Gå til innhold

Corona hos svigers - hadde du tatt sjansen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til svigers i morgen. Fikk melding fra svigermor nå om at en de hadde feiret jul med i går hadde testet positiv for corona. Svigers føler seg ikke dårlige, men ville bare si ifra. Ville dere gjennomført middagsbesøket? 

Anonymkode: a5ce8...74b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja 

• Liker 6
Skrevet

Ja

Anonymkode: 1533b...c66

• Liker 3
Skrevet

Ja. Men jeg har corona og var i juleselskap i går. Ingen brydde seg om det.

Anonymkode: 605fe...ba8

• Liker 2
Skrevet

Nei. Hadde heller kommet en annen dag.

• Hjerte 1
Skrevet

Så lenge de selv ikke er syke hadde jeg reist, men om de får symptomer, hadde jeg blitt hjemme.

Anonymkode: cee3f...211

• Liker 3
Skrevet

Nei

Anonymkode: 4649f...fa3

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så tidlig i forløpet er de på det mest smittsomme og stor sannsynlighet for at symptomene kommer underveis i selskapet eller dagen etterpå.

Anonymkode: 28a6a...d0e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Svigers er jo bare nærkontakter. De er jo ikke syke 😅 hvis folk kun leser overskriften og svarer deretter, blir det jo litt misvisende. Jeg hadde dratt på besøk så lenge de føler seg friske 😊 hvis man skal slutte å treffe alle som har vært sammen med andre som er smittet blir livet fort komplisert 😅

Anonymkode: bfcfa...21f

• Liker 5
Skrevet

Ja. De fleste har vært utsatt for smitte nå og behandler det som en vanlig forkjølelse. 

Anonymkode: bd766...04b

• Liker 2
Skrevet

Herregud ja. Vi er alle nærkontakter. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja. De fleste har vært utsatt for smitte nå og behandler det som en vanlig forkjølelse. 

Anonymkode: bd766...04b

Nja. Jeg er fortsatt sliten etter en egentlig mild koronainfeksjon i starten på november. En vet ikke hvem som blir skikkelig sjuk, ikke nødvendig å ta sjanser

Anonymkode: 212df...371

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg, som skal til de gamle foreldrene mine, hadde definitivt brydd meg om det; for dem kan en omgang korona bety en tilværelse på kirkegården.

Noe som ikke er så morsomt bare fordi noen ville ha det moro og feste i vei.

Anonymkode: acf05...61e

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Så lenge svigers er friske ville jeg dratt. 

• Liker 1
Skrevet

Nei, et av barna mitt hadde nettopp covid. Var ikke syk sist, men denne gangen havnet han to ganger på sykehuset. Fått litt mer respekt for covid nå.

Anonymkode: b6fdc...2f7

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Absolutt ikke, virker som det er veldig smittsomt akkurat nå, og selv om man kanskje ikke blir veldig syk, så kan det henge i en stund. Ingen vits å utsette seg for det med mindre du har hatt den siste varianten som er aktiv nå selv. Man kan ikke skjerme seg for alt, men man behøver ikke gå dit man vet det kan være sykdom.

Anonymkode: 042f4...2e6

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde holdt meg hjemme. Hadde covid i september selv, relativt mildt forløp, men sliter fortsatt med utmattelse. Immunforsvaret har også fått seg en trøkk. Aldri vært så mye syk og trengt behandling som denne høsten

Anonymkode: c533b...e94

• Nyttig 1
Skrevet

Ja

Anonymkode: 100de...3a4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Svigers er jo bare nærkontakter. De er jo ikke syke 😅 hvis folk kun leser overskriften og svarer deretter, blir det jo litt misvisende. Jeg hadde dratt på besøk så lenge de føler seg friske 😊 hvis man skal slutte å treffe alle som har vært sammen med andre som er smittet blir livet fort komplisert 😅

Anonymkode: bfcfa...21f

Jeg leste alt; og nei. Vi oppsøker ikke potensiell sykdom, hverken covid eller influensa. Vi kan sees en annen dag :) 

Anonymkode: 06ae9...b64

• Liker 3
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...