Gå til innhold

Voksen sønn ødela for gjestene i går

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går hadde vi alle barna våre hjemme for å feire jul. Den ene sønnen vår er gift med en flott ung dame fra Polen og hun spurte oss for 3 mnd siden  om hennes bror kunne få være sammen med oss fordi foreldrene er i Polen. 

Så sitter vi å slapper av etter å ha spist god mat, og så begynner han ene sønnen vår å kritisere polakker og sier at gutta der bare fester og driter i folk rundt seg.Greit at de han jobber sammen med er sånn  men ikke denne unge mannen.  Noe som medfører heftig diskusjon og reaksjon fra broren til svigerdatter. Og det ender med at vi som foreldre må be sønnen vår forlate stua og bare komne seg vekk. Det ble resultat at Svigerdatter og sønnen vår sier at de ikke kommer hit mer hvis han er tilstede. 

Tips til hvordan løse floka?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere gjorde jo rett her tenker jeg?

Du får si til ham at en ekte unnskyldning er på sin plass. 

Anonymkode: bb5b9...fa3

• Liker 32
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må få denne sønnen din som er en kranglefant til å unnskylde seg skikkelig både til svigerinna, broren hennes og sin egen bror. Han oppførte seg jo som en jævla idiot her. Fordommene man har holder man kjeft om i godt selskap, å være så dum at han sitter å gnåler om dette på julaften, altså for en tosk. Og når det er såpass ille at både broren og svigerinna ikke vil komme på besøk når han er der, da er det ille. 

• Liker 28
  • Nyttig 8
Skrevet
FrøkenMånestråle skrev (8 minutter siden):

Du må få denne sønnen din som er en kranglefant til å unnskylde seg skikkelig både til svigerinna, broren hennes og sin egen bror. Han oppførte seg jo som en jævla idiot her. Fordommene man har holder man kjeft om i godt selskap, å være så dum at han sitter å gnåler om dette på julaften, altså for en tosk. Og når det er såpass ille at både broren og svigerinna ikke vil komme på besøk når han er der, da er det ille. 

Dette må til, ts.  Ber han ikke om unnskyldning så hadde jeg jeg fortalt ham at han ikke er ønsket når bror og svigerinne er invitert.  

• Liker 10
Skrevet (endret)
Ikkedegmenmeg skrev (1 time siden):

Noe som medfører heftig diskusjon og reaksjon fra broren til svigerdatter. Og det ender med at vi som foreldre må be sønnen vår forlate stua og bare komne seg vekk. Det ble resultat at Svigerdatter og sønnen vår sier at de ikke kommer hit mer hvis han er tilstede. 

Det høres ut som sønnen deres har problemer, og trenger et kurs i folkeskikk. Ikke bare skjemmer han dere ut som familie, deg og mannen som oppdragere, men han er utrolig frekk mot denne manne og ergo sin egen bror og svigerinne på julaften. 

Det høres ut som en gyllen anledning til å ta sønnen deres til side for en alvorsprat. Her ser det ut til at oppdragelsen ikke er i boks enda, og du skal være glad for at du får anledning til å gjøre en bedre mann ut av han. La ikke den muligheten slippe unna. Du skal ikke på noen måte glatte over, men du skal gi han i det glatte lag og fortelle hvor skapet skal stå. Si at du skjemmes over han, er skuffet over han og måten han opptrer som white -fuckings -trash uten et snev av verdighet eller hensyn til oppførsel. Du kan si at dette skal han fikse selv, og uten det må du ikke se snurten av han. 

Det går en grense...og du har tydeligvis ikke satt den grensen. Hadde mine barn oppført seg slik. Det hadde blitt månelyst...og jeg bryr meg ikke om hvor gamle og utdannet de er- de hadde blitt "nakket" til sin bror og kone for å be om unnskyldning for sin utidige og uverdige oppførsel. ...og selvsagt broren hennes. 

Ergo har jeg ikke slike barn...

Sorry, men dette provoserte meg. 

