AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Min far skal snart pensjonere seg og spurte meg om det er greit han flytter til Portugal. Det er noe han og samboeren hans ønsker. Jeg er alenemor og han hjelper meg mye i å hente barna fra barnehage og diverse, siden jeg ikke har lappen. Jeg vet han har lyst til å flytte, og ønsker bekreftelse fra meg for å unngå å få dårlig samvittighet Jeg kan jo si at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal klare meg uten hans hjelp, så lenge jeg har såpass små barn. Jeg har dilemma. Skal jeg være ærlig eller la ham dra uten å gi dårlig samvittighet.. Anonymkode: 909f6...ca9
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Skal jeg være ærlig eller la ham dra uten å gi dårlig samvittighet.. Ha empati. La han dra. Blir du lykkelig av å ha din far rundt når du vet han egentlig ville bodd i PT? Anonymkode: 07d4b...df3 31
Anonymbrukersåklar Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 Selvfølgelig skal han få flytte. Du kan vel ikke meine, han skal kjøre taxi åt deg resten av livet? 27 2 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 Ta lappen da vel Anonymkode: 99c78...c64 20 7
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 Si at du kommer til å savne å ha ham nær, men at du ønsker at han skal gjøre det han har lyst til. La ham leve. Dere kan jo holde kontakten. Og lær deg å klare deg selv. Han er din far. Ikke tjeneren din. Anonymkode: c4a82...dbc 17 3
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 Selvsagt kan han flytte😊 Du er voksen og må lære deg å stå på egne ben. Mine foreldre bor også i utlandet. Perfekt å ha et varmt sted å feriere🤩 Anonymkode: ac4de...4f9 17
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Si at du kommer til å savne å ha ham nær, men at du ønsker at han skal gjøre det han har lyst til. La ham leve. Dere kan jo holde kontakten. Og lær deg å klare deg selv. Han er din far. Ikke tjeneren din. Anonymkode: c4a82...dbc Dette. Pluss at du setter deg som mål å bestå førerprøven tenker jeg er en god ide. Anonymkode: 56ecc...fe6 13
Fru Uperfekt Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Min far skal snart pensjonere seg og spurte meg om det er greit han flytter til Portugal. Det er noe han og samboeren hans ønsker. Jeg er alenemor og han hjelper meg mye i å hente barna fra barnehage og diverse, siden jeg ikke har lappen. Jeg vet han har lyst til å flytte, og ønsker bekreftelse fra meg for å unngå å få dårlig samvittighet Jeg kan jo si at jeg ikke skjønner hvordan jeg skal klare meg uten hans hjelp, så lenge jeg har såpass små barn. Jeg har dilemma. Skal jeg være ærlig eller la ham dra uten å gi dårlig samvittighet.. Anonymkode: 909f6...ca9 La han reise og ikke gi han dårlig samvittighet for det 8 2
tangent Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 Kan du skaffe lappen? Øvelseskjøre med faren din før han flytter. Jeg synes han skal dra med god samvittighet. Du må lære deg å finne løsninger i ditt eget nettverk og liv. Din far har ikke valgt å få små barn når han skal pensjonere seg. Du kan klare deg selv og stå på egne ben! Akkurat som du måtte gjort om noe tragisk skulle skjedd med din far. 8 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 Han må jo få leve sitt liv. Det sirkulerer ikke rundt deg lenger. Anonymkode: 3f39e...f1a 14
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Han må jo få leve sitt liv. Det sirkulerer ikke rundt deg lenger. Anonymkode: 3f39e...f1a Så unødvendig svar! klart hun er lei seg og tenker dette blir tøft! jeg hadde fått hjertesorg om mamma flyttet til et annet land. Hun er min klippe. Jeg klarer meg selv, og har mann og barn. Men gud så godt det er å ha henne både som mamma, mormor, sjelevenn og ei klippe i livet ❤️ prøv å sett deg inn i ts Anonymkode: 90f6d...ae5 1 4
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #12 Skrevet 26. desember 2022 Flytter han utenlands fordi det er lavere levekostnader der enn her? Får han i så fall råd til å fortsette å bo i Norge dersom du øker lønnen hans litt? Eller er det mer det at det blir litt for mange arbeidsdager for ham, og at trenger et par fridager innimellom? Anonymkode: 187a0...939 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #13 Skrevet 26. desember 2022 Mine foreldre flyttet til varmere strøk atter at de ble pensjonister, de har brukt hele sitt voksne liv på å jobbe og hjelpe barn og barnebarn. De ønsker å bruke siste delen av livet på seg selv og gjøre ting de ikke kunne gjøre før, det unner jeg de virkelig. Min egoistiske søster derimot er potte sur fordi un ikke lenger har barnepass. Anonymkode: 4d4b0...690 11 5 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #14 Skrevet 26. desember 2022 Er det mulig! Far må selvfølgelig flytte dit han vil. Anonymkode: c0bb9...988 8
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #15 Skrevet 26. desember 2022 Jeg må si det er ganske så egoistisk å si at de eldre ikke kan flytte til varmere strøk fordi du ikke tar lappen og trenger barnepass. Joda, jeg skjønner at det er komfortabelt med privatsjåfør og mye hjelp, men jeg kunne aldri sagt til mine foreldre at de ikke kan få nyte pensjonisttilværelsen slik de selv ønsker. De har tross alt hjulpet og støttet meg i over 30 år nå, så jeg synes det er helt på tide at de får prioitere seg selv. AnonymBruker skrev (13 timer siden): Så unødvendig svar! klart hun er lei seg og tenker dette blir tøft! jeg hadde fått hjertesorg om mamma flyttet til et annet land. Hun er min klippe. Jeg klarer meg selv, og har mann og barn. Men gud så godt det er å ha henne både som mamma, mormor, sjelevenn og ei klippe i livet ❤️ prøv å sett deg inn i ts Anonymkode: 90f6d...ae5 Mamma er min sjelevenn og klippe i livet. Pappa er helten min. Og jeg hadde virkelig unnet dem å gjøre som de vil når de blir pensjonister. De er ikke ute av livet mitt selv om de hadde bodd i annet land. Jeg bodde i annet land selv to år, og snakket med dem ofte. Jeg hadde faktisk syntes det hadde vært mer vondt å vite at de ønsket flytte til varmere strøk men droppet det kun for min del. Anonymkode: c6fb3...b49 4 2
Veggdyret Skrevet 26. desember 2022 #16 Skrevet 26. desember 2022 Kanskje du kan be ham vente med flyttingen i 3-6 måneder slik at du får tatt førerkort? Å be ham vente noe mer enn det synes jeg er urimelig. Men samtidig kan det være greit å ha en samtale før han flytter rundt hvor ofte han forventer kontakt med barnebarna og hvor mye han har lyst til å være en del av livet deres, for jeg har selv små barn med familie i et annet land og det er ikke akkurat noen stor familiefølelse man får av å sees en uke i året... 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #17 Skrevet 26. desember 2022 Klart han skal få flytte, så spennende med nye eventyr i voksen alder😄 Du klarer deg selv👍🏼 Anonymkode: cbdd3...7c8 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #18 Skrevet 26. desember 2022 Det er dine unger. Klarer du ikke å ta vare på dem selv er barnevern riktig instans. Ikke din stakkars far. Så du holder munn. Og så ordner du deg på annet vis med omsorg for ungene. Skaff deg en partner du ikke liker men som er ok som far. Flytt sammen med en annen aleneforelder. Overlat større andel av omsorgen til barnas far. Anonymkode: 6c140...3b0 3
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #19 Skrevet 26. desember 2022 At du i det hele tatt lurer på dette? Ærlighet er ikke alltid nødvendig, og du veit utfallet dersom du ønsker ham god tur samtidig som du nevner ditt dilemma. Det er ikke for ingenting at pensjonsalderen er satt. Statistisk øker fare for sykdom drastisk når man nærmer seg 70-årene. Disse få årene med frihet og god helse går fort! Tenk om han utsetter flytteplaner i 5 år pga dine behov og ender opp med et slag dagen før avreise? Du er selv mor nå. La ansvaret for barn ligge der det hører hjemme. Anonymkode: 88457...617 4 2
Mezzosoprena Skrevet 26. desember 2022 #20 Skrevet 26. desember 2022 Endelig skal faren din få gjennomføre noe han sikkert har hatt lyst til lenge og ventet på. Og så skal han muligens holdes hjemme fordi du ikke klarer å ta hånd om familielivet som voksen? Nei, det skal han selvfølgelig ikke og du skal ikke på noen som helst måte gi han dårlig samvittighet overhodet. Du skal finne en måte å klare deg alene på. 7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå