting. Ikke bare innvendig, de kommer jo utenifra. En mus trenger bare noen millimeter for å komme inn. De får unger såpass hyppig at de kan bli mange i løpet av kort tid.

Så flere feller, tette så mye som mulig, og forebygge.

Anonymkode: 3b9c3...6ef

• Liker 1
Skrevet

Mus liker visst gulost og peanøttsmør. I det huset jeg bor i så lenge har det i flere år vært mus. Musen for i år likte visst peanøttsmør før den avgikk med døden. 

• Liker 1
Skrevet

Skadedyrfirma 

Anonymkode: e6435...e17

Skrevet

Kjøp inn elektrisk musefelle, de tar flere før en må tømme. Har enkelte punkter i huset der jeg setter opp vanlige musefeller, de spennes opp med marsipanbrød (marsipan og sjokolade) funker veldig bra.

Du må finne ut hvor det ytterste punktet de kommer seg inn til deg er. F.eks nytter det lite å tette rundt rørene inni skapet om mus da kommer seg inn i sokkelen til skapet. 

Så lenge de ikke kommer seg til plasser med tilgang på mat så vil de gå på fella alle som en til slutt, men om du ikke får tettet igjen skikkelig så vil det kunne komme nye til. Mus beveger seg til nye boligmuligheter ved væromslag. Og enkelte mus må en prøve ulike feller til, da de finner måter å omgå de på for å få tak i matbiten. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Jeg er helt fra meg, er livredd mus, og når har jeg fått de inn i kjøkkenskapet under vasken 😱 Tok selvfølgelig ut alt boss og vasket med salmiakk. Prøvde å tette igjen litt rundt røret med aluminiums folie, og satt opp felle. Tok 3 stk i går på rappen. I dag ser jeg museskritt rundt fella igjen, men ingen mus i fella. Hva f.. skal jeg gjøre? Hvor mange kan det være nedi der? Jeg har mistet både søvn og matlyst av dette 🙈Noen gode råd anyone? 

Anonymkode: f4988...40c

Kjøp deg en muse-skremmer. Den skal settes i stikkontakten og så gir den ut en lyd, som mus ikke liker. 

Vi var litt plaget med mus en periode, men etter at vi kjøpte den muse-skremmeren, så har vi ikke sett eller hørt noe til dem.

Koster ca. 500,- og er verdt hver eneste krone, synes jeg 😊

• Nyttig 2
Skrevet
20 hours ago, Peanut said:

Mus liker visst gulost og peanøttsmør. I det huset jeg bor i så lenge har det i flere år vært mus. Musen for i år likte visst peanøttsmør før den avgikk med døden. 

Ost er, synes jeg, karikaturversjonen av musefellemat. Peanøttsmør er fint, selv bruker jeg små biter av salamipølse (mindre søl enn peanøttsmør synes jeg). Hadde en runde med noen mus på kaldloftet for noen måneder siden og pølsen var så populær at nå er musene borte, dvs fellene står der, men urørte. 

Skrevet
25 minutter siden, skrue said:

Ost er, synes jeg, karikaturversjonen av musefellemat. Peanøttsmør er fint, selv bruker jeg små biter av salamipølse (mindre søl enn peanøttsmør synes jeg). Hadde en runde med noen mus på kaldloftet for noen måneder siden og pølsen var så populær at nå er musene borte, dvs fellene står der, men urørte. 

Har salamipølse så kanskje prøve det <_< 

Skrevet
Peanut skrev (23 timer siden):

Har salamipølse så kanskje prøve det <_< 

Saltkjøtt fungere det også, har brukt svartpølse for å lure de i fella☺️

Skrevet
Mardina skrev (På 26.12.2022 den 22.37):

Kjøp deg en muse-skremmer. Den skal settes i stikkontakten og så gir den ut en lyd, som mus ikke liker. 

Vi var litt plaget med mus en periode, men etter at vi kjøpte den muse-skremmeren, så har vi ikke sett eller hørt noe til dem.

Anbefaler denne jeg og, er fra bygda og etter vi kjøpte denne har det ikkje våre eit problem. 

Anonymkode: 5d5a5...23f

Skrevet

Walt Disney hadde også mus.

I stedet for å klage, skapte han en kjent tegneseriefigur inspirert av dette ...

a59236b25a613f916884e28d9cfc36fe

Anonymkode: e8f91...b52

Skrevet

Ja Kansje ts skal lage tegnefilm som løsning på problemet. 🙈

Peanøttsmør og elektronisk julefelle funker godt her. 

Leier du? I så fall må huseier få noen til å stenge igjen hullet de kommer inn gjennom. 

Anonymkode: 0fe61...dc3

Skrevet
Mardina skrev (På 26.12.2022 den 23.37):

Ikke bruk sånn hvis du har andre dyr i huset. Da vil de lide. Det vil også påvirke deg å utsettes for denne lyden over tid.

Anonymkode: 0201f...56d

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ikke bruk sånn hvis du har andre dyr i huset. Da vil de lide. Det vil også påvirke deg å utsettes for denne lyden over tid.

Anonymkode: 0201f...56d

Ikke den vi bruker, den er lydløs for mennesker og husdyr. Det står på pakken at det bare er mus som blir påvirket. Vi har hund og har ikke merket noe på han. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...