AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Hei. Er i en vanskelig situasjon. Jeg har i en stund nå prøvd å komme meg vekk fra en som er fysisk og psykisk mishandlende. Jeg har ofte blitt banket når vedkommende er full. Jeg har nå tatt avstand. Har gått til politiet og personen har fotlenke og besøksforbud. Dumme meg har likevel vært for redd for å gi totalt slipp da han har sagt at han kan leie noen for å få meg vekk herfra 😭. Så for meg har det vært en trøst å hatt en viss form for kontakt.. For sa vet jeg hvor han er.. Og kan roe han ned med å ikke ville skade meg via andre 😭. Nå prøver jeg å slutte å ha kontakten. Men han gråter og sier han angrer på alt og han sender bilder av at han kutter seg selv med dyyype kutt. Jeg ønsker jo ikke noe av dette og er redd han skal ta livet sitt. Føler jeg sitter så i saksa 😭. Jeg kan ikke kontakte noen heller. Hverken ambulanse... Politi osv. For vi skal jo egentlig ikke ha kontakt 😭 Anonymkode: daaa5...3e1
Motelvibes Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 Blokker overalt og anmeld for trusler. 1 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 Det er psykisk vold å true med sånt. En forlengelse av den fysiske volden han har utsatt deg for og et maktmiddel og pressmiddel. Det er manipulasjon så du må ikke la det gå innover deg! Han har ansvar for seg selv og du har ikke ansvar for han! Jeg har vært gjennom eksakt det samme og det eneste som gjorde at jeg til slutt ble fri var å skifte nummer og slette Facebook kontoen min. Han prøvde å bruke familiemedlemmer av seg for å oppnå kontakt så jeg måtte bare fordufte helt. Snakk med krisesenter eller VO linjen om du trenger noen å snakke med som vet hva du går gjennom og hva du må gjøre. Tlf 116006 www.volinjen.no Anonymkode: 87b4f...62f 1 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 Ja, blokker han overalt, da har han ikke overtaket på deg noe mer. Anonymkode: 1fdf9...926 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 Ring politiet og fortell dem det du har skrevet her. Da kan de hjelpe begge to. Anonymkode: 35a3d...118 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 PS! Kjempeviktig at du dokumenterer disse tingene! At han truer deg og truer med å skade seg selv. Ta det opp på bånd hvis det er i samtaler eller spar på meldingene! Anonymkode: 87b4f...62f 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 Ring politiet og fortell hva han gjør. Anonymkode: 139da...111 1
viren Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 Han manipulerer deg. Kutt all kontakt umiddelbart. 1
orkide1 Skrevet 25. desember 2022 #9 Skrevet 25. desember 2022 Oi, du MÅ kutte kontakten. Få hjelp til dette, finnes sentere for vold i nære relasjoner. Kontakt politiet. Det er farlig å bryte ut av et slik forhold, men det er farligere å bli. At han truer med å skade seg selv er manipulasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #10 Skrevet 25. desember 2022 orkide1 skrev (7 minutter siden): Oi, du MÅ kutte kontakten. Få hjelp til dette, finnes sentere for vold i nære relasjoner. Kontakt politiet. Det er farlig å bryte ut av et slik forhold, men det er farligere å bli. At han truer med å skade seg selv er manipulasjon. Er redd for at han får noen til å drepe meg. Han kjenner mange kriminelle Anonymkode: daaa5...3e1
orkide1 Skrevet 25. desember 2022 #11 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er redd for at han får noen til å drepe meg. Han kjenner mange kriminelle Anonymkode: daaa5...3e1 Dette er også ting du må dele med politiet. 5
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #12 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Er redd for at han får noen til å drepe meg. Han kjenner mange kriminelle Anonymkode: daaa5...3e1 Skjønner at du er redd, men ingen kriminelle vil drepe en uskyldig jente og risikere 20 år i fengsel bare fordi kameraten din er gal og ikke får deg tilbake! Desto viktigere å dokumentere truslene og snakke med politiet! Du kan ikke leve i denne frykten her! Anonymkode: 87b4f...62f 4
Mooza Skrevet 25. desember 2022 #13 Skrevet 25. desember 2022 Ja, nå har du vært veldig dum. Det er vel ikke hvem som helst som har fotlenke. Han er ustabil og farlig. Han gjør alt for å manipulere deg. Bedre at han tar sitt liv enn ditt liv. Det er ikke ditt ansvar. Ring politiet og fortell hvor dum du har vært. Legg alle kort på bordet, og send meldingene han har sendt deg til dem. Da har de ansvaret og kan eventuelt sende ambulanse. Deretter skjerper du deg!! Nå har du rotet til livet ditt med denne farlige mannen, og insisterer på å gjøre det verre for deg selv! Hva faan tenker du på? Ta kontakt med politiet snarnest og gjør det rette.
Ellah Skrevet 26. desember 2022 #14 Skrevet 26. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er redd for at han får noen til å drepe meg. Han kjenner mange kriminelle Anonymkode: daaa5...3e1 Dette sa eksen min også, han kjenner også endel kriminelle. Men sjansen er veeldig liten for at de ville ha drept en eks uten veldig god forklaring på hva hun har gjort for å fortjene å dø. Hva tenker du han skal bruke som grunn til de om hvorfor du skal drepes? At han er voldelig er ikke noe han forteller regner jeg med. Jeg anmelder enhver kontakt. Uavhengig av om det er trusler eller unnskyldninger. Heldigvis er det sjeldnere og sjeldnere. Stort sett tar de kontakt kun for å få en reaksjon. Så lenge du svarer han vil han fortsette. Da jeg kuttet kontakten hadde jeg noen rundt med hele tiden i en uke, han forsøkte å kontakte meg gjennom jobb, venner og alle sosiale medier han kunne tenke på (også Digipost) i 3 dager så ble det stille. Etterpå har jeg fått to e-poster med unnskyldninger. Ikke svart på noe. Endret 26. desember 2022 av Ellah 2
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #15 Skrevet 26. desember 2022 Ellah skrev (5 minutter siden): Dette sa eksen min også, han kjenner også endel kriminelle. Men sjansen er veeldig liten for at de ville ha drept en eks uten veldig god forklaring på hva hun har gjort for å fortjene å dø. Hva tenker du han skal bruke som grunn til de om hvorfor du skal drepes? At han er voldelig er ikke noe han forteller regner jeg med. Jeg anmelder enhver kontakt. Uavhengig av om det er trusler eller unnskyldninger. Heldigvis er det sjeldnere og sjeldnere. Stort sett tar de kontakt kun for å få en reaksjon. Så lenge du svarer han vil han fortsette. Da jeg kuttet kontakten hadde jeg noen rundt med hele tiden i en uke, han forsøkte å kontakte meg gjennom jobb, venner og alle sosiale medier han kunne tenke på (også Digipost) i 3 dager så ble det stille. Etterpå har jeg fått to e-poster med unnskyldninger. Ikke svart på noe. Dette. Se på det som oppdragelse av trassunger. Vær konsekvent. Anonymkode: bfd01...d6c
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #16 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Er redd for at han får noen til å drepe meg. Han kjenner mange kriminelle Anonymkode: daaa5...3e1 Jo, men det skal i ærlighetens navn mye penger til for at noen skal gidde å risikere en livstidsdom. De som har dette som «jobb» gidder faktisk ikke ta folk av dage pga ravende sjalu ekser - da er sjansen stor for å bli tatt. I beinharde narkomiljø er det jo en indre justis som handler om helt andre ting enn en gal person som tar kontakt fordi «drep eksen min». Men, jeg ville flyttet - og delt all info med politiet. Hemmelig adresse, bytt navn i folkeregister osv. Anonymkode: 40899...987 1
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #17 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg kan ikke kontakte noen heller. Hverken ambulanse... Politi osv. For vi skal jo egentlig ikke ha kontakt 😭 Anonymkode: daaa5...3e1 Du er ikke den første som manipuleres til kontakt på tross av besøksforbud, og du blir ikke den siste. Politiet vet hvor vanskelig dette er, og de vil ikke se ned på deg, hvis det er det du er redd for. Og som flere før meg har skrevet, ingen gidder en livstidsdom uten klekkelig betaling. Her har han jo attpåtil truet med dette, så det blir en smart sak for politiet å finne de skyldige. Han er ikke den skarpeste kniven i skuffen, er han vel? Når det kommer til kutting, så har dette ingenting med deg å gjøre. Folk flest klarer ikke å kutte dype kutt hvis de ikke sliter psykisk i utgangspunktet. Og vet du hva, hvis han virkelig tar livet sitt, så er det også kun på han. Man klarer ikke å ta livet sitt kun for å hevne seg. Han her sliter psykisk, og den eneste måten du kan hjelpe han er å slutte å tilrettelegge for oppførselen. Anonymkode: a5633...953
jabx Skrevet 26. desember 2022 #18 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hei. Er i en vanskelig situasjon. Jeg har i en stund nå prøvd å komme meg vekk fra en som er fysisk og psykisk mishandlende. Jeg har ofte blitt banket når vedkommende er full. Jeg har nå tatt avstand. Har gått til politiet og personen har fotlenke og besøksforbud. Dumme meg har likevel vært for redd for å gi totalt slipp da han har sagt at han kan leie noen for å få meg vekk herfra 😭. Så for meg har det vært en trøst å hatt en viss form for kontakt.. For sa vet jeg hvor han er.. Og kan roe han ned med å ikke ville skade meg via andre 😭. Nå prøver jeg å slutte å ha kontakten. Men han gråter og sier han angrer på alt og han sender bilder av at han kutter seg selv med dyyype kutt. Jeg ønsker jo ikke noe av dette og er redd han skal ta livet sitt. Føler jeg sitter så i saksa 😭. Jeg kan ikke kontakte noen heller. Hverken ambulanse... Politi osv. For vi skal jo egentlig ikke ha kontakt 😭 Anonymkode: daaa5...3e1 Hvorfor har du ikke anmeldt det hvis han har brutt besøksforbud? Han kommer ikke til å få noen til å ta deg. Hvem er det som gidder å kaste bort livet sitt på vegne av noen andre? Nei, anmeld og blokker. Han er ikke ditt ansvar. Han angrer ikke på noe, men gjør alt han kan for å manipulere deg. 1
jabx Skrevet 26. desember 2022 #19 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Er redd for at han får noen til å drepe meg. Han kjenner mange kriminelle Anonymkode: daaa5...3e1 Nesten alle drap i Norge blir oppklart. Ingen er så god venn med ham at de kommer til å ønske å kaste bort livet sitt for ham. Tomme trusler. Ingen blir drept via mellommann, med mindre du er kriminell i narkogjeld el.l. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå