AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Hei! Vi eier et gammelt sørlandshus med mange små upraktiske rom. Det lå lenge ute for salg før vi kjøpte det, og jeg tror en av årsakene kan ha vært at det har små rom som er vanskelig å møblere. Badet vi har er så lite at det egentlig ikke er plass til vaskemaskin der, men har likevel måttet presse inn en som står veldig i veien. Det er ingen annen plass den kan stå dessverre. Vi skal nå pusse opp dette huset og lurer på hva folk ville foretrukket dersom de skulle kjøpt et slikt hus. Vi skal lage et bad i 2 etasje, og stå mellom valget av enda et lite bad/vaskerom uten mulighet til å henge opp tøy og et lite soverom på 6kvm med skråtak. Eller et stort bad/vaskerom med plass til å henge opp tøy og ha stellebord. Vi har kun 2 soverom fra før. Men det er mulighet for å ta loftstua i bruk som et soverom nr3. Vi skal selge huset om 3 år og er derfor ute etter å høre hva andre helst ville ha foretrukket om de var kjøper. Håper på mange svar! Det hadde vært til stor hjelp!! Har ikke barn, men vi håper på å få ett i tiden vi skal bo her. Vi har derfor ikke selv bruk for flere soverom enn to. Men badet vi har nå har ikke plass for stellebord, og dermed har vi behov for et større bad. Anonymkode: 4697d...211
-Missi- Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 Jeg stemmer for et bra bad løsningen 👍 Tror absolutt det trekker opp, det å kunne ha plass til vaskemaskin på badet er jo noe man ofte i dag ser på som en selvfølge om det ikke er eget vaskerom i boligen ☺️ 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 Dersom dere går for lite bad+tredje soverom, blir da alle tre soverommene i samme etasje? Og ligger huset i et «barnevennlig» område? Anonymkode: 41747...8a1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 Jeg ville fått en arkitekt til å se på planløsningen, de er ofte gode å se løsninger du kanskje ikke har tenkt på selv, og kan lage en plan for videre utvikling av huset med tiden som henger sammen med det dere gjør nå. Anonymkode: 5f98d...e59 3
NinaSør Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dersom dere går for lite bad+tredje soverom, blir da alle tre soverommene i samme etasje? Og ligger huset i et «barnevennlig» område? Anonymkode: 41747...8a1 Ja da vil loftsetasjen bestå av 3 soverom, liten loftstue og lite bad/vaskerom. Men da vil det ikke være noe sted å henge opp klær ettersom rommene er så små 😊
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 Jeg var ute etter minst 4 soverom når jeg kjøpte nå, og forkastet mange boliger pga knøttsmå rom som ikke er mulig å få møblert på fornuftig vis. Som potensiell kjøper av deres hus ville jeg derfor droppet det huset. Da er det bedre med litt mer romslig bad, og heller gjøre det interessant for målgruppen som ønsker litt færre soverom Anonymkode: c0cc9...5a0 1 1
NinaSør Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg var ute etter minst 4 soverom når jeg kjøpte nå, og forkastet mange boliger pga knøttsmå rom som ikke er mulig å få møblert på fornuftig vis. Som potensiell kjøper av deres hus ville jeg derfor droppet det huset. Da er det bedre med litt mer romslig bad, og heller gjøre det interessant for målgruppen som ønsker litt færre soverom Anonymkode: c0cc9...5a0 Takk for svar! 😊
Luckiness Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 Kan du ikke beskrive boligen litt mer? Hva annet inneholder boligen og hva er i de forskjellige etasjene? 1
NinaSør Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 Luckiness skrev (4 minutter siden): Kan du ikke beskrive boligen litt mer? Hva annet inneholder boligen og hva er i de forskjellige etasjene? 1 etasje består av: Vindfang, trappeoppgang, kjøkken, tv stue, vinterhage og lite bad. 2 etasje består av: 2 soverom, loftstue, og et lagringsrom (som vi vil gjøre om til bad/vaskerom og kanskje et bittelite soverom). Alle rom har skråtak utenom loftstua. I dag henger jeg opp klær til tørk på lagringsrommet. Jeg tror selv ikke dette huset egner seg for en stor familie siden rommene er så små. I dag har vi spisebord i vinterstua, men her er det ekstremt trangt og egentlig ikke plass til spisebord. Badet vi har i dag består av dusjkabinett, toalett, servant og en vaskemaskin. Det er så lite at dersom jeg ville blitt gravid så ville jeg ikke hatt plass til å komme mellom vasken og vaskemaskinen etterhvert 😂 Men planen er som sakt å ta ut vaskemaskinen og sette den på et nytt bad i 2 etasje 👍🏼 Når vi lager om lagringsrommet til bad så vil vi ikke ha noe mer lagringsrom inne i huset lenger. Men har et garasjeloft vi kan bruke i stedet 😊
Luckiness Skrevet 26. desember 2022 #11 Skrevet 26. desember 2022 NinaSør skrev (22 minutter siden): 1 etasje består av: Vindfang, trappeoppgang, kjøkken, tv stue, vinterhage og lite bad. 2 etasje består av: 2 soverom, loftstue, og et lagringsrom (som vi vil gjøre om til bad/vaskerom og kanskje et bittelite soverom). Alle rom har skråtak utenom loftstua. I dag henger jeg opp klær til tørk på lagringsrommet. Jeg tror selv ikke dette huset egner seg for en stor familie siden rommene er så små. I dag har vi spisebord i vinterstua, men her er det ekstremt trangt og egentlig ikke plass til spisebord. Badet vi har i dag består av dusjkabinett, toalett, servant og en vaskemaskin. Det er så lite at dersom jeg ville blitt gravid så ville jeg ikke hatt plass til å komme mellom vasken og vaskemaskinen etterhvert 😂 Men planen er som sakt å ta ut vaskemaskinen og sette den på et nytt bad i 2 etasje 👍🏼 Når vi lager om lagringsrommet til bad så vil vi ikke ha noe mer lagringsrom inne i huset lenger. Men har et garasjeloft vi kan bruke i stedet 😊 Hvordan er loftstuen da? Noen mulighet for å sette opp en vegg slik det blir et soverom? Og gang mellom alle rommene? Er det eventuelt mulighet for et lite påbygg av huset? Feks i 1 etg ved gangen. Slik en kan lage vaskerom og evt ekstra toalett i ett der og da kunne lage soverom i 2etg. Jeg ville trolig laget større bad/vaskerom i 2. etg. Huset virker ikke å egne seg til en større familie likevel. Så bedre å heller utnytte arealene så hvert rom blir best mulig enn å lage er liksom-soverom med skråtak på 6 kvm Trengs det tvstue? Hva med å ha spisestuen i tvstuen og ha sofa/tv/kosekrok i vinterhagen? Så har dere tvstue i loftstuen. 1
NinaSør Skrevet 26. desember 2022 #12 Skrevet 26. desember 2022 Luckiness skrev (39 minutter siden): Hvordan er loftstuen da? Noen mulighet for å sette opp en vegg slik det blir et soverom? Og gang mellom alle rommene? Er det eventuelt mulighet for et lite påbygg av huset? Feks i 1 etg ved gangen. Slik en kan lage vaskerom og evt ekstra toalett i ett der og da kunne lage soverom i 2etg. Jeg ville trolig laget større bad/vaskerom i 2. etg. Huset virker ikke å egne seg til en større familie likevel. Så bedre å heller utnytte arealene så hvert rom blir best mulig enn å lage er liksom-soverom med skråtak på 6 kvm Trengs det tvstue? Hva med å ha spisestuen i tvstuen og ha sofa/tv/kosekrok i vinterhagen? Så har dere tvstue i loftstuen. Takk for forslag! 😊 Vi har ikke mulighet for å bygge ut dessverre og har vurdert å bytte tvstua ut med spiseplassen, men fant ut at det ikke var plass. I loftstua er det plass til en toseter sofa. Så er dessverre ikke plass til så mange der heller. Men man kan sette opp en vegg og få til et lite soverom i stedet for loftstue ja, og fremdeles ha gang i mellom soverommene 😊
Luckiness Skrevet 26. desember 2022 #13 Skrevet 26. desember 2022 NinaSør skrev (5 timer siden): Takk for forslag! 😊 Vi har ikke mulighet for å bygge ut dessverre og har vurdert å bytte tvstua ut med spiseplassen, men fant ut at det ikke var plass. I loftstua er det plass til en toseter sofa. Så er dessverre ikke plass til så mange der heller. Men man kan sette opp en vegg og få til et lite soverom i stedet for loftstue ja, og fremdeles ha gang i mellom soverommene 😊 Men hvis loftstuerommet blir veldig lite så er det kanskje greit å bare beholde det som en loftstue framfor å lage soverom. Kanskje best med mest romslig følelse i huset vs knøttlite ekstra soverom. 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #14 Skrevet 26. desember 2022 6kvm soverom er vel uansett for lite til å bli godkjent som soverom? Anonymkode: 55371...88c
fru Alving Skrevet 26. desember 2022 #15 Skrevet 26. desember 2022 Slik du beskriver huset så tror jeg at jeg ville gått for et større bad ja. Tror dere skal tenke litt på hva som er praktisk her og nå. Det huset egner seg ikke for en barnerik familie, men heller for de med ett barn eller for par eller enslig uten barn. For mange er to soverom nok og skulle en enslig mor (eller far) med to barn kjøpe det etter dere så kan hun sikkert løse det ved å la barna dele rom eller sove på loftstua. Eller støtter jeg forslaget med arkitekt. 1
NinaSør Skrevet 26. desember 2022 #16 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): 6kvm soverom er vel uansett for lite til å bli godkjent som soverom? Anonymkode: 55371...88c Oi, det har jeg ikke tenkt på. Det skal jeg sjekke opp i
NinaSør Skrevet 26. desember 2022 #17 Skrevet 26. desember 2022 fru Alving skrev (8 timer siden): Slik du beskriver huset så tror jeg at jeg ville gått for et større bad ja. Tror dere skal tenke litt på hva som er praktisk her og nå. Det huset egner seg ikke for en barnerik familie, men heller for de med ett barn eller for par eller enslig uten barn. For mange er to soverom nok og skulle en enslig mor (eller far) med to barn kjøpe det etter dere så kan hun sikkert løse det ved å la barna dele rom eller sove på loftstua. Eller støtter jeg forslaget med arkitekt. Takk for innspill! Høres lurt ut å sikte oss inn på en målgruppe som ikke er en stor familie ja. Tror vi ender på større bad/vaskerom i stedet for soverom 😊 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå