AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #21 Skrevet 26. desember 2022 Er alene på nyttårsaften og 17. mai, skal fra neste år vare alene på juleaften også. Er ofte alene til påsken og mye av sommeren. Man blir glemt bort når man er enslig uten barn, i tillegg kronisk syk og uføretrygdet. Er kun god nok når det er krisesituasjoner å ingen andre kan, eller de føler de må invitere meg når de innser de har glemt å spørre. Har derfor valgt å heller være alene på slike dager, koser meg heller alene. - Kvinne 34. Anonymkode: 6ab25...57b 1 6
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #22 Skrevet 26. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er alene på nyttårsaften og 17. mai, skal fra neste år vare alene på juleaften også. Er ofte alene til påsken og mye av sommeren. Man blir glemt bort når man er enslig uten barn, i tillegg kronisk syk og uføretrygdet. Er kun god nok når det er krisesituasjoner å ingen andre kan, eller de føler de må invitere meg når de innser de har glemt å spørre. Har derfor valgt å heller være alene på slike dager, koser meg heller alene. - Kvinne 34. Anonymkode: 6ab25...57b Jeg er også mye alene, som syk og ufør. Min mor er eneste grunn til at jeg drar hjem og feirer jul og nyttår. Når hun ikke er her kommer jeg til å droppe hele greia. Om jeg er i form til det vil jeg heller hjelpe til å lage julefeiring for fattige/svake grupper, som feks frelsesarmeen. Da blir det litt mening for meg. Å slipper lang slirsom reise og bo oppå andre en uke😌 Anonymkode: 69034...1da
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #23 Skrevet 26. desember 2022 Jeg bor alene og gleder meg til feiring alene. Skal kjøpe inn sushi, chips og dipp, se en bra serie og ha hjemmespa med ansiktsmasker og hårkur. Har meldt meg på trening 31 desember og 1 januar, så blir deilig å starte året på best mulig måte☺️ Anonymkode: c8acd...30d 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #24 Skrevet 28. desember 2022 Så fint å høre at man kan være alene og ha en fin nyttårsaften alene. Jeg er veldig på vippen og lurer på om jeg skal være alene, selve dagen går fint, men kjenner jeg gruer meg litt til selve tidspunktet og rundt midnatt. Pluss jeg bor i sentrum så det kommer nok til å være fester i hele nabolaget. Men kanskje jeg bare skal gjøre som dere andre, lage meg noe god mat, sette på en film, og stjerneskudd og se på fyrverkeriet. Anonymkode: 16b55...edd 2
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #25 Skrevet 28. desember 2022 Jeg skal også være alene og jeg gruer meg så mye. Sliter psykisk og blir veldig trigget av å kjenne på ensomhet. Aldri vært alene på nyttårsaften før. I fjor hadde jeg i hvert fall sønnen min, men i år er han til pappaen. Fikk beskjed av psykologen min om å finne noen å være med, men det har jeg ikke klart. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom kvelden. Anonymkode: 5fb90...0da 3
GrønnNellik68 Skrevet 28. desember 2022 #26 Skrevet 28. desember 2022 SandraG skrev (På 25.12.2022 den 20.40): Er det uvanlig? Det blir min første nyttårsaften som singel på mange, mange år. Jeg er ikke så sosial av meg, og synes egentlig det er helt fint å være hjemme med hunden. Samtidig føler jeg på at det er litt rart, og at "alle" andre er sosiale og sammen med noen... jeg skal være alene nyttårsaften det går helt fint. Tar det som en vanlig kveld skal på jobb dagen etter så slik ble det i år og. Det er bare en kveld går fint. 1
Andro Skrevet 29. desember 2022 #27 Skrevet 29. desember 2022 Har hatt andre folk rundt meg hele jula, og ser egentlig fram til nyttårshelga alene. Har store planer om å fullføre en malejobb mens anledningen er der. Tomt hus og fritt spillerom. 🍸🍾
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #28 Skrevet 29. desember 2022 Om du syns det er fint, og egentlig vil være alene, syns jeg ikke det er rart. Bare fint. Kos deg masse sammen med hunden❤️ Anonymkode: d806e...ee7
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #29 Skrevet 29. desember 2022 Ingen problemer med det. Om du trenger noe sosialt er det alltids en pub åpen. Men å være hjemme med hunden er fint, passe på at den ikke blir skremt. Anonymkode: 55829...6da 1
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #30 Skrevet 29. desember 2022 Dette høres kanskje litt sært ut, men jeg hørte det på en tv-serie en gang «New years eve is overrated”. Og jeg er såå enig. Selv har jeg aldri vært alene på nyttårsaften, men virkelig, det er så mye «woho» rundt det, men det er egentlig bare helt ok. Uansett hvem jeg er med. Spiller ingen rolle, veldig overhyped. Maten er det beste med det, men det kan man jo spise alene og. Anonymkode: 691ab...39c 1
Heisann12345 Skrevet 29. desember 2022 #31 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg skal også være alene og jeg gruer meg så mye. Sliter psykisk og blir veldig trigget av å kjenne på ensomhet. Aldri vært alene på nyttårsaften før. I fjor hadde jeg i hvert fall sønnen min, men i år er han til pappaen. Fikk beskjed av psykologen min om å finne noen å være med, men det har jeg ikke klart. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom kvelden. Anonymkode: 5fb90...0da Høres kanskje dumt ut, men hva skal du gjøre da? Jeg var på verdens verste gåtur, ville bare hoppe ned fra klippen, men jeg kom meg jo gjennom det. Sett på tven og se favoritt-filmen din, så går tida. Du kommer deg igjennom det, du må bare ha det veldig kjipt et par timer.
Heisann12345 Skrevet 29. desember 2022 #32 Skrevet 29. desember 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Så fint å høre at man kan være alene og ha en fin nyttårsaften alene. Jeg er veldig på vippen og lurer på om jeg skal være alene, selve dagen går fint, men kjenner jeg gruer meg litt til selve tidspunktet og rundt midnatt. Pluss jeg bor i sentrum så det kommer nok til å være fester i hele nabolaget. Men kanskje jeg bare skal gjøre som dere andre, lage meg noe god mat, sette på en film, og stjerneskudd og se på fyrverkeriet. Anonymkode: 16b55...edd Jeg lover deg at 50% av de som feirer, har det egentlig litt kjipt. Nyttårsaften feiring er ikke så gøy som det høres ut som. Har du råd, så hadde jeg spandert på meg selv et flott koldtbord, brukt dagen på å lage i stand, og kost meg gløgg ihjel med favoritt-serie og mat hele kvelden. 2
AnonymBruker Skrevet 29. desember 2022 #33 Skrevet 29. desember 2022 Jeg skal også være alene på nyttår. Har vært alene mange nyttår tidligere, men da har jeg følt at jeg har måttet lyve om det. I år var jeg ærlig og innrømmet overfor min mor at jeg ikke har noen å være med og er alene. Kjæresten min gjorde forholdet vårt slutt for noen dager siden så jeg har hatt noen tunge dager. Anonymkode: d0def...79c
Faktabasert Skrevet 29. desember 2022 #34 Skrevet 29. desember 2022 SandraG skrev (På 25.12.2022 den 20.40): Er det uvanlig? Det blir min første nyttårsaften som singel på mange, mange år. Jeg er ikke så sosial av meg, og synes egentlig det er helt fint å være hjemme med hunden. Samtidig føler jeg på at det er litt rart, og at "alle" andre er sosiale og sammen med noen... Finnes en gluping som har beskrevet dette veldig godt: and those who were seen dancing were thought to be insane by those who could not hear the music. Det er ikke alt i samfunnet som er så "normalt", og ting er ofte ikke helt slik det blir utgitt seg for.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #35 Skrevet 30. desember 2022 Jeg har vært alene på nyttårsaften mange mange ganger og synes det er helt topp. Har laget god mat og koset meg som en helt vanlig lørdag. Har hatt kjæreste i noen år nå og han er heldigvis lik meg. I år skal vi være på hytta, bare vi to. Kommer til å lage god mat, men det gjør vi hver eneste helg. Mulig vi går utenfor døra ved midnatt, men det er uansett få som sender opp raketter på hyttefeltet her. Å det er helt fint. Jeg synes det er helt nydelig at vi slipper å kle oss i finklær og heller kan se på tv eller sette på platespilleren med koseklær på. Anonymkode: bb457...f33
Gjest supernova_87 Skrevet 30. desember 2022 #36 Skrevet 30. desember 2022 Tror veldig mange er alene. Og jeg tror nyttårsaften(og 17.mai) er dagen da flest unge føler seg ensom. Enten kjenner man på at man enda ikke har slått seg ned med partner og barn, eller at man ikke har venner. Så ensomheten er vanlig. Og aleneheten er vanlig. Du kan gjøre noe med aleneheten, men kan hende du føler deg like ensom. Og du kan også være alene og endre på ensomhetsfølelsen. Gjør det til en fest for deg selv om du vil. Eller gjør det til et stort daffeparty. Dritt så mye eller lite alkohol du vil. Sitt og game hele natta. Hva enn! Og vit at det er helt vanlig å være alene. Så aksepter følelsen av ensomhet men ikke tenk at det er patetisk eller unormalt. Men ensomhet er vondt likevel det altså!
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #37 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 28.12.2022 den 21.28): Fikk beskjed av psykologen min om å finne noen å være med, men det har jeg ikke klart. Skjønner ikke hvordan jeg skal komme meg gjennom kvelden. Dette synes jeg var dårlig gjort av psykologen din. Han eller hun burde vite bedre enn dette. Om noe burde vedkommende heller ufarliggjort det å prøve å hygge seg alene på en kveld som dette. Istedet blir du sendt ut for å finne noen som kan slippe deg inn i varmen? Og finner du ikke det må du komme slukøret på neste psykologtime og skuffe psykologen fordi du ikke greide oppgaven. Høres sykt stressende ut Anonymkode: f09a8...a02
Helene Skrevet 30. desember 2022 #38 Skrevet 30. desember 2022 Helene skrev (På 26.12.2022 den 14.28): Jeg har vært samboer i mange år, men nyttårsaften alltid følt meg alene. Han har aldri vært der. Nå er han x. Tenker, jeg er heller alene enn å være i et forhold hvor jeg er alene. Siterer meg selv. I år blir jeg faktisk helt alene nyttårsaften. Har et par invitasjoner, men velger selv å være hjemme. Flere grunner. Noe pga helse, noe pga dyr, noe fordi jeg er ikke redd for å være alene. Føler meg overhodet ikke ensom. Sammen med x følte jeg meg ensom ofte. Nyttårsaften eller andre situasjoner var han kjempeflink til å ta vare på andre. Som single, tar vare på meg. Gjør som før x. Lager kalkun, deler opp og fryser i porsjoner det vi ikke spiser i morgen. Lager waldorfsalat. Gleder meg. Bor på ny plass, kanskje jeg får møte noen nye naboer kl 24. Hvis ikke, har uansett kongeutsikt over fyrverkeri.
AnonymBruker Skrevet 30. desember 2022 #39 Skrevet 30. desember 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Dette synes jeg var dårlig gjort av psykologen din. Han eller hun burde vite bedre enn dette. Om noe burde vedkommende heller ufarliggjort det å prøve å hygge seg alene på en kveld som dette. Istedet blir du sendt ut for å finne noen som kan slippe deg inn i varmen? Og finner du ikke det må du komme slukøret på neste psykologtime og skuffe psykologen fordi du ikke greide oppgaven. Høres sykt stressende ut Anonymkode: f09a8...a02 Det var vel for å sikre at jeg ikke tar livet mitt den kvelden ettersom jeg håndterer det så dårlig. Jeg tåler ikke å være alene, det er ikke mulig å ufarliggjøre det, selv om jeg skjønner hva du mener. Anonymkode: 5fb90...0da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå