Aristoteles Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 I tråd etter tråd så kommer det fram at kvinnene er slitne fordi mannen ikke bidrar. Men så skriver de også ting som: "Mannen hører ikke at babyen skriker selv om han er i samme rom", "Mannen kan ikke med vaskemaskinen", "Mannen ser ikke at det er rot", "Han klarer ikke å underholde ungene", "Han blir så streng og sint nåe han skal hjelpe med lekser" og what not. Den aller beste er i en av de nyere trådene, nemlig: mannen kan ikke koke grøt Altså! Tror dere som skriver slike ting om mannen deres at han faktisk ikke kan de enkleste ting? Han kan jobbe som rakettforsker, skru sammen kjøkkeninnredningen, skifte olje på bilen, lese og skrive, men han kan ikke koke grøt? Kan ikke vaske klær? Dere tror ikke på dette på ordentlig, vel?! 3
Mellion Skrevet 26. desember 2022 #2 Skrevet 26. desember 2022 Er vel heller «gidder ikke lære seg å koke grøt» «gidder ikke lære seg å bruke vaskemaskinen»… når de har noen som gjør det for seg, hvorfor gidde å lære? 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Skrevet 26. desember 2022 Mannen min bruker borrelås Anonymkode: f9cf7...42f 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #4 Skrevet 26. desember 2022 Noen mener sikker «kan ikke- på MIN måte». Tror mange kvinner vil ha ting gjort på sin måte. Og det er ikke nødvendigvis den måten som mannen har lært seg. Anonymkode: 98c5a...c32 5
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #5 Skrevet 26. desember 2022 Helt enig!! Her i huset har vi typiske kjønnsroller for å løse hverdagslogistikken: mannen tar seg av alt som har med bil, vedlikehold av hus, måking av snø osv, mens jeg tar meg av all mat, vasker klær og holder orden på ungenes aktiviteter o.l. MEN, jeg klarer å ringe bilverkstedet, jeg klarer å se at huset må males, han klarer å forstå vaskemaskinen og klarer å lage mat. Hadde jeg sagt til han at han måtte ordne grøt til riskremen hadde han klart det, men det ville vært min oppgave hvis ikke jeg delegerte det/lot han slippe til. «Vil ikke» og «klarer ikke» er to forskjellige ting Anonymkode: e4c6d...a62 1
Bacteria Skrevet 26. desember 2022 #6 Skrevet 26. desember 2022 Var jo NHO-sjef Kristin Skogen Lund som påsto at pilot-mannen hennes ikke mestret å skifte bleier. Særlig. Det er utrolig hva noen kommer unna. Noen bruker det at de ikke «kan» som en manipulasjonsmetode. Noen partnere er kontrollfrik og tåler ikke at mannen (i dette tilfellet) får prøve og feile. Så har du enkelte diagnoser (Asperger, looking at you) der folk helt reelt er håpløse selv på enke, praktiske oppgaver. Der har du de som må ha oppskrift på å koke egg, for ikke å snakke om grøt. Så har du forskjellige kombinasjoner av disse grunnene.
RockyRose Skrevet 26. desember 2022 #7 Skrevet 26. desember 2022 Mannen min kan ikkje pynte juletre. Eller rettare sagt: han pyntar ikkje slik eg vil ha det. Elles kan han alt, og det han ikkje kan som han må kunne, får han jaggu lære seg 😂 Heilt einig, ts. Anten kan ikkje menna slike ting fordi dei ikkje gidd, eller så gjer dei ikkje det godt nok i følgje kona. Første gong eg kokte graut hadde eg på full guffe og rørte ikkje ofte nok - då lærte eg til neste gong.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #8 Skrevet 26. desember 2022 Hva har overskriften med hi å gjøre egentlig? Anonymkode: fc06c...690
Tiuren Skrevet 26. desember 2022 #9 Skrevet 26. desember 2022 Tror endel menn "ikke kan" fordi de ikke orker klagingen på at det ikke blir gjort på rett måte. Personlig har jeg vært i et langt forhold med ei som ganske enkelt ikke så slike ting, alt hun kunne var det hun hadde sett sin mor gjøre. Alt annet eksisterte ikke. Inklusive det å rydde etter ungene når de hadde lagt seg, da var tiden inne til å slappe av foran TV eller med mobil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå