AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #1 Skrevet 25. desember 2022 Sønnen på 5 år er et mareritt å ha med å gjøre. Trasser, overser beskjeder, prøver å styre og sjefe over alt og alle, og vil krangle om nesten alt. Barnefar og jeg har hatt et tøft pr pga sykdom, brudd og diverse og har ikke klart å følge opp sønnen vår slik vi burde. Jeg aner ikke om det er for sent å få snudd om en såpass negativ utvikling? Anonymkode: 16e64...888 1
Topsi Skrevet 25. desember 2022 #2 Skrevet 25. desember 2022 Du har ikke feila son mor, det er normalt at barn reagerer på brudd og sykdom i nær familie. Bare fortsett å vis at du er tilstede for han, ellers kan du jo også snakke med helsestasjon? 5
Numii Skrevet 25. desember 2022 #3 Skrevet 25. desember 2022 Familieterapeut var løsningen her. Du beskrev min situasjon for en stund tilbake. Måtte bare parkere alt det negative, og ble superbevisst på hvilken energi jeg møtte barna mine med. Ubevisst så speilet de meg. Jeg så alle eksens dårlige sider i barna, hadde null ork og var gjennomsyra sliten. 2
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #4 Skrevet 25. desember 2022 Det er ikke for sent, men det er en lang prosess, så begynn allerede nå. Vær forberedt på at 99% av jobben du må gjøre er med deg selv ❤️ Jeg ville kontaktet helsestasjonen og bedt om veiledning/COS-kurs. I mellomtiden ville jeg lest bøker av Hedvig Montgomery og hørt på podcasten hennes «Foreldrekoden». Hun har en fantastisk måte å formidle på, og forklarer veldig godt om tilknytning, følelser og situasjoner som kan oppstå. Jeg ville også fulgt Foreldremestring, Attatchment Nerd og Parenting with intention på Insta. Det finnes mange gode kontoer om akkurat dette, men de er i alle fall mine favoritter. Anonymkode: d6eca...612 3 1
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #5 Skrevet 25. desember 2022 17 minutter siden, Numii said: Familieterapeut var løsningen her. Du beskrev min situasjon for en stund tilbake. Måtte bare parkere alt det negative, og ble superbevisst på hvilken energi jeg møtte barna mine med. Ubevisst så speilet de meg. Jeg så alle eksens dårlige sider i barna, hadde null ork og var gjennomsyra sliten. Hvordan klarte du å.få snudd situasjonen? Hvor lang tid tok det? Anonymkode: 16e64...888
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2022 #6 Skrevet 25. desember 2022 18 minutter siden, Topsi said: Du har ikke feila son mor, det er normalt at barn reagerer på brudd og sykdom i nær familie. Bare fortsett å vis at du er tilstede for han, ellers kan du jo også snakke med helsestasjon? Skal på møte rett etter jul, heldigvis. Ts. Anonymkode: 16e64...888 2
Numii Skrevet 25. desember 2022 #7 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvordan klarte du å.få snudd situasjonen? Hvor lang tid tok det? Anonymkode: 16e64...888 Mental tilstedeværelse var og er alfa omega. Koble av telefonen. Slutte å være sint for barnebidrag som aldri kom inn, samværsavtaler som ble brutt. Heller tenke at de ikke kom inn noe og ha en koselig plan b dersom samvær ikke ble noe av. Informerte venner og familie om at jeg ikke ønsket at de skulle spørre om situasjonen da jeg ble skikkelig trollete av å være så sint. Ang barnebidrag så holder han det på et absolutt minimum, bare akkurat nok til at det ikke går på lønnstrekk. 3
Gjest theTitanic Skrevet 25. desember 2022 #8 Skrevet 25. desember 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Sønnen på 5 år er et mareritt å ha med å gjøre. Trasser, overser beskjeder, prøver å styre og sjefe over alt og alle, og vil krangle om nesten alt. Barnefar og jeg har hatt et tøft pr pga sykdom, brudd og diverse og har ikke klart å følge opp sønnen vår slik vi burde. Jeg aner ikke om det er for sent å få snudd om en såpass negativ utvikling? Anonymkode: 16e64...888 Det er aldri for sent eller bortkastet å begynne å gjøre sitt beste.
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #9 Skrevet 26. desember 2022 10 hours ago, Numii said: Mental tilstedeværelse var og er alfa omega. Koble av telefonen. Slutte å være sint for barnebidrag som aldri kom inn, samværsavtaler som ble brutt. Heller tenke at de ikke kom inn noe og ha en koselig plan b dersom samvær ikke ble noe av. Informerte venner og familie om at jeg ikke ønsket at de skulle spørre om situasjonen da jeg ble skikkelig trollete av å være så sint. Ang barnebidrag så holder han det på et absolutt minimum, bare akkurat nok til at det ikke går på lønnstrekk. Hvor lang tid tok det, sånn cirka? Ts. Anonymkode: 16e64...888
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2022 #10 Skrevet 26. desember 2022 Er det noen andre som har korn innspill? Ts. Anonymkode: 16e64...888
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå