AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #1 Skrevet 26. desember 2022 Dette høres utrolig rart ut og suspekt, men mine brødre har historie med trang forhud. Det tenker jeg er noe som kan gå i arv. Exen min ringte meg og sa vår felles sønn har sår på glans(ungen brukte ordet glans), og det gir mening siden farmor er sykepleier. Kan jeg faktisk prøve(ikke med makt) å prøvre å trekke tilbake min sønns penis). Det er en lukt som vi også vil til livs. Usikker hvor på kroppen den lukten kommer fra. Uansett så iriterer ungen seg voldsomt over det mellom beina. Han er ca 10 år. Anonymkode: aa40f...2d1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #2 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Dette høres utrolig rart ut og suspekt, men mine brødre har historie med trang forhud. Det tenker jeg er noe som kan gå i arv. Exen min ringte meg og sa vår felles sønn har sår på glans(ungen brukte ordet glans), og det gir mening siden farmor er sykepleier. Kan jeg faktisk prøve(ikke med makt) å prøvre å trekke tilbake min sønns penis). Det er en lukt som vi også vil til livs. Usikker hvor på kroppen den lukten kommer fra. Uansett så iriterer ungen seg voldsomt over det mellom beina. Han er ca 10 år. Anonymkode: aa40f...2d1 Det innlegget ga ikke mening. Men kan jeg hjelpe ungen på noen måte? Anonymkode: aa40f...2d1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #3 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det innlegget ga ikke mening. Men kan jeg hjelpe ungen på noen måte? Anonymkode: aa40f...2d1 Ja, du kan ta ungen med til en lege. Anonymkode: 302e5...3d0 2 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #4 Skrevet 26. desember 2022 Hva har trang forhud med at farmor er sykepleier? Anonymkode: 972be...485
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #5 Skrevet 26. desember 2022 Ta med barnet til lege Anonymkode: 8b39b...4d0
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #6 Skrevet 26. desember 2022 Ta til fastlegen. Hvis det gjør vondt til legevakten. De kan skrive ut eller gi medisiner hvis det er betennelse. Og forklare hvordan dere renser . Så må dere bli henvist til urolog. Anonymkode: 2513f...be8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #7 Skrevet 26. desember 2022 Du må ikke prøve å trekke forhuden tilbake. Dra til lege Anonymkode: 748ab...627
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #8 Skrevet 26. desember 2022 Du tar han selvfølgelig til lege. Ikke starte å leke whatever du trur du skal leke basert på at farmor er sykepleier. Anonymkode: 3cfca...29e 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #9 Skrevet 26. desember 2022 Man skal ikkje prøve å trekke forhuden tilbake. Dra til ein lege. Det er ganske mange guttebarn som har trangforhud, det finnest hjelp å få. Anonymkode: 86a63...71b 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #10 Skrevet 26. desember 2022 Ikke trekk forhuden tilbake. Om sønn absolutt vil at du som forelder skal ta en titt kan du si at dere bestiller time hos fastlegen., og at han må prøve å ikke klø/irritere. Anonymkode: d9cea...e13
Luckiness Skrevet 26. desember 2022 #11 Skrevet 26. desember 2022 Dra til lege. Er forhuden trang så er det risiko for at dere ikke klarer å dra den tilbake. Det kan medføre redusert blodsirkulasjon og derav skade som kan bli permanent. Det vil trolig gjøre vondt hos legen også hvis legen må undersøke. Men deg gjøres da av kyndig personale og dere får samtidig en grundig undersøkelse hvor det trolig vil bli satt i verk behandling (feks en spesiell salve). Unødig å skulle gjøre denne ubehagelige undersøkelsen hjemme uten kompetanse, og med risiko for å påføre skade. Det finnes også bedøvende gel som mulig kan påføres før undersøkelse om veldig vondt. Hør med legen før undersøkelse om dette er mulig.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #12 Skrevet 26. desember 2022 Gå til lege. Samboeren min hadde trang forhud. Fant det ikke ut før han var voksen. Han trodde det skulle være sånn Har vært mye sår og vondt opp igjennom. Søk hjelp no. Er fort gjort og fikse om det er det. Eller betennelse. Ikke dra tilbake forhuden. Anonymkode: 41922...9c3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #13 Skrevet 26. desember 2022 Høres ut som han har ballanitt. Ta en tur til lege, både for å få behandling, men også for å vurdere trang forhud. Ikke forsøk å trekke den tilbake selv, i verste fall får du den ikke frem igjen og risikerer strangulering og øh operasjon. Anonymkode: 045bf...cdb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå