Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er på juleferie hos familien min

Han går rundt og er mutt, sitter på tlf, sier INGENTING, spør ikke om å hjelpe å dekke på, gjøre noe, rydder ikke... går bare rundt og er sur, stille liksom...? Ser så dumt ut. 

Han er syk i dag, men satt i sofaen helt stille og grodde ned i tlf. Han ble ropt bort til middag, men satt der bare. Ville ikke ha.

Kjente jeg ble så lei at jeg sa han kunne dra hjem.

Var jeg urimelig? Han er syk i dag ja, men ærlig talt...?

Anonymkode: d8fc2...639

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med mindre dette er gjentagende oppførsel så ser jeg ikke helt årsaken til at du reagerer så voldsomt? 
Han var syk, sier du? Ikke akkurat stas å være syk mens man attpåtil er hos svigers og ikke hjemme..

• Liker 14
Skrevet
Hakadaki skrev (1 minutt siden):

Med mindre dette er gjentagende oppførsel så ser jeg ikke helt årsaken til at du reagerer så voldsomt? 
Han var syk, sier du? Ikke akkurat stas å være syk mens man attpåtil er hos svigers og ikke hjemme..

Men det går da an å være høflig og hyggelig for det om. 

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men det går da an å være høflig og hyggelig for det om. 

Selvsagt. Men var du hyggelig og høflig mot han da? 

• Liker 6
Skrevet
Hakadaki skrev (2 minutter siden):

Selvsagt. Men var du hyggelig og høflig mot han da? 

Jeg har vært inne å spørt han hvordan det går, at han bare må finne seg mat, legge seg, funnet paracet. Så ja.

• Liker 1
Skrevet

Er det første julen?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vært inne å spørt han hvordan det går, at han bare må finne seg mat, legge seg, funnet paracet. Så ja.

Hvor lenge har dere vært sammen og hva er alderen deres? 
Han er vel sikkert en «slik en» som ikke klarer å ta seg sammen hvis han er syk. Jeg lurer fortsatt på om dette er typisk oppførsel fra han? 

• Liker 1
Skrevet
svartkatt skrev (Akkurat nå):

Er det første julen?

Nei, vi har vært sammen i 8 år. Så hwr vært hos min familie flere ganger. 

Vært et problem før, at han er mutt og sur. Alle andre ordner, lager mat, dekker på, mens han sitter i sofaen med tlf og såvidt svarer og ser opp. 

Blir rett og slett flau

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Når jeg er veldig dårlig, så har jeg mer enn nok med å prøve å holde kroppen i sjakk. Å måtte føre en samtale, smile og komme til middagsbordet kan være uutholdelig. Kanskje han ikke er sur, kanskje han bare lever på sparebluss og kun orker å være usosial (på mobilen) samtidig som han ikke vil være mutters alene i julen i sengen.

Anonymkode: 19450...e1b

• Liker 3
Skrevet

Spiller ingen rolle om mannen er sjuk eller ei. 
En oppfører seg som film allikevel når en er på julebesøk.  

Han oppfører seg som et bortskjemt barn. 
Bare å returnere mannen hjem og pust ut ! 

Anonymkode: 3a2ed...32f

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Hakadaki skrev (1 minutt siden):

Hvor lenge har dere vært sammen og hva er alderen deres? 
Han er vel sikkert en «slik en» som ikke klarer å ta seg sammen hvis han er syk. Jeg lurer fortsatt på om dette er typisk oppførsel fra han? 

30 årene. 8 år.

Ja egentlig, så er det det. Det går opp og ned.

Derfor blir jeg så irritert når han oppfører seg sånn når vi er på besøk. Synes det er dårlig folkeskikk rett og slett..

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet

Og hvorfor forventer du at han skal dekke på hvis han er syk?

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Spiller ingen rolle om mannen er sjuk eller ei. 
En oppfører seg som film allikevel når en er på julebesøk.  

Han oppfører seg som et bortskjemt barn. 
Bare å returnere mannen hjem og pust ut ! 

eh.. en oppfører seg som folk allikevel 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og hvorfor forventer du at han skal dekke på hvis han er syk?

Han trenger ikke dekke på, men å spørre om han skal gjøre noe...? Eller bare si at beklager jeg er dårlig i dag. 

Det går an å si Noe. Ikke glo ned i tlf, så vidt gidde å svare når han blir ropt inn mens resten spiser middag...

• Liker 8
Skrevet

En sånn mann hadde ikke jeg giddet å ha.

Anonymkode: 1564d...9f4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det er flaut.. Da får han heller reise hjem om han er så dårlig og ikke klarer å ta seg sammen.....

Anonymkode: 662db...04a

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Ikke ta på deg ansvaret for hans oppførsel. Det gjør bare alt kjipere for deg spesiellt men også sannsynligvis han og andre om de fanger opp at du er stressa eller påvirka negativt.

Det krever en del øvelse men det vil gi deg mye om du klarer å komme forbi at han må ha en viss oppførsel for at du skal kunne senke skuldrene.

Jeg kan godt forklare enkelte ting på vegne av partneren min men jeg tar aldri på meg ansvaret for hans oppførsel. Om noen er missfornøyde med han får de ta det opp med han, ikke meg.

Samboer oppfører seg stort sett helt fint altså, det er ikke som at jeg mener en skal akseptere drittsekker heller men slike sosiale feil og mangler som å ikke orke småprat, velge mobilen over å vere aktivt tilstede i samtale, bli verende lenge nok i et selskap til at man kan gå uten å tiltrekke seg oppmerksomhet og lignende er bare hans ansvar, ikke en refleksjon av meg og jeg mener folk har godt av å takle at andre bryter litt slike sosiale normer.

Endret av Nevrosererroser
  • Liker 2
Skrevet

Vent med å ta det opp til dere er hjemme og han er frisk.

Skrevet

Høres ut som et barn. Han hadde sikkert blitt like oppgitt av deg. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...