Endret av Mooza
  • Liker 3
Skrevet

Jeg hadde sagt til min ufordragelige sønn at han ikke var velkommen til høytider og festlige anledninger lenger om han ikke ba om unnskyldning. 
Jeg kjenner ikke mange polakker, men de jeg har møtt er helt nydelige mennesker. 

• Liker 7
  • Hjerte 2
Skrevet
Mooza skrev (28 minutter siden):

Det høres ut som sønnen deres har problemer, og trenger et kurs i folkeskikk. Ikke bare skjemmer han dere ut som familie, deg og mannen som oppdragere, men han er utrolig frekk mot denne manne og ergo sin egen bror og svigerinne på julaften. 

Det høres ut som en gyllen anledning til å ta sønnen deres til side for en alvorsprat. Her ser det ut til at oppdragelsen ikke er i boks enda, og du skal være glad for at du får anledning til å gjøre en bedre mann ut av han. La ikke den muligheten slippe unna. Du skal ikke på noen måte glatte over, men du skal gi han i det glatte lag og fortelle hvor skapet skal stå. Si at du skjemmes over han, er skuffet over han og måten han opptrer som white -fuckings -trash uten et snev av verdighet eller hensyn til oppførsel. Du kan si at dette skal han fikse selv, og uten det må du ikke se snurten av han. 

Det går en grense...og du har tydeligvis ikke satt den grensen. Hadde mine barn oppført seg slik. Det hadde blitt månelyst...og jeg bryr meg ikke om hvor gamle og utdannet de er- de hadde blitt "nakket" til sin bror og kone for å be om unnskyldning for sin utidige og uverdige oppførsel. ...og selvsagt broren hennes. 

Ergo har jeg ikke slike barn...

Sorry, men dette provoserte meg. 

Tror du ikke at vi har parkert han? Han fikk tilsnakk både i går og i dag. Han innser at han tabbet seg ut og har bedt om unnskyldning i dag. Men svigerdatter mener at han ikke respektere folk fra Polen og at unnskyldning ikke er god nok. 

Så bra da at du ikke har slike barn. Vi har heller ikke det. Dette kom som lyn fra klar himmel. 

Men jeg ser at han slekter mye på faren hans( ikke min mann altså ) så jeg håper samtalen i dag og i går går inn hos han

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet
Ikkedegmenmeg skrev (18 minutter siden):

Tror du ikke at vi har parkert han? Han fikk tilsnakk både i går og i dag. Han innser at han tabbet seg ut og har bedt om unnskyldning i dag. Men svigerdatter mener at han ikke respektere folk fra Polen og at unnskyldning ikke er god nok. 

Så bra da at du ikke har slike barn. Vi har heller ikke det. Dette kom som lyn fra klar himmel. 

Men jeg ser at han slekter mye på faren hans( ikke min mann altså ) så jeg håper samtalen i dag og i går går inn hos han

Din "svigerdatter" trenger nok litt tid til å svelge den der og noen ganger må det handling til, før man kan komme videre, fra det som er sagt. 

Jeg syns dere handlet riktig i øyeblikket og uansett, så er ikke det han har sagt deres feil. Det får stå for hans egen regning. 

Anonymkode: 3f807...180

• Liker 11
Skrevet
44 minutter siden, Ikkedegmenmeg said:

En unnskyldning er virkelig på sin plass! 

Men om dette er et engangstilfelle og unnskyldningen var oppriktig, bør den også godtas. 

Mange kan si noe de angrer på. Om drittsekken har unnskyldt oppførsel og klarer å endre den, er nå ballen hos svigerdatter. Nå er det hennes tur å svelge en kamel for å bevare freden i familien. 

Anonymkode: aaf84...00a

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

La meg gjette - det var alkohol involvert? Det er også en slik en i nær familie, som knapt tåler 1-2 glass før det skal diskuteres heftig... 

Men problemet, og her er jeg helt enig i svigerdatteren din, er dessverre at dette viser hans egentlige holdninger. Som dessverre ikke er pene i det hele tatt. Det er vanskelig å unnskylde seg ut av noe slik. Han innser at han har "tabbet seg ut", eller har han innsett at han må ta solid tak i egne holdinger? For det er på det siste han må legge seg langflat om den unnskyldningen skal ha noen verdi hos din svigerdatter. 

Anonymkode: ca49d...73a

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

La meg gjette - det var alkohol involvert? Det er også en slik en i nær familie, som knapt tåler 1-2 glass før det skal diskuteres heftig... 

Men problemet, og her er jeg helt enig i svigerdatteren din, er dessverre at dette viser hans egentlige holdninger. Som dessverre ikke er pene i det hele tatt. Det er vanskelig å unnskylde seg ut av noe slik. Han innser at han har "tabbet seg ut", eller har han innsett at han må ta solid tak i egne holdinger? For det er på det siste han må legge seg langflat om den unnskyldningen skal ha noen verdi hos din svigerdatter. 

Endret av Togpendler
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei det var ikke noe alkohol i bildet. Hos oss har det vært alkoholfritt julaften i mange år, ja faktisk. Vi hadde en god samtale i går og grunnen til det han kom med er at de han jobber sammen med er relativt drikkfeldige og hadde sagt at de skulle feste skikkelig i de dagene de hadde fri, samt at han ved flere anledninger har måtte overta jobboppdragene fordi de andre ikke har vært i stand pga fyll og bråk hele natta, de bor på brakke rigg.

Skrevet
Ikkedegmenmeg skrev (Akkurat nå):

Nei det var ikke noe alkohol i bildet. Hos oss har det vært alkoholfritt julaften i mange år, ja faktisk. Vi hadde en god samtale i går og grunnen til det han kom med er at de han jobber sammen med er relativt drikkfeldige og hadde sagt at de skulle feste skikkelig i de dagene de hadde fri, samt at han ved flere anledninger har måtte overta jobboppdragene fordi de andre ikke har vært i stand pga fyll og bråk hele natta, de bor på brakke rigg.

Da synes jeg han skal ringe din svigerdatter å si akkurat dette. 

At han dessverre har fått et veldig ensidig inntrykk basert på erfaringer fra brakka. At dette jo er et veldig begrenset miljø, og at det er tilfeldig at de er polakker. At frustrasjonen fra jobb dessverre rant over, og at det var ekstremt ufint å ta det opp på den måten og i den sammenhengen. Og at han selvfølgelig skal reflektere godt over hvordan han her lot erfaringer fra et miljø smitte over på et helt folk. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Ikkedegmenmeg skrev (10 timer siden):

I går hadde vi alle barna våre hjemme for å feire jul. Den ene sønnen vår er gift med en flott ung dame fra Polen og hun spurte oss for 3 mnd siden  om hennes bror kunne få være sammen med oss fordi foreldrene er i Polen. 

Så sitter vi å slapper av etter å ha spist god mat, og så begynner han ene sønnen vår å kritisere polakker og sier at gutta der bare fester og driter i folk rundt seg.Greit at de han jobber sammen med er sånn  men ikke denne unge mannen.  Noe som medfører heftig diskusjon og reaksjon fra broren til svigerdatter. Og det ender med at vi som foreldre må be sønnen vår forlate stua og bare komne seg vekk. Det ble resultat at Svigerdatter og sønnen vår sier at de ikke kommer hit mer hvis han er tilstede. 

Du handlet slik det er forventet av en hver vert og/eller forelder for den saks skyld 🤙 En oppriktig unnskyldning til gjestene inkl. deg som vert og forelder er på sin plass.

Meningene hans får ikke du gjort noe særlig med. 

Han kommer mest sannsynlig til å prøve å unngå familie/slekts treff en god stund fremover.

Jeg forsvarer ikke oppførselen hans, men jeg kjenner at har veldig lyst til å høre på hans side av saken og..

Ingen alkohol i bilde, juleaften, broren sin med kona, sikkert masse deilig mat å...

Altså jeg vet ikke jeg, han har tydeligvis noe på hjertet når han rett og slett driter i hele familien og velger å kjøre sitt eget løp. 🤷‍♂️ Han har historier.

Endret av tægane
folk reagerer slik dem gjør for en grunn. arrester meg
Skrevet

Tråden er ryddet for hatefulle ytringer, spekulasjoner og avsporinger, samt svar til dette.

Mvh. Leselusa, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...