AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 Jeg har fått meg en kjæreste som er 4 år eldre enn meg og jobber, tjener svært godt for alderen. Han er veldig godt utdannet og veldig snill, men har noen få veldig gammeldagse holdninger, et av dem er at han synes det er greit og rettferdig at menn får bedre enn damer, fordi det er vanskeligere for menn å få seg kjæreste enn for damer, og at en god lønn er en måte å gjøre seg attraktiv på. Når jeg hører sånne holdninger har jeg mest lyst til å bare avslutte samtalen. Skal sies at han ikke er arrogant og høy på seg selv, og er heller ikke rasist eller homofob eller noe av det, han har bare noen litt spesielle holdninger angående damer og dating... Eller er det sånn menn flest tenker? J23 Anonymkode: 8467f...c0e 1
Sommerenkommer Skrevet 26. desember 2022 #2 Skrevet 26. desember 2022 Gutter liker å erte jenter. Har alltid vært sånn, og vil alltid være sånn. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Skrevet 26. desember 2022 Den nye kjæresten din er en tosk. Sorry. Anonymkode: c1e9a...f35 13
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #4 Skrevet 26. desember 2022 Mannen min har alltid vært opptatt av at jeg skal få det beste. (og motsatt selvfølgelig). Og han har vært veldig takknemlig for at jeg tjener mye og i teorien kan trekke lasset alene, da det blant annet ga han muligheten til å ta en doktorgrad. De eneste gangene det har vært litt godmodig erting på grunn av kjønn er når jeg trenger at han løfter tungt, eller tar ned noe som står høyt under taket. "Så godt at du også trenger meg til noe " Anonymkode: b85b6...579 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #5 Skrevet 26. desember 2022 Så han mener at kvinner egentlig bare skal være pene objekter, mens menn kan være stygge og tjene masse penger og likevel få seg damer. Høres ut som en typisk mann, han der. De fleste menn tenker sånn, dessverre. Og de fleste menn er lite å samle på, når alt kommer til alt. De tenker primært på seg selv, egne behov og preferanser. De ser ikke mennesker, men eget ego. Anonymkode: 631e3...052 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #6 Skrevet 26. desember 2022 Sommerenkommer skrev (5 minutter siden): Gutter liker å erte jenter. Har alltid vært sånn, og vil alltid være sånn. Det blir så feil å unnskylde kvinneundertrykkende holdninger med "erting" og "spøk". Like skadelig som de som oppdrar jenter til å lære at gutter slår fordi de liker dem. Nei! Begge deler er like uakseptabelt! Anonymkode: 70de2...0b3 8 8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #7 Skrevet 26. desember 2022 Veldig mange menn tenker sånn. Det variere bare hvor godt skjult de holder holdningene skjult. Anonymkode: 13b69...c88 1
svartkatt Skrevet 26. desember 2022 #8 Skrevet 26. desember 2022 Er det ikke lav selvtillit som får menn til å tro at penger gjør dem mer attraktive?
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #9 Skrevet 26. desember 2022 Sykt mange menn ser det som nederlag om dama tjener mer enn dem. Men de fleste sier lite om det. Anonymkode: d0ece...a2b
Sommerenkommer Skrevet 26. desember 2022 #10 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det blir så feil å unnskylde kvinneundertrykkende holdninger med "erting" og "spøk". Like skadelig som de som oppdrar jenter til å lære at gutter slår fordi de liker dem. Nei! Begge deler er like uakseptabelt! Anonymkode: 70de2...0b3 Det er vel ikke sikkert de unnskylder holdningene med erting og spøk. Kanskje det er helt uskyldig erting, uten at det betyr å skjule en eneste holdning til noen ting. Det er ikke alle som er så up tight at de hele tiden går rundt å tenker ' kvinnesak' i alt de gjør og tenker på. Noen folk, de fleste tror jeg faktisk, gir ikke automatisk omtanke til større samfunnsgrupper bare for å ta hensyn til at du synes det er kvinneundertrykkende. 1 1
Sommerenkommer Skrevet 26. desember 2022 #11 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sykt mange menn ser det som nederlag om dama tjener mer enn dem. Men de fleste sier lite om det. Anonymkode: d0ece...a2b Sykt mange kvinner ser på det aller meste som 'kvinneundertrykkende', og kommer med utsagn som dette for å føle at de kan 'ta igjen litt'. 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #12 Skrevet 26. desember 2022 Hvis det er den eneste spesielle holdningen han har, er det vel ikke så ille... Anonymkode: 6aa06...14d 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #13 Skrevet 26. desember 2022 Det må ha vært skuffende for deg å høre, ts ❤ Jeg synes du skal grave litt og undersøke hvilke andre holdninger han har til kvinner. Om han har holdninger og forventninger som passer dårlig med dine verdier er det best å ta stilling til dette så tidlig som mulig. Bare husk at du ikke må se på det med forelskelsesbriller, da er det fort gjort å unnskylde situasjonen. Anonymkode: 44ccd...6f7 2
Grandidosa83 Skrevet 26. desember 2022 #14 Skrevet 26. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg har fått meg en kjæreste som er 4 år eldre enn meg og jobber, tjener svært godt for alderen. Han er veldig godt utdannet og veldig snill, men har noen få veldig gammeldagse holdninger, et av dem er at han synes det er greit og rettferdig at menn får bedre enn damer, fordi det er vanskeligere for menn å få seg kjæreste enn for damer, og at en god lønn er en måte å gjøre seg attraktiv på. Når jeg hører sånne holdninger har jeg mest lyst til å bare avslutte samtalen. Skal sies at han ikke er arrogant og høy på seg selv, og er heller ikke rasist eller homofob eller noe av det, han har bare noen litt spesielle holdninger angående damer og dating... Eller er det sånn menn flest tenker? J23 Anonymkode: 8467f...c0e Hva er egentlig problemet? Altså; sier han det er rettferdig at menn får høyere lønn enn jenter/damer i samme stilling med samme arbeidsmengde og samme resultater? Eller sier han det er greit at menn har mulighet, som kvinner, til å tjene mye i spesifikke yrker og attraktive yrker med høye krav til utdanning og/ eller mye arbeid? (Evt også ved å ta høy risiko (starte eget firma f.eks) Det første er jo en idiot, mens det andre er å konstatere fakta. Videre er det åpenbart for alle som går på to bein at en høy inntekt gir bedre lykke hos damene enn det motsatte på generelt grunnlag. Endret 26. desember 2022 av Grandidosa83 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #15 Skrevet 26. desember 2022 Sommerenkommer skrev (18 minutter siden): Det er vel ikke sikkert de unnskylder holdningene med erting og spøk. Kanskje det er helt uskyldig erting, uten at det betyr å skjule en eneste holdning til noen ting. Det er ikke alle som er så up tight at de hele tiden går rundt å tenker ' kvinnesak' i alt de gjør og tenker på. Noen folk, de fleste tror jeg faktisk, gir ikke automatisk omtanke til større samfunnsgrupper bare for å ta hensyn til at du synes det er kvinneundertrykkende. Jeg snakker ikke om DE. Jeg snakker om DEG. Det er deg jeg siterte og du som unnskylder kvinneundertrykkende holdninger med at det bare er på ert. Anonymkode: 70de2...0b3 2 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #16 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): han synes det er greit og rettferdig at menn får bedre - enn damer... Anonymkode: 8467f...c0e Mangler ordet lønn her? Hva mener han med det? I Norge får man lønn etter utdanning og erfaring. Anonymkode: 53a3b...d59
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #17 Skrevet 26. desember 2022 Eldre kjæreste som tjener svært godt? Høres ut som du klarer å se forbi noen gammeldagse holdninger... Anonymkode: 180fa...22c 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #18 Skrevet 26. desember 2022 Mann her. Hadde digga at min kone tjente gode penger langt over min inntekt. Anonymkode: 5d7ef...5e5 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #19 Skrevet 26. desember 2022 Jeg er enig i at høyere lønn for menn er ok. Kvinner henter ut ca 8 ganger mer skattepenger. Så de tjener uansett mest effektivt. Derfor bør menn tjene mest. Anonymkode: a7881...f33
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #20 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er enig i at høyere lønn for menn er ok. Kvinner henter ut ca 8 ganger mer skattepenger. Så de tjener uansett mest effektivt. Derfor bør menn tjene mest. Anonymkode: a7881...f33 Så bra at du ikke bestemmer hvordan lønn regnes ut, da. Jeg har studert og jobbet hardt, og skal selvsagt ha uttelling for det mht lønn. Jeg tjener også mer pr time enn mannen min, som har kortere utdanning enn meg. Nå har han riktignok stor arbeidskapasitet, det får han uttelling på mht årslønn. Vi lønnes for det vi presterer. Anonymkode: 53a3b...d59 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå