Gå til innhold

Fikk en Louis Vutton veske og Jimmy Choo sko av mamma og stefar til julen. Kjøpt i Alaniya Tyrkia. Kan det være uekte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg fikk av mamma og stefar et par fine sko og en veske av merker Jimmy Choo og Louis Vutton. De kjøpte dette på ferie i Alanya Tyrkia i sommer. Nå sier en vennine at det kanskje ikke er ordentlige merker. Mamma og stefar sier det er ordentlige merker. Hvordan ser man at det er ekte? Hva er egentlig forskjell på uekte og ekte? Er det uekte, selger jeg heller dette på Finn å sparer opp til ekte.

Anonymkode: 77f51...988

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er garantert fake med mindre foreldrene dine er milliardærer. Ingen vanlige foreldre kjøper vesker til 60.000 til barna sine til jul!

Du kan finne ut om den er fake ved å følge tipsene på YouTube når du søker på how to spot a fake Louis vuitton. Du kan også skrive inn selve navnet på vesken å se om noen har laget video om eksakt den veskemodellen. 

Modellen skal stå på skinnlapp inni vesken med et unikt serienummer hvis den er ekte 

Anonymkode: 2497b...cce

• Liker 20
  • Nyttig 4
Skrevet

Det går vel an å google hva du skal se etter? Det er noen punkter som skal skille seg veldig fra ekte, om den er uekte.

Anonymkode: daddd...352

Skrevet

Hva pleier de å gi gaver for, sånn ca?  De færreste har råd til flere titusener i gaver, og de som har det, ser jeg ikke for meg drar på charterferie til Alanya. Faren er vel stor for at de er lurt. Se tips om YouTube som nevnt før her. Jeg Lan heller ikke se at det er LV butikker andre steder enn Istanbul i Tyrkia. https://eu.louisvuitton.com/eng-e1/stores/turkey

• Liker 8
Skrevet

Kan den være ekte, ville jeg spurt meg. 

Og svaret er mest sannsynlig nei.

Anonymkode: f15bb...fc7

• Liker 10
Skrevet

Hvis du har spurt dem om de er ekte, kan du kanskje også spør hvor det er kjøpt? Er det kjøpt på gatemarked er det jo ikke ekte, men om det finnes noen senter der med litt høyere klasse og ordentlige merker, er det jo en mulighet. De har vel også kvittering og ekthethetbevis samt dustbag? Du vil nok ikke få solgt dette videre og verdien vil synke betraktelig dersom tingene er ekte og dette ikke medfølger. Vesken er det flere ting du kan se etter om den er ekte eller ikke. Logoen skal blant annet være opp-ned på den ene siden av vesken, ha et unikt serienummer m.m. Serienummeret/vesken kan du ta med til en butikk i Norge og be den sjekke det opp. Skoene er jeg mer usikker på.

Anonymkode: f65ff...521

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis du har spurt dem om de er ekte, kan du kanskje også spør hvor det er kjøpt? Er det kjøpt på gatemarked er det jo ikke ekte, men om det finnes noen senter der med litt høyere klasse og ordentlige merker, er det jo en mulighet. De har vel også kvittering og ekthethetbevis samt dustbag? Du vil nok ikke få solgt dette videre og verdien vil synke betraktelig dersom tingene er ekte og dette ikke medfølger. Vesken er det flere ting du kan se etter om den er ekte eller ikke. Logoen skal blant annet være opp-ned på den ene siden av vesken, ha et unikt serienummer m.m. Serienummeret/vesken kan du ta med til en butikk i Norge og be den sjekke det opp. Skoene er jeg mer usikker på.

Anonymkode: f65ff...521

Det holder nok ikke at det bare er et  "litt ordentlig senter", LV selges kun i LV's egne butikker (bortsett fra vintage/ brukte da).

Anonymkode: 7e979...e30

• Liker 6
Skrevet

Det selges ikke ekte Louis Vuitton i Alanya, så veska er nok fake.

• Liker 8
Skrevet

Med mindre de vanligvis kjøper gaver til 10-30 000 kr er det garantert fake. 

• Liker 2
Skrevet

dersom de har brukt et sted mellom 50.000 og 100.000 på disse gavene, kjøpt i offisiell butikk istanbul, er det absolutt ekte. 

Anonymkode: 3c139...e48

• Liker 4
Skrevet

Jeg bor i Alanya, her er ingen Louis vuitton butikk. Da må du til Istanbul/Bodrum/Ankara osv.. det har vel ikke foreldrene dine vært? I Alanya har vi bare fake merker av sånne vesker..

Anonymkode: fdd57...52b

• Liker 7
Skrevet

Forstår ikke hvorfor du stiller spørsmålet engang. De som får slike gaver av slne foreldre er vant til å få andre dyre gaver. 

Det eneste rette er å returnere gaven med henvisning til at det de har gjort er ulovlig. 

Velg ekte - Hva skjer når kopivarer stoppes i tollen? 

Som ofte støtter du illegal virksomhet med å kjøpe kopivarer, barnearbeid er veldig vanlig, eller foreldre som er der under tvang for å betale gjeld til mafia m.flr. 

Som nevnt, det eneste rette er å returnere varen og be om nye gaver. Det din mor og stefar har gjort er ulovlig. 

Anonymkode: 360f4...bf1

• Liker 3
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Forstår ikke hvorfor du stiller spørsmålet engang. De som får slike gaver av slne foreldre er vant til å få andre dyre gaver. 

Det eneste rette er å returnere gaven med henvisning til at det de har gjort er ulovlig. 

Velg ekte - Hva skjer når kopivarer stoppes i tollen? 

Som ofte støtter du illegal virksomhet med å kjøpe kopivarer, barnearbeid er veldig vanlig, eller foreldre som er der under tvang for å betale gjeld til mafia m.flr. 

Som nevnt, det eneste rette er å returnere varen og be om nye gaver. Det din mor og stefar har gjort er ulovlig. 

Barnearbeid og grov utnytting av arbeidskraft er da ikke ukjent blant ekte varer heller. Usikker på om falske merkevarer er noe verrer enn ekte når det kommer til arbeidsvilkår. 

Anonymkode: 1c0fd...75d

• Liker 2
Skrevet

Garantert fake, men du må ikke selge de videre da det er ulovlig å omsette de. 

Anonymkode: 7fc8f...2cd

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Barnearbeid og grov utnytting av arbeidskraft er da ikke ukjent blant ekte varer heller. Usikker på om falske merkevarer er noe verrer enn ekte når det kommer til arbeidsvilkår. 

Anonymkode: 1c0fd...75d

Er du seriøs ? 

Legale bedrifter tyr også ofte til juks, men forskjellen mellom illegale bedrifter og legale bedrifter er at legale bedrifter må stå til ansvar for myndighetene og sine eiere. Det vil få konsekvenser hvis de ikke overholder de internasjonale lover og regler. 

Men likevel så prøver du å gi et inntrykk av at legale bedrifter ikke har bedre arbeidsvilkår for sine arbeidstakere. Det er så dumt at jeg ikke har ord. 

Da kan vi likesågodt avskaffe alt av lover og regler

• Liker 3
Skrevet

tenk å være så harry og kjøpe fake Louis Vuitton i Tyrkia🤡🤡 Hvis mine foreldre hadde gitt meg det i gave hadde jeg faktisk ikke tatt imot. 

Anonymkode: 492f9...e15

• Liker 3
Skrevet

Garantert fake. Men om du ikkje ser det, hadde eg brukt både sko og veske. Tullete å returnere det til foreldra og "be om nye gåver". Det blir for dumt. Så du kan enten la vere å bruke dei, eller bruke dei. Og så slutte å mase på foreldre som har handla julegåver i Tyrkia. 

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Som nevnt, det eneste rette er å returnere varen og be om nye gaver.

🤣🤪🤡

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

tenk å være så harry og kjøpe fake Louis Vuitton i Tyrkia🤡🤡 Hvis mine foreldre hadde gitt meg det i gave hadde jeg faktisk ikke tatt imot. 

Anonymkode: 492f9...e15

Nekte å ta i mot gave fordi det ikke falt i smak? Hadde jeg vært dine foreldre hadde jeg skammet meg over å ha et barn som er så utakknemlig!! 

Anonymkode: 3eb4d...e1c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Fjaselina skrev (1 minutt siden):

🤣🤪🤡

Snakk om trailertrash holdning

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...