Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan hadde du reagert om den du dater hadde hatt cøliaki? Hadde du fortsatt eller tenkt at det gikk bra? 

Anonymkode: 48cb4...3e4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cøliaki er en bagatell. Det er ikke noe som går ut over en partner og absolutt ingen ting å bekymre seg over. 

Anonymkode: 991bb...c59

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Hva har det å si for meg og samlivet vårt? Om det ikke er annet enn at han ikke kan spise div mat så er det helt greit for meg. Vanlig å bestille hver våre retter ute på restaurant uansett :) Han får stå for matlagingen hjemme så blir det ingen blemmer :)

Anonymkode: 0c5c7...397

Skrevet

På den ene siden så tenker jeg «huff, nei 😩». Hvorfor? For jeg har alltid i tankene at dette er «the one», og ser da for meg alle fremtidige ting man må passe på i kostholdet, livet ut. 

Men på den andre siden så er det en utrolig liten bagatell om man virkelig liker personen. Om man virkelig faller for noe, så er det ganske mye som betyr fint lite, som man ellers tenker er mye ork og arbeid. 

Anonymkode: 578a3...bb5

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hvordan hadde du reagert om den du dater hadde hatt cøliaki? Hadde du fortsatt eller tenkt at det gikk bra? 

Hvorfor skulle man reagert?

Anonymkode: 0921b...712

Gjest Lykkedykker
Skrevet

Kona har det. Intet problem det vel. 

Skrevet

Hadde ikke brydd meg noe spesielt. Mye verre om han hadde vært allergisk mot fisk/skalldyr eller katt.

Skrevet

Det er virkelig null problem.

Min bestevenn har det, og når jeg overnatter der er det eneste jeg må huske på å ikke legge mine brødskiver på fjølen hans og å ikke dobbeltdyppe i pålegget. Null problem.

Anonymkode: c0b76...03d

• Liker 1
Skrevet

Litt slitsomt, faktisk, fordi alle felles måltider må planlegges ut ifra dette. Men ikke til hinder hvis det er en du liker. 

Anonymkode: 1aa67...799

Skrevet

Hvorfor skulle det vært noe problem, cøliaki er enkelt å tilpasse.

Hilsen en som er gift med en med cøliaki.

Anonymkode: 7afd2...901

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Takk for svar! Det gjelder meg selv og lurte på om noen hadde tenkt det var en dealbreaker. Er jo ganske arvelig også.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg har cøliaki. Så det ville vært enkelt. 

Anonymkode: ca160...cd0

Skrevet

Klart er det et problem. Jeg har cøliaki, og melkeintoleranse + mot endel matvarer. Jeg blir ikke bedt på besøk til andre pga dette og det har jeg full forståelse for. Det å måtte lage spesialmat til meg er skjønner jeg godt at folk ikke vil ha en partner som har noe slikt. Du bør skrive på tinder profilen din at du har cøliaki. Har en kamerat som sier han er så lei av at kona har cøliaki som ødelegger for deres forhold.

Anonymkode: f46ee...372

• Nyttig 1
Skrevet

Null stress, og en enkel sykdom å tilrettelegge for. Har støtt og stadig folk på besøk med cøliaki, og det går svært bra.

Anonymkode: 5ec65...6dc

• Nyttig 1
Skrevet

Det kommer også medisin mot cøliaki :D når den kommer kan de spise normalt 

Skrevet
Fionas skrev (2 minutter siden):

Det kommer også medisin mot cøliaki :D når den kommer kan de spise normalt 

Den er evigheter unna desverre, hvis den i det hele tatt blir godkjent. Er ikke alle den vil ha effekt på heller dessverre.

Skrevet

Jeg har vokst opp med flere familiemedlemmer med cøliaki, og hadde faktisk ikke orket det. Jeg elsker å reise, og jeg vet at familien min sliter ekstremt med å finne spisesteder med glutenfri mat i mange land. I Japan er det f.eks. nesten umulig, og det er et land jeg elsker å reise til. Jeg elsker eventyr og rar mat i fremmede land der man ikke forstår språket. Dette ville det vært nærmest umulig å dele.

Jeg mener ikke dette for å være slem mot dere med cøliaki. Jeg skjønner at dere har blitt vant til å tilpasse dere og at det finnes mange glutenfrie muligheter nå, men jeg har tilpasset meg til folk med cøliaki hele livet, og det er bare så deilig å slippe.

Det er det jeg tenker nå. Kanskje faller jeg pladask og endrer mening.

Anonymkode: 4550c...112

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har vokst opp med flere familiemedlemmer med cøliaki, og hadde faktisk ikke orket det. Jeg elsker å reise, og jeg vet at familien min sliter ekstremt med å finne spisesteder med glutenfri mat i mange land. I Japan er det f.eks. nesten umulig, og det er et land jeg elsker å reise til. Jeg elsker eventyr og rar mat i fremmede land der man ikke forstår språket. Dette ville det vært nærmest umulig å dele.

Jeg mener ikke dette for å være slem mot dere med cøliaki. Jeg skjønner at dere har blitt vant til å tilpasse dere og at det finnes mange glutenfrie muligheter nå, men jeg har tilpasset meg til folk med cøliaki hele livet, og det er bare så deilig å slippe.

Det er det jeg tenker nå. Kanskje faller jeg pladask og endrer mening.

Anonymkode: 4550c...112

Du vet at cøliaki arvlig, samt at de fleste får diagnosen etter at de har fylt 30....

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Null problemer. Hadde måtte få vite det før jeg laget mat til oss bare, ellers ikke noen som trengs å opplyses om på noen datingprofil…

Anonymkode: d57af...c6f

Skrevet

Ingen problem. Synes det er ganske enkelt å tilpasse maten. Eller lage noe eget om det skulle være nødvendig. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...