AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Dette er så jævlig vanskelig. Klarer nesten ikke å innrømme det, og dette er noe han har gjort mot meg. Det svir etter å skrive til han, og jeg klarer nesten ikke å holde meg. Har holdt meg siden klokka 15.43. Det var siste gang jeg konfronterte han med noe han hadde gjort. Jeg KLARER nesten ikke å holde meg lengre. Vil ikke skrive heller, for da blir jeg den svake parten, SIDEN det alltid er jeg som må skrive. Jeg vil ikke mer. Gi meg noen tips vær så snill. Anonymkode: e458b...0df
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 Da gjør jeg det slutt jeg. Er voksen, dater ikke furtegutter. Anonymkode: d2535...cd2 10 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da gjør jeg det slutt jeg. Er voksen, dater ikke furtegutter. Anonymkode: d2535...cd2 Å slå opp akkurat nå er ikke et alternativ, for noe sånt. Jeg sitter høygravid. Jeg MÅ holde ut. Hvert fall ikke gi meg. Det er alltid jeg som må løpe bort. Gidder ikke å gi han det han vil Anonymkode: e458b...0df
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Å slå opp akkurat nå er ikke et alternativ, for noe sånt. Jeg sitter høygravid. Jeg MÅ holde ut. Hvert fall ikke gi meg. Det er alltid jeg som må løpe bort. Gidder ikke å gi han det han vil Anonymkode: e458b...0df Ikke kryp, det er akkurat det han prøver på. Hold deg sterk for din egen skyld og for babys. Dette klarer du. La han krype! Sett standaren allerede nå, vis ditt barn ( allerede nå) at slikt tolereres ikke! Anonymkode: 49fda...eba 4 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 Slår opp med noen som ikke kan kommunisere og som bare ignorerer for å slippe å ta ansvar for dårlig oppførsel Anonymkode: 17812...272 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Å slå opp akkurat nå er ikke et alternativ, for noe sånt. Jeg sitter høygravid. Jeg MÅ holde ut. Hvert fall ikke gi meg. Det er alltid jeg som må løpe bort. Gidder ikke å gi han det han vil Anonymkode: e458b...0df Vil du heller at barnet skal vokse opp i et forhold der far driver psykisk vold mot mor? Anonymkode: 17812...272 4 4
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 Hva vil du skrive til han? Skriv det, men ikke send det? Skriv det på notater, legg det fra deg og prøv å la tiden gå. Eller bare ta kontakt. Det er ikke et alternativ å slå opp, sier du, så hvorfor utsette det uunngåelige? Han kommer ikke til å endre seg. Dette er et personlighetstrekk. Anonymkode: 72b1b...f4f 4 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 Jeg hadde aldri skrevet noe til noen som holdt på slik. Da fikk de ta kontakt først når de var ferdige med å furte. Anonymkode: 635c1...3b5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke kryp, det er akkurat det han prøver på. Hold deg sterk for din egen skyld og for babys. Dette klarer du. La han krype! Sett standaren allerede nå, vis ditt barn ( allerede nå) at slikt tolereres ikke! Anonymkode: 49fda...eba JA! Men hvordan?😭 Anonymkode: e458b...0df
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 Kjøre silent treatment tilbake til han syntes det er skikkelig ubehagelig og tar det opp selv. Eneste som funket her iallefall. Da ble det en måte å ta opp hvorfor dette ikke er ok. Litt enig at om han ikke kutter ut dette, hadde vurdert å gå. Takler virkelig ikke slik oppførsel Anonymkode: e4891...e1f 6 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kjøre silent treatment tilbake til han syntes det er skikkelig ubehagelig og tar det opp selv. Eneste som funket her iallefall. Da ble det en måte å ta opp hvorfor dette ikke er ok. Litt enig at om han ikke kutter ut dette, hadde vurdert å gå. Takler virkelig ikke slik oppførsel Anonymkode: e4891...e1f Hvor lenge holdt du det gående? Må bare konstantere at dette er første gang jeg holder meg unna så lenge pga en krangel Anonymkode: e458b...0df
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #12 Skrevet 25. desember 2022 Ikke gi deg. Ignorer og fortsett med ditt for det er det verste en som driver med silent treatment vet. Jeg har selv hatt mine silent treatment perioder og gjett om jeg skammer meg for det. Det ble fort slutt da jeg møtte mannen min. Han ignorerte meg de gangene jeg var dramaqueen. Takk og lov for det. Til mitt forsvar så var jeg ung og min mor gjorde det på meg, så jeg visste ikke bedre. Anonymkode: 6e8ef...9e5 2 2 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #13 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hvor lenge holdt du det gående? Må bare konstantere at dette er første gang jeg holder meg unna så lenge pga en krangel Anonymkode: e458b...0df To uker, gikk det. Er ikke langsur. Så hardt å stå i det. Å spille sur når jeg egentlig ikke er det. Min svarer alltid på en sur måte at han ikke er sur. Og kunne Hilde på i mnd vis på det verste. Når jeg sa jeg ikke ville mer ga han seg. Men startet på nytt igjen. Gang på gang. Så siste håp, var å kjøre løpet helt ut selv, svarte surt, er ikke sur, mens jeg klasket noe litt hardt i kjøkken benken. Trampet litt i gulvet når jeg gikk og små smalt med kjøkken dører. Ignorere ved alle måltider osv. Generelt alt han gjør. Da jeg hadde tatt det opp mange ganger før, at dette ikke var så hyggelig, så fnøs han i nesa og mente jeg var hårsår. Han tålte ikke mer enn to uker selv da.... Anonymkode: e4891...e1f 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #14 Skrevet 25. desember 2022 Hva med å bare slå av hele telefonen? At du gidder bruke tid på han. La han sitte der å surne til det ikke er gøy mer. Anonymkode: bcedd...7a8 2 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #15 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): To uker, gikk det. Er ikke langsur. Så hardt å stå i det. Å spille sur når jeg egentlig ikke er det. Min svarer alltid på en sur måte at han ikke er sur. Og kunne Hilde på i mnd vis på det verste. Når jeg sa jeg ikke ville mer ga han seg. Men startet på nytt igjen. Gang på gang. Så siste håp, var å kjøre løpet helt ut selv, svarte surt, er ikke sur, mens jeg klasket noe litt hardt i kjøkken benken. Trampet litt i gulvet når jeg gikk og små smalt med kjøkken dører. Ignorere ved alle måltider osv. Generelt alt han gjør. Da jeg hadde tatt det opp mange ganger før, at dette ikke var så hyggelig, så fnøs han i nesa og mente jeg var hårsår. Han tålte ikke mer enn to uker selv da.... Anonymkode: e4891...e1f Var det vanskelig i starten? Er første gang jeg går så lenge uten kontakt Anonymkode: e458b...0df
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #16 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med å bare slå av hele telefonen? At du gidder bruke tid på han. La han sitte der å surne til det ikke er gøy mer. Anonymkode: bcedd...7a8 Han er ikke i Norge nå. Han er i USA. Og mens det er midt på lyse dagen der, så er det natt her. Så han får jo hvert fall ikke svar mens jeg sover. Jeg har holdt meg lenge. Første gang jeg holder meg slik. Vanligvis legger jeg egoet til side, men akkurat nå kan jeg ikke. For jeg har ikke noe å beklage for. Anonymkode: e458b...0df
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #17 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Det var siste gang jeg konfronterte han med noe han hadde gjort. Forstår jeg det riktig det som står her? At du skal slutte å konfrontere han om han har gjort noe galt? Det er jo nettopp det han ønsker å oppnå med silent treatment. Han vet at det gjør vondt for deg, og at du vil gjøre alt for å unngå det i fremtiden. Sånn at han kan fortsette å oppføre seg dårlig uten at du tør å ta det opp. Dette er oppførsel han har lært seg i en usunn barndom. Han slutter kanskje med det hvis han selv ser at det er galt og oppsøker hjelp. Det er mange som har klart å oppdra et barn alene eller på deling som skilt. Du er ikke låst i et giftig forhold bare fordi dere skal ha barn Anonymkode: 40b2e...392 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #18 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Forstår jeg det riktig det som står her? At du skal slutte å konfrontere han om han har gjort noe galt? Det er jo nettopp det han ønsker å oppnå med silent treatment. Han vet at det gjør vondt for deg, og at du vil gjøre alt for å unngå det i fremtiden. Sånn at han kan fortsette å oppføre seg dårlig uten at du tør å ta det opp. Dette er oppførsel han har lært seg i en usunn barndom. Han slutter kanskje med det hvis han selv ser at det er galt og oppsøker hjelp. Det er mange som har klart å oppdra et barn alene eller på deling som skilt. Du er ikke låst i et giftig forhold bare fordi dere skal ha barn Anonymkode: 40b2e...392 Nei men hvis han ikke lærer nå, så lærer han ikke i det hele tatt. Han skal faen meg lære. Om brudd blir den potensielle løsningen, så skal ikke JEG ta det første steget ved å bryte stillheten. Jeg kom onn for råd om hvordan jeg kan holde det mest mulig pågående, for det er alltid jeg som knekker. Han er nok overrasket over at jeg ikke har knekt enda Anonymkode: e458b...0df 1 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #19 Skrevet 26. desember 2022 I mange tilfeller er det manglende forståelse for hvordan en mann fungerer. Silent treatment er en måte å straffe på, som brukes oftere mellom kvinner, siden de vet hvor godt det treffer. En mann kan bli stille, rett og slett fordi han ikke har noe mer å tilføre diskusjonen, og vet ikke at hun trenger å trygges med kontakt, samme hva. I andre tilfeller, trenger han å trekke seg tilbake, for å få orden i tankene sine. Dette er ikke noe han gjør med overlegg om å såre, eller straffe. Men selvsagt finnes det menn som driver med silent treatment, akkurat som det finnes kvinner som slår. Anonymkode: a8b5a...d16 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #20 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): I mange tilfeller er det manglende forståelse for hvordan en mann fungerer. Silent treatment er en måte å straffe på, som brukes oftere mellom kvinner, siden de vet hvor godt det treffer. En mann kan bli stille, rett og slett fordi han ikke har noe mer å tilføre diskusjonen, og vet ikke at hun trenger å trygges med kontakt, samme hva. I andre tilfeller, trenger han å trekke seg tilbake, for å få orden i tankene sine. Dette er ikke noe han gjør med overlegg om å såre, eller straffe. Men selvsagt finnes det menn som driver med silent treatment, akkurat som det finnes kvinner som slår. Anonymkode: a8b5a...d16 Han skal faen meg så sin egen medisin. Jeg har ikke noen tanker om å knekke Anonymkode: e458b...0df 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå