Gå til innhold

Papiljotter (?) til å rulle opp hår

Nelle

Anbefalte innlegg

Heter det papiljotter? Sånne myke man ruller opp håret med når håret er vått - man kan sove med dem, og dagen etter har man plutselig krøller.

Hvor får man kjøpt sånne, og hvor mye koster det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var liten surret farmor håret mitt opp på små servietter og knøt med hyssing - det går fint å sove med.

Jeg hadde sånne papillotter som du mener til Liten da hun danset... men hvor pokker kjøpte jeg dem hen?

Hvis jeg kommer på det skal du få beskjed...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg var liten surret farmor håret mitt opp på små servietter og knøt med hyssing - det går fint å sove med.

Jeg hadde sånne papillotter som du mener til Liten da hun danset... men hvor pokker kjøpte jeg dem hen?

Hvis jeg kommer på det skal du få beskjed...

Fint! Takk skal du ha :-) Hva danset hun forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun danset freestyle discojazz.

Dritmorsom sport - en typisk mamma/datterting.

Konkurransene var heftige - hallen hvor de danset var full av støyende høy disco/dance i oppspeedet tempo. Overalt var jenter i alle aldre, fra fire til tjue år, i dansedrakter med fjær og paljetter. Det var om å gjøre og skille seg ut for at dommerne skulle få øye på deg, da omgangene startet med utrolig mange jenter på gulvet på én gang.

Alle mammane stresset rundt med sminke, papiljotter, glittersprayer, hårspray, papiljotter... termoser med kaffe, matpakker - konkurransene startet jo tidlig på formiddagen og var ofte ikke ferdig før langt på kveld... slitsomt, men morsomt.

Hun begynte å danse da hun var tre-fire og holdt på til hun var ca fjorten... ofte kutter de ut når gutter blir mer interessante enn dansinga. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker små tøyremser på jentene, jeg. Ruller opp håret i tynne partier rundt remsen og knyter den sammen tett intil hodet. Og det går helt greit å sove med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en liten advarsel her.... Har du litt krøllete hår fra før av så ikke bruk for tynne papilotter! Da ender du opp med afro :overrasket: Dum som jeg var gjorde jeg nettopp dette før jeg skulle på fest for noen år siden... Det så rett og slett ikke ut!!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde papiljotter en gang (har slett nordisk tynt hår) og satt med dem en hel ettermiddag med leggevann-greier og fønet osv.

sto på pakken at "for best resultat, bøy hodet fremover mens du børster" og vips, diana ross deluxe.

vannet håret etterpå... *le*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